Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Førtidspension og et liv i Thailand
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2018 03:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

HELSINGØR-THAILAND: – Jeg har en drøm. Hvis jeg får råd, så vil jeg gerne til Thailand igen. Jeg har været der og det er det bedste sted på jorden.

Sådan sagde Kim Bünger, 51, den nu tidligere hjemløse, som Helsingør Dagblad bragte et stort portræt af den 17. februar.
læs mere her https://www.helsi...man-sover/

Fra hans faste vintertilholdssted, shelteret i Edens Have ved Ålsgårde, hvor han har overnattet og holdt til hver vinter i flere år, fortalte han om sit liv som hjemløs.

Om op- og nedture, om glæder og sorger, om sin barndom og ikke mindst om sin store drøm. At blive tilkendt førtidspension og leve sit liv i Thailand så meget af året som muligt.

Nu har Kim Büngers liv taget en helt uventet og for ham glædelig drejning. Livet er helt bogstaveligt ændret gået fra minus- til plusgrader.

Kim er i sidste uge blevet gift i Thailand med en thailandsk kvinde.

Han har fået tilkendt førtidspension. Pensionen, han har ansøgt om flere gange over flere år.

Han er rejst til Thailand, hans drømmes geografiske mål, hvor han agter at bo tre måneder ad gangen, som loven tillader med en førtidspension.

Til Helsingør Dagblad har han sendt billeder fra sin nye og helt anderledes tilværelse.

www.thai-dk.dk/uploads/farang373777.jpg

– Ja, jeg er en meget glad mand. Jeg er blevet gift, har lige fejret min 51 års fødselsdag og jeg har fået min førtidspension. Nu er min plan at købe et stykke jord og lave to forretninger. En restaurant og en vaskehal for biler og motorcykler. Det kommer til at koste omkring 180.000 kroner, så jeg skal have sparet sammen, fortæller Kim Bünger til Helsingør Dagblad fra Nordthailand, hvor hans kone bor.

Hun driver en kaffebar i området og hendes bror ejer en restaurant.

læs mere her https://www.helsi...-thailand/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2018 16:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

Hvordan kan man få førtidspension (mistet arbejds evne) og samtidig starte restaurant og vaske hal op...!

Noget halter her. Kan du overhovedet få arbejdstilladelse i Thailand, eller er det hele skrevet over i konens navn, så hun kan 'skride med hele molevitten' hvis i bliver uvenner, eller hun bare gerne vil 'overtage' din investering.?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2018 02:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

up2you skrev:
Hvordan kan man få førtidspension (mistet arbejds evne) og samtidig starte restaurant og vaske hal op...!

Noget halter her. Kan du overhovedet få arbejdstilladelse i Thailand, eller er det hele skrevet over i konens navn, så hun kan 'skride med hele molevitten' hvis i bliver uvenner, eller hun bare gerne vil 'overtage' din investering.?



man bliver frisk når man kommer til smiles land med en førtidspension i lommen


fy fy skamme dig up2you de søde piger som kun har været kassedame i baren, snyder da aldrig, det ved du da godt, det har vi jo hørt så titgodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2018 06:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

yindee skrev:
up2you skrev:
Hvordan kan man få førtidspension (mistet arbejds evne) og samtidig starte restaurant og vaske hal op...!

Noget halter her. Kan du overhovedet få arbejdstilladelse i Thailand, eller er det hele skrevet over i konens navn, så hun kan 'skride med hele molevitten' hvis i bliver uvenner, eller hun bare gerne vil 'overtage' din investering.?



man bliver frisk når man kommer til smiles land med en førtidspension i lommen


fy fy skamme dig up2you de søde piger som kun har været kassedame i baren, snyder da aldrig, det ved du da godt, det har vi jo hørt så titgodag


Tak.! Altid rart at blive klogere gennem folk med erfaring. Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-12-2019 11:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Hvad fejler du?

Jeg fejler sgu da ikke noget.

Lige efter spørges:

Hvad ville du så gøre hvis du ikke havde din førtidspension?

Ja så havde jeg nok arbejdet hjemme i Danmark som alle andre gør. Ligesom alle andre danskere må gøre






Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-12-2019 15:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Se hele udsendelsen her

Drømmen om førtidspension - Reformens konsekvenser


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2020 17:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg synes nu alle de gamle drukbumser der er endt på pension skal være lykkelige over der er en kvinde i Thailand der gider tage sig af dem.
Hvis de var blevet hjemme i Danmark var de ellers endt på et eller andet plejehjem hvor en stor burka-klædt transvestit var den eneste på plejehjemmet der gad skifte ble på dem,
"Så så lille skat, lig nu stille så Ibrahim kan vaske søde lille numse" ville nok ikke fremme forståelsen.

Så vær tilfreds med hvad I har, og fremfor alt hvad I har fortjentmusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ana
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2022 10:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

en lille Video om førtidspension samt også om nogle boende i Thailand.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2022 17:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg synes nu alle de gamle drukbumser der er endt på pension skal være lykkelige over der er en kvinde i Thailand der gider tage sig af dem.
Hvis de var blevet hjemme i Danmark var de ellers endt på et eller andet plejehjem hvor en stor burka-klædt transvestit var den eneste på plejehjemmet der gad skifte ble på dem,
"Så så lille skat, lig nu stille så Ibrahim kan vaske søde lille numse" ville nok ikke fremme forståelsen.

Så vær tilfreds med hvad I har, og fremfor alt hvad I har fortjentmusic


Dette indlæg vil jeg påstå jeg aldrig har skrevet ordret som det er gengivet her.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Smukke Erik
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2022 18:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 59
Tilmeldt: 31.05.22
 Status: Offline

se hvad jeg fandt https://www.dr.dk...t-laengere

så passer det jo: at man bliver frisk når man kommer til smiles land med en førtidspension i lommen

56-årige Kenn Holm har boet i Thailand i 10 år. Han er blandt de 572 personer, der i 2018 fik udbetalt dansk pension til Thailand.

56-årige Kenn Holm modtager førtidspension fra Danmark på 10. år og er bosat i byen Udon Thani i Thailand, hvor han har stiftet familie i landet og ses med andre danske pensionister.

- På en måde var det altid min mening at flytte herned, når jeg blev ældre. Thailand var det rigtige sted for mig. Jeg kendte landet godt, og jeg vidste, at det kunne være en hjælp til at komme videre. Desuden kan man godt få en fin tilværelse for sin pension her. Pengene rækker lidt længere i Thailand, siger Kenn Holm.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2022 18:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Fidusen med Thailand er at man skal bo der når man er ung smuk og raskmusic

Og rejse hjem når man er gammel og sygThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
harry eker
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2022 09:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144
Tilmeldt: 07.02.17
 Status: Offline

skipper skrev:
skipper skrev:
Jeg synes nu alle de gamle drukbumser der er endt på pension skal være lykkelige over der er en kvinde i Thailand der gider tage sig af dem.
Hvis de var blevet hjemme i Danmark var de ellers endt på et eller andet plejehjem hvor en stor burka-klædt transvestit var den eneste på plejehjemmet der gad skifte ble på dem,
"Så så lille skat, lig nu stille så Ibrahim kan vaske søde lille numse" ville nok ikke fremme forståelsen.

Så vær tilfreds med hvad I har, og fremfor alt hvad I har fortjentmusic


Dette indlæg vil jeg påstå jeg aldrig har skrevet ordret som det er gengivet her.


Skipper dog er du igen blevet hacket må jeg anbefale at du skifter kode på din pc

Her er listen over de 20 mest anvendte kode i 2020:som du kan bruge kvit og frit driller
1. 123456
2. 123456789
3. picture1
4. password
5. 12345678
6. 111111
7. 123123
8. 12345
9. 1234567890
10. senha
11. 1234567
12. qwerty
13. abc123
14. Million2
15. 000000
16. 1234
17. Iloveyou
18. aaron431
19. password1
20. qqww1122
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2022 11:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo det er da lidt ubehageligt at nogen kan gå ind i min router og låse min internetforbindelse, lidt min egen skyld var det nok da jeg havde satset på at min vpn skulle beskytte mig.

Og så har jeg ændret mit løsenord fra "jeg er så brunstig i dag" til "jeg har migræne i dag skat"
Så må jeg se om det hjælper.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang baa
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-06-2022 13:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 29
Tilmeldt: 13.11.13
 Status: Offline

Smukke Erik skrev:
se hvad jeg fandt https://www.dr.dk...t-laengere

så passer det jo: at man bliver frisk når man kommer til smiles land med en førtidspension i lommen

56-årige Kenn Holm har boet i Thailand i 10 år. Han er blandt de 572 personer, der i 2018 fik udbetalt dansk pension til Thailand.

56-årige Kenn Holm modtager førtidspension fra Danmark på 10. år og er bosat i byen Udon Thani i Thailand, hvor han har stiftet familie i landet og ses med andre danske pensionister.

- På en måde var det altid min mening at flytte herned, når jeg blev ældre. Thailand var det rigtige sted for mig. Jeg kendte landet godt, og jeg vidste, at det kunne være en hjælp til at komme videre. Desuden kan man godt få en fin tilværelse for sin pension her. Pengene rækker lidt længere i Thailand, siger Kenn Holm.

Ja, Kenn Holm eller Keld Wulff som han tidligere har heddet har gjort det godt.

Ufatteligt hvordan han har kunnet tilluske sig en førtidspension men han lider sikkert af en del skader efter et langt liv som luderkarl, hashsmugler, momssvindler og bedrager med flere langvarige fængselsdomme bag sig. Ufatteligt at han overhovedet kan få lov til at bo i Thailand med den fortid og mere ufatteligt at han er så 'populær' blandt danskere som bor eller rejser til Thailand.

En lort er og bliver en lort uanset hvor meget man nu prøver at dekorere den ... Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-06-2022 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

@farang baa du er ikke den eneste der undre sig over
hvordan kan få lov til at bo i Thailand med den fortid og mere ufatteligt at han er så 'populær' blandt danskere som bor eller rejser til Thailand.


jeg har hørt en lille fugl synge at det snart går galt for ham
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-06-2023 08:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

Drømmer du om en pensionisttilværelse i Thailand? Derfor kan det være 'et helvede'
En stor del af danske pensionister i Thailand lever uden en sundhedsforsikring med alvorlige konsekvenser til følge.



En del drømmer måske om at tilbringe sit pensionistliv under varmere himmelstrøg.

Men sker det udenfor EU kan det få alvorlige konsekvenser, hvis man kun har sin pension at leve for.

572 danske pensionister bor i dag i Thailand, viser tal fra ATP. Men en stor del af dem lever uden en sundhedsforsikring med alvorlige konsekvenser til følge, hvis de bliver syge.

læs mere her: https://www.dr.dk...et-helvede
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35
Keld Wulff alias Kenn Holm anholdt i Thailand Nyheder på dansk 20 06-03-2024 12:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 97,871,275 Unikke besøg | jQ Blog