Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Efter mange år i Horsens: - Heldigvis skal jeg tilbage til Thailand
Casper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2017 09:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 18.09.10
 Status: Offline

En karriere, der sluttede, da han i juni 2015 flyttede med sin thailandske kone Manau til hendes hjemland.

- Vi havde planlagt, at når jeg blev 60, ville vi flytte til Thailand. Men i februar 2015 sluttede jeg med en projektansættelse hos Jobcenter Horsens. Så vi snakkede tingene igennem og endte med at rykke vores beslutning tre og et halvt år frem. Også fordi det passer perfekt med vores søn Daniels skift fra børnehave til skole, fortæller Per Bergenhagen, som nu skriver den nordthailandske by Nong Khai som afsender-adresse på sine breve.

Fantastisk klima
Bag det hele gemmer sig historien om en dansker, som i 1996 første gang rejste på ferie i Thailand - og kom hjem med en beslutning om, at dér ville han gerne blive gammel.

- Thailand har et fantastisk klima og en fascinerende kultur. Og så har thailænderne en måde at omgås hinanden på, som man med et moderne ord vil kalde inkluderende. Hej, du er velkommen - det er holdningen, man møder, fordi der er en tro på, at hvis man behandler folk pænt, kommer det godt tilbage til én selv, forklarer Per Bergenhagen, som siden ofte satte kursen mod sydøst, når der stod ferie i kalenderen.

At han nu er bosat i netop Nong Khai på grænsen til Laos, hænger sammen med, at derfra stammer Manau.

De to mødte hinanden i 2003, mens hun var souschef i et stormagasin i Bangkok. I 2005 giftede de sig, og hun flyttede til Danmark - med beslutningen om, at parret ville vende tilbage til det subtropiske klima og egnen, hvor meget af hendes familie bor.

- Jeg har købt mig tid
Dér vågner den udvandrede dansker nu op til temperaturer, der om vinteren sjældent kommer under 17 grader og om sommeren nu og da sniger sig over de 40.

Læs den fulde artikel på: http://stiften.dk...kel/444571
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2017 08:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Per Bergenhagen contra lille mig vi oplever ikke Thailand på samme vis vi kommer nok ikke de samme steder kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35
Keld Wulff alias Kenn Holm anholdt i Thailand Nyheder på dansk 20 06-03-2024 12:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 97,889,458 Unikke besøg | jQ Blog