Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Har Thailand en ambassadør i Danmark?
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2009 08:13

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Da jeg for mange år siden flyttede ind i en lejlighed på Ngamwongwan Road i det nordlige Bangkok, skulle jeg bruge en svaber til at rengøre gulvet med, så jeg bankede på min nabos dør og spurgte, om jeg kunne låne en sådan. Min nabo viste sig at være en sky ung dame. Hun fortalte, at hendes far havde været ambassadør i Danmark. Det er det ene af kun to tilfælde, hvor jeg er stødt på noget, som vidnede om, at Thailand havde – eller havde haft – en ambassadør i Danmark.

Jeg var godt klar over, at Thailand havde en ambassade på Norgesmindevej i Hellerup, Jeg har kigget på dets website
http://www.thaiem...e_visa.htm
Men der står ikke noget om nogen ambassadør.

Jeg har aldrig oplevet at se nogen thailandsk ambassadør stå frem i de danske medier og forklare f.eks., hvorfor den thailandske flåde hiver bådflygtninge fra det nordlige Burma til havs, når de ankommer til de thailandske turistbadestrande ved Det Andamanske Hav, eller hvorfor Thailand ikke føler trang til at tiltræde FN’s flygtningekonvention.

Nogle landes ambassadører fører en høj profil og forsøger at fremstå på en måde, som giver net fordelagtigt image af deres land. Den amerikanske ambassadør cyklede f.eks Danmark rundt. Andre landes ambassadører - som nu tilsyneladende Thailands - holder en meget lav profil.

Er der nogen her, der kan oplyse, om Thailand faktisk har en ambassadør i Danmark, og hvad han evt. hedder? Jeg har aldrig set ham omtalt i nyhedsmedierne.

Mvh
Bent Jensen

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2009 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Hvis du nu gad at glo lidt på den side du brokkede dig over i en anden tråd kunne det jo være du kunne finde det du søgte !!!!!!Sad

HER EXCELLENCY MRS. CHOLCHINEEPAN CHIRANOND
http://www.thaiem...ssador.htm


Her er lidt mere
http://www.scanda...ws_id=4216

http://www.dancha.../TDTN7.pdf


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
Bent
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 02:59

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

claus31130 skrev:
Hvis du nu gad at glo lidt på den side du brokkede dig over i en anden tråd kunne det jo være du kunne finde det du søgte !!!!!!Sad

HER EXCELLENCY MRS. CHOLCHINEEPAN CHIRANOND
http://www.thaiem...tm[/quote]

Mange tak. Jeg har endnu ikke hft tid til at gennemgå den thailandske ambassades hjemmeside (hvi det altså er ambassadens - ejeren er ikke nsat der). Men jeg kommer til det.

Så er der altså en person på den thailandske ambassade, der kan skrive thai, og som altså ville kunne lave teksten til n hjemmeside, som thailænderne ville kunne læse

De to sidstnævnte artikler er identiske.

Damen har holdt en meget lav profil, må man sige. Det er hende, vi skal spørge, hvorfor det skal være nødvendigt for os at gå til en advokat, når vi søger arbejdstilladelse i Thailand, og hvornår vi vil få lov til at købe hus i Thailand.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 14:47

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

nu er det da vist ved at blive ding-dong, eller har ham den naive manse misforstået nogetShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 20:32



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
Er der nogen her, der kan oplyse, om Thailand faktisk har en ambassadør i Danmark, og hvad han evt. hedder? Jeg har aldrig set ham omtalt i nyhedsmedierne.


Udfra kriterierne her sidder jeg og tænker - der er godt nok mange ambasader i Danmark hvor man kunne stille lige det spørgsmål... Og omvendt aner jeg da ikke om Danmark har en ambassadør i Thailand - hvis det er tilfældet er han eller hun ualmindeligt usynlig, og kommer ikke ud med forklaringer på muhammedtegninger, ulovlig krigsførelse i Irak, tortur i danske fængsler og hvad der ellers er...

Og jeg ville da egentlig nok også mene at diplomater er det... diplomatiske, og er der noget som kan være svært at "bortforklare" så er det vel netop en strudserolle de skal påtage sig, og så lade politikerne om at forsvare deres politik...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 103 05-05-2024 11:16
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 8 04-05-2024 13:56
Flying Tiger Copenhagen vil ekspandere til Thailand Nyheder på dansk 1 01-05-2024 14:42
Keld Wulff alias Kenn Holm anholdt i Thailand Nyheder på dansk 21 30-04-2024 11:38
Voldsom varme i Thailand: Oppe på 30 dødsfald Hele Thailand 2 27-04-2024 11:08

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.47 sekunder | 99,983,434 Unikke besøg | jQ Blog