Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailand min elskede.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2015 19:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg glemmer aldrig første gang jeg mødte dig.
Du var smuk, forførende og jeg elskede dig helt betingelsesløst, og jeg elsker dig da stadig, selv om sminken med tiden er krakeleret, og jeg kan se du ikke helt er hvad jeg troede du var.
Du duftede så skønt dengang, nu ved jeg snart ikke, men lugter gør du da, det må jeg indrømme.
Hvordan det skal gå med os to i fremtiden, ved jeg ikke, men en ting ved jeg, og det er at hvis du ikke snart tager dig sammen, så smutter jeg med altså med en af nabopigerne.

Kærlig hilsen fra din, ellers hengivne skipper.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2015 20:33

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg glemmer aldrig første gang jeg mødte dig.
Du var smuk, forførende og jeg elskede dig helt betingelsesløst, og jeg elsker dig da stadig, selv om sminken med tiden er krakeleret, og jeg kan se du ikke helt er hvad jeg troede du var.
Du duftede så skønt dengang, nu ved jeg snart ikke, men lugter gør du da, det må jeg indrømme.
Hvordan det skal gå med os to i fremtiden, ved jeg ikke, men en ting ved jeg, og det er at hvis du ikke snart tager dig sammen, så smutter jeg med altså med en af nabopigerne.

Kærlig hilsen fra din, ellers hengivne skipper.


Cambodia virker som et godt alternativ. Dog noget helt andet end Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-09-2015 20:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Godt set soi 7.
Og det var også dem jeg havde i tankerne.
Om de er så forskellige, ved jeg ikke, men mon ikke det vil være et forsøg værdThumb
Thailand er ved at være lidt luvslidt, så hvorfor ikke prøve noget andet?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2015 04:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Godt set soi 7.
Og det var også dem jeg havde i tankerne.
Om de er så forskellige, ved jeg ikke, men mon ikke det vil være et forsøg værdThumb
Thailand er ved at være lidt luvslidt, så hvorfor ikke prøve noget andet?


Skipper for daelen da troede efterhaanden du havde laert lektien, naboens graes.... / kone.... datter.. er altid bedre og til sidst, skomager bliv ved din laest, og I oevrigt er det kun smaa hunde der proever - at blive stoerre..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2015 08:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Jeg glemmer aldrig første gang jeg mødte dig.
Du var smuk, forførende og jeg elskede dig helt betingelsesløst, og jeg elsker dig da stadig, selv om sminken med tiden er krakeleret, og jeg kan se du ikke helt er hvad jeg troede du var.
Du duftede så skønt dengang, nu ved jeg snart ikke, men lugter gør du da, det må jeg indrømme.
Hvordan det skal gå med os to i fremtiden, ved jeg ikke, men en ting ved jeg, og det er at hvis du ikke snart tager dig sammen, så smutter jeg med altså med en af nabopigerne.

Kærlig hilsen fra din, ellers hengivne skipper.


Kære skipper
Det var da dejligt at høre for jeg er også godt træt af dig. Du ligesom mange andre skøre faranger
Og du har sikkert altid været mig utro og elsket flikka med tørklæde på hjemme i dit så højt elskede
Sverigstan så bare bliv væk fra mig i al evighed vi har ikke brug for gamle nasserøve som dig Du er alligevel for dum for mig. Her har vi det dejligt efter militæret har overtaget magten, så sådan nogle som dig bliver væk. Vi kan sagtens undvære dig og dine usle svenske kroner.
Må du brænde i dit muslimske helvede
Dit Thailand
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2015 10:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

skipper hans skrev:
skipper skrev:
Godt set soi 7.
Og det var også dem jeg havde i tankerne.
Om de er så forskellige, ved jeg ikke, men mon ikke det vil være et forsøg værdThumb
Thailand er ved at være lidt luvslidt, så hvorfor ikke prøve noget andet?


Skipper for daelen da troede efterhaanden du havde laert lektien, naboens graes.... / kone.... datter.. er altid bedre og til sidst, skomager bliv ved din laest, og I oevrigt er det kun smaa hunde der proever - at blive stoerre..


Hvor har du ret skipper hans, har været der i cambodia og der skal jeg i hvert fald ikke til igen, måske jeg kunne finde på at tage en tur til vietnam, men så skal det ikke være hanoi. Måske man skulle prøve en tur til phillipinerne, der har jeg aldrig været.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2015 11:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Skipper Skrev
Thailand er ved at være lidt luvslidt, så hvorfor ikke prøve noget andet?


for en gangs skyld underdriver du temmelig meget, min på stand er og bliver at landet er totalt nedslidt, der er intet tilbage af det thailand som jeg kom til for mange år siden, selv i isaan findes der 7/11 Mc-Donalds og meget andet vestlig ragelse

hvem har så skylden, turisterne eller thaierne dig eller mig, det kan vi diskuterer i hundrede år

så hvorfor ikke prøve noget andet skriver du, jo jo det kan vi da godt, men er det lykken! jeg tror det ikke vi er groet fast i det land som vi elsker at kritiserer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2015 13:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

så hvorfor ikke prøve noget andet skriver du, jo jo det kan vi da godt, men er det lykken! jeg tror det ikke vi er groet fast i det land som vi elsker at kritiserer

Ikke mig jeg er godt tilfreds jeg er kommet i Thailand i 34 år nu har været her siden 1981 hvert eneste år i starten en eller 2 gange om året a 2-3 uger siden udviklede det sig til 3 måneder til sidst var det 1/2 i Thailand og et 1/2 år i Danmark på grund af ferie og afspadsering og nu har jeg boet her fast i 2 år og har absolut ingen planer om at rejse fra mit elskede Thailand især da ikke efter at militæret har gjort Thailand stabilt igen Næ LOS findes stadig og er hver dag i mit hjerte Thumb
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ribe
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2015 22:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 22.06.14
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg glemmer aldrig første gang jeg mødte dig.
Du var smuk, forførende og jeg elskede dig helt betingelsesløst, og jeg elsker dig da stadig, selv om sminken med tiden er krakeleret, og jeg kan se du ikke helt er hvad jeg troede du var.
Du duftede så skønt dengang, nu ved jeg snart ikke, men lugter gør du da, det må jeg indrømme.
Hvordan det skal gå med os to i fremtiden, ved jeg ikke, men en ting ved jeg, og det er at hvis du ikke snart tager dig sammen, så smutter jeg med altså med en af nabopigerne.

Kærlig hilsen fra din, ellers hengivne skipper.



jeg kan anbefale Burma på godt og ondt havde selv en pragt fuld tur i landet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IB
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 06:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 26.11.10
 Status: Offline

Ikke mig jeg er godt tilfreds jeg er kommet i Thailand i 34 år nu
har været her siden 1981 hvert eneste år i starten en eller 2 gange om året a 2-3 uger
siden udviklede det sig til 3 måneder til sidst var det 1/2 i Thailand og et 1/2 år i Danmark
på grund af ferie og afspadsering og nu har jeg boet her fast i 2 år......................................


- maichai ... 34 år,. !

Det må være en enorm viden / kendskab til landets kultur, vaner og skikke
du har efterhånden har bygget op, - har du nogensinde overvejet at dele den,
fx. med de mange nybegyndere, og andre mindre vidende,
- måske især pensionister, som påtænker at bosætte sig i Thailand, ?

mange af dem,.. måske / bl.a. fordi de igen, og igen, hører og læser at det
nærmest er gratis at bo i Thailand,

måske kunne du medvirke, til at mindske antallet af Danske mænd
der mister en formue, - måske hele formuen, - pgr.a. manglende viden / fejl-information,
- griske Thai-damer, m/dertil hørende familie, bekendte, børn, mm.

foruden at miste formuen, oplever (vidst nok) en stor del tilsyneladende
noget der ligner 'ulykkelig kærlighed',..
når de har været gift både 2, 3,.. eller flere gange,
alt sammen pgr.a. denne uheldige mangel på viden, og / eller fejl-information,

jeg har selv været tæt på at begå samme 'fejl' - hvis man kan sige sådan,
men,... heldigvis - er jeg så fattig, at jeg har været nødsaget til at spørge damerne
- efterhånden nogle stykker,
hvor meget et fast forhold / tilværelse / ægteskab, evt. vil løbe op i (alt incl.)
det har (indtil videre) altid endt med at jeg blev nødt til at sige pænt nej tak,
hovedsagelig pgr.a manglende økonomisk formåen (pension)

i stedet nyder jeg nu bare, at opholde mig i Thailand i vinter-halvåret,
omtrent lige så meget, som jeg nyder at opholde mig i Danmark den resterende tid af året,

PS. - Hvordan får eksempelvis en alm. pensionist, (uden andre indtægter, og på lovlig vis)
råd til at bo i Thailand,.. især hvis han også skal / vil bo sammen med en Thai-dame,
sandsynligvis med X- antal børn, familie osv.
- altså med bare nogenlunde samme sikkerhedsnet, fx. mod evt. sygdom, som i danmark,
- - (folkepension pt. en anelse under 6.000 kr/mdr. (ca. 30.000 thb) v/længere ophold i Thailand)

jeg tror rigtig mange vil blive glade og lykkelige, (ikke mindst undertegnede)
over at få nogle troværdige, og sandfærdige informationer på området,
fremfor de evindelige 'historier' / 'ikke helt rigtige' gentagelser,
- af / om hvor skønt, smukt, dejligt og - ikke mindst 'billigt' alt er i Thailand.

PS - PS .. tror det vil gøre dig langt mere populær, (måske oven i købet klap på skulderen)
sammenlignet med dine daglig referater, af de danske nyheder.

PS, PS, PS,
til dels inspireret af de ganske udmærkede film/video,

- 48 timer - Købt fri til kærlighed

- Thai til Thy / Thy til Thai

- Mormors Bordel, osv. osv.

















.

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

IB


Det må være en enorm viden / kendskab til landets kultur, vaner og skikke
du har efterhånden har bygget op, - har du nogensinde overvejet at dele den,
fx. med de mange nybegyndere, og andre mindre vidende,
- måske især pensionister, som påtænker at bosætte sig i Thailand, ?


Først er der sikkert rigtigt mange der ved mere om dette skønne land end mig jeg nyder nu bare at være her og bekymrer mig ikke, så meget om vaner & skikke, jeg ved hvordan man opfører sig til husbehov så man ikke støder andre fordi man bor og lever her behøver man jo ikke f.eks. overrende templer o.s.v. Som jeg tit hører andre faranger gør. Da jeg boede i Danmark kom jeg jo heller ikke i kirken med mindre jeg var inviteret til bryllup eller begravelse eller dåb.

mange af dem,.. måske / bl.a. fordi de igen, og igen, hører og læser at det
nærmest er gratis at bo i Thailand,


Jeg tror ikke man kan bo her næsten gratis, det må være end and, men man kan helt sikkert bo her billigere end i Danmark.


måske kunne du medvirke, til at mindske antallet af Danske mænd
der mister en formue, - måske hele formuen, - pgr.a. manglende viden / fejl-information,
- griske Thai-damer, m/dertil hørende familie, bekendte, børn, mm.

foruden at miste formuen, oplever (vidst nok) en stor del tilsyneladende
noget der ligner 'ulykkelig kærlighed',..
når de har været gift både 2, 3,.. eller flere gange,
alt sammen pgr.a. denne uheldige mangel på viden, og / eller fejl-information,

jeg har selv været tæt på at begå samme 'fejl' - hvis man kan sige sådan,
men,... heldigvis - er jeg så fattig, at jeg har været nødsaget til at spørge damerne
- efterhånden nogle stykker,
hvor meget et fast forhold / tilværelse / ægteskab, evt. vil løbe op i (alt incl.)
det har (indtil videre) altid endt med at jeg blev nødt til at sige pænt nej tak,
hovedsagelig pgr.a manglende økonomisk formåen (pension)


Hvordan man undgår at miste formuen og alt kommer jo an på en selv jeg har kendt rigtigt mange som ikke ville høre men måtte føle, efter vi andre gentagende gange havde prøvet at stoppe dem og fortalt dem at konen tog røven på dem men hvis man er klog ikke vil høre så må man føle det er trist men hvis man ikke vil hjælpes så skal man jo ikke græde bagefter så er det for sent.
i stedet nyder jeg nu bare, at opholde mig i Thailand i vinter-halvåret,
omtrent lige så meget, som jeg nyder at opholde mig i Danmark den resterende tid af året,


Det er da rart for nogle at de kan nyde livet halvt i Danmark og halvt i Thailand det er jo helt op til en selv, hvis det er det man nyder, skal man da gøre det.


PS. - Hvordan får eksempelvis en alm. pensionist, (uden andre indtægter, og på lovlig vis)
råd til at bo i Thailand,.. især hvis han også skal / vil bo sammen med en Thai-dame,
sandsynligvis med X- antal børn, familie osv.
- altså med bare nogenlunde samme sikkerhedsnet, fx. mod evt. sygdom, som i danmark,
- - (folkepension pt. en anelse under 6.000 kr/mdr. (ca. 30.000 thb) v/længere ophold i Thailand)


Det har jeg ingen anelse om jeg personlig kunne ikke leve her for 30.000 bath om måneden det er jo hvad vi bruger alene i Makro på en måned og så kommer alt det andet men det er da imponerende at det kan lykkes for nogle alt ros til dem og Held & Lykke til dem men som sagt jeg kunne ikke.


jeg tror rigtig mange vil blive glade og lykkelige, (ikke mindst undertegnede)
over at få nogle troværdige, og sandfærdige informationer på området,
fremfor de evindelige 'historier' / 'ikke helt rigtige' gentagelser,
- af / om hvor skønt, smukt, dejligt og - ikke mindst 'billigt' alt er i Thailand.


Det var så mit bidrag ikke fordi jeg tror du eller andre får noget ud af det. Men jeg har lært at man altid skal svare så det er herved gjort.


PS - PS .. tror det vil gøre dig langt mere populær, (måske oven i købet klap på skulderen)
sammenlignet med dine daglig referater, af de danske nyheder.


Det er jeg ligeglad med jeg er her ikke for at blive populær og higer ikke efter rygklappere
Men hav endelig en god forsat dag. Ligesom mig selv endnu en dag i sol & varme i et dejligt land.ThumbThai
Maichai.




Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 07:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

tak IB for et god indlæg Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 08:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

IB skrev

PS. - Hvordan får eksempelvis en alm. pensionist, (uden andre indtægter, og på lovlig vis)
råd til at bo i Thailand,.. især hvis han også skal / vil bo sammen med en Thai-dame,
sandsynligvis med X- antal børn, familie osv.
- altså med bare nogenlunde samme sikkerhedsnet, fx. mod evt. sygdom, som i danmark,
- - (folkepension pt. en anelse under 6.000 kr/mdr. (ca. 30.000 thb) v/længere ophold i Thailand)



beklager IB det er umuligt at leve i thailand for 30.000 baht pr. mdr. med de krav du stiller skal du op på ca, 55.000 bath pr mdr
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

jsh71 skrev:
skipper hans skrev:
skipper skrev:
Godt set soi 7.
Og det var også dem jeg havde i tankerne.
Om de er så forskellige, ved jeg ikke, men mon ikke det vil være et forsøg værdThumb
Thailand er ved at være lidt luvslidt, så hvorfor ikke prøve noget andet?


Skipper for daelen da troede efterhaanden du havde laert lektien, naboens graes.... / kone.... datter.. er altid bedre og til sidst, skomager bliv ved din laest, og I oevrigt er det kun smaa hunde der proever - at blive stoerre..


Hvor har du ret skipper hans, har været der i cambodia og der skal jeg i hvert fald ikke til igen, måske jeg kunne finde på at tage en tur til vietnam, men så skal det ikke være hanoi. Måske man skulle prøve en tur til phillipinerne, der har jeg aldrig været.


jsh71 jeg er nu ret saa sikker paa at jeg ikke var flyttet over til Philippinerne hvis ikke jeg var blevet gift med en indfoedt. Havde det egentlig meget godt oppe Korat/Jakarat I alle de aar jeg boede der - fra 82 - 05 og de problemer der evt. var, havde man jo nok lidt skyld I selv, og de mange timer hvor man har siddet I Pattaya og vaeret dum for sine penge kan man jo ikke blame landet for. De omkring liggende lande som Burma, Laos, Vietnam samt Cambodia har nu aldrig appeleret til min smag og tja Philippinerne er saamaend ogsaa helt I top hvad angaar plat, svindel og corruption, det starter allerede I lufthavnen. den eneste fordel er - dog skal du vaere lovformelig gift - er visa regler har selv et immigrant visa som jo gir mig ret til at rejse ind ud paa enkelt billet, koebe hus / bil etc. etc. men nu er jeg rigtig godt gift og har stadig mit gode job, alt er betalt saa kan nu blot nyde tilvaerelsen her I Las Pinas City..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 18:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
skipper hans skrev:
skipper skrev:
Godt set soi 7.
Og det var også dem jeg havde i tankerne.
Om de er så forskellige, ved jeg ikke, men mon ikke det vil være et forsøg værdThumb
Thailand er ved at være lidt luvslidt, så hvorfor ikke prøve noget andet?


Skipper for daelen da troede efterhaanden du havde laert lektien, naboens graes.... / kone.... datter.. er altid bedre og til sidst, skomager bliv ved din laest, og I oevrigt er det kun smaa hunde der proever - at blive stoerre..


Hvor har du ret skipper hans, har været der i cambodia og der skal jeg i hvert fald ikke til igen, måske jeg kunne finde på at tage en tur til vietnam, men så skal det ikke være hanoi. Måske man skulle prøve en tur til phillipinerne, der har jeg aldrig været.


Hvad kunne du ikke lide ved Cambodia jsh71?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 18:49



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Vi var i hovedstaden og man skulle passe på alt og alle, byen var lukket efter klokken 18 og det eneste sted man kunne være var en bar. Men ok det mange år siden, så det kan da være lavet om siden dengang. Og da vi kørte i bussen var vi simpelhen ved at blive rystet totalt i stykker på grund af vejene. Maden var heller ikke noget at råbe hurra for, vi tog i hver fald hurtigt tilbage til thailand igen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-09-2015 19:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline


Jo det kan da godt holde turisterne fra dørerneGrin.
Jeg var inde og snuse lidt i hvad hotellerne kostede i dag, og hvor man kunne have lidt sjov.
Og det var såmænd ikke så imponerende, men på den anden side set, hvis man gerne vil slippe for Ping- Pong show og alskens tant og fjas, så er det måske det man skulle prøve.
Og så vidt jeg forstod, så var det tilladt med egne strandstole, uden cammuflageklædte mandslinge med storhedsvanvid blandede sig i løjerne.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2015 00:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Skipper skrev

Jeg glemmer aldrig første gang jeg mødte dig.
Du var smuk, forførende og jeg elskede dig helt betingelsesløst, og jeg elsker dig da stadig, selv om sminken med tiden er krakeleret, og jeg kan se du ikke helt er hvad jeg troede du var.


hvornår var første gang i to mødtes
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2015 02:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

hvornår var første gang i to mødtes



Det var i -77, jeg mellemlandede i Bangkok, på vej til et Mærsk skib der lå i Singapore.
Et kort møde, men det var nok til at jeg blev bidt af en gal thailænderGrin og jeg lovede mig selv at komme tilbage og udforske det nærmere.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IB
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2015 03:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 26.11.10
 Status: Offline

tak IB for et god indlæg Thumb


selv tak dutling68
jeg har med stor fornøjelse, set flere af dine film-uploads,
- ikke at forglemme din hjælpsomhed i et andet forum,
bl.a. vedr. nyåbning i Hua Hin... ! Thumb


beklager IB det er umuligt at leve i thailand for 30.000 baht pr. mdr. med de krav du stiller skal du op på ca, 55.000 bath pr mdr


Tak for info . thai
egentlig også ca. samme konklusion jeg selv har erfaret,
men nu er det ikke mig der stiller store krav,.. det er alle de skønne Thai-damer,
så hvis ikke manden orker / forstår at trække nogle kraftige begrænsninger,
løber udgifterne vel hurtigt op i noget uoverskueligt,

men du mener altså at ca. 55.000 thb. er minimum for en Dansk pensionist,
- er det med eller uden Dame, og medflg. 'tilbehør' / udgifter. ?


maichai

Fint nok,.. for en gangs skyld forsøger du i det mindste,
at bidrage med noget positivt, - stort plus,

at du så tilsyneladende tilhører en højere klasse af udlandsdanskere,
som den alm. fattige pensionist ikke rigtig kan sammenlignes med,
kan naturligvis ikke være dit problem,

men,
det jeg forsøger,.. og har forsøgt i længere tid,
er at finde ud af hvor meget en alm. fattig pensionist egentlig behøver (økonomisk)
for at kunne bosætte sig i Thailand (med eller uden kvindelig ledsager)
som udgangspunkt for at sammenligne med en tilsvarende tilværelse i Danmark, (alt incl.)

- Jo,.. jeg ved godt det er svært at sammenligne generelt,
bl.a. forskellene ved at bo i by, eller landdistrikter, osv.

for mit eget vedkommende, er leveomkostningerne tæt på at være ens,
- (underligt nok,.. eftersom DK betegnes som et af de meget dyre lande at leve i)
det skyldes bl.a. de mange fordele der er ved at være indfødt DK
div. tilskud og rabatter til pensionister,

ordninger som Boligsikring/-ydelse/-tilskud,
er medvirkende til at bringe huslejen ned på,.. eller under Thai-niveau,

fx. betaler jeg i Danmark 1.283 kr. (ca. 6.400 thb) + forbrug,
for en 2-værelses, 68 m2, lejlighed i et boligselskab,
tip top renoveret overalt, éntre, stort spisekøkken, bad, altan osv.
altså god Dansk standard, dvs. ordnede forhold,.. !!!

til sammenligning betaler jeg 7 - 10.000 thb. i Thailand, + forbrug,
normalt såkaldt serviced apartments, på 2 - 3 mdr. kontrakt (1 rum ca. 35 - 45 m2)
- altså både dyrere, og langt ringere standard,
især "køkken", bad, affaldssystem, osv.

så ikke ligefrem noget billigere vedr. alm. boligforhold,

- bevares,.. det kan gøres billigere
hvis pensionisten vil / kan undvære a/c, eget bad, køkken osv.
det kan det sikkert også i DK.

men maden da,..
det skulle jo være så billigt at man næsten får det smidt i hovedet,

Fars,.. fx. hakket svinekød, omtrent samme kilo pris som i DK
Thai-fars er dog ca. 50% fedt-indhold
- omtrent det samme for andre kødprodukter,

Thai-Mælk, 45 - 50 thb. / 850 ml = 59 thb/L
DK-Mælk, 5.50 kr/L = ca. 27 thb (under ½ pris) (samme for importeret)

Men Frugt da,..
Bananer, stk-prisen er billigere,
kilo prisen på de skrællede bananer, er ca den samme som i DK (importeret)

Appelsiner, mandariner mm. ca. samme som i DK
men langt fra DK standard,

Kartofler, - dyrere og ringere, også end DK importerede,

Kaffe,.. ca. samme som i DK

en forum bruger, forklarede mig engang,
at jeg da 'bare' kunne handle uden for byen på de mange små markeder,
- det prøvede jeg, boede dengang i Chiang Mai,
og måtte en tur sydpå omkring Hang Dong - en tur på ca 13 - 15 km.
+ brændstof, + tidsforbrug,.. alt i alt nogle dyre bananer,

men det er nu ikke noget specielt for Thailand,

her hvor jeg bor i DK - (Hovedlandet)
er der de samme muligheder,.. (mindst)
mangler man æbler, pærer mm. henter man dem naturligvis til 'nedfaldspris',
lidt uden for by-områderne,

- bor man allerede uden for by-områderne, tja, så 'handler' man lidt med naboerne,
og har de fleste fødevarer til spot-pris,

- fisk / alt godt-fra-havet-produkter, hentes naturligvis billigst, på havnen.
dvs. mulighederne er der,.. !

men hvad så med IT-PC-Kamera-Mobil-produkter, det må da være billigt i Thailand, !!
de fabrikeres jo i nabolandene, + den billige arbejdskraft og minimale importomkostninger,
altså sammenlignet med de 'Ualmindelige dyre' produkter i DK,
og den lange fordyrende import / transport.

man ak, nej,.. det er samme pris,.. i mange tilfælde endda dyrere,

SÅ,.. hvad er egentlig billigere,
Jo, der er faktisk nogle få ting,
- Transport, - Taxi, Bus, Tog, Fly, og brændstof,

det hele er baseret på egne erfaringer,
så der kan være mange fejl, og forskelle efter forbrugsmønster,

men det ville være interessant at høre om andres erfaringer,
med de såkaldt billige leveomkostninger, der jævnligt reklameres med,
tit og ofte fra smarte firmaer der vil sælge huse / lejligheder.
................................................
maichai

hvis jeg har forstået dig rigtig
så har du efterhånden investeret en god sjat penge i hus / fast ejendom, mm.
hvad sker der (økonomisk) hvis fx. dig og konen / kæresten, bliver uenige / uvenner
og ikke kan / vil bo sammen mere,.. ?

Ja, ja,.. jeg ved godt det ikke sker,.. bare et 'tænkt' eksempel, ! . nej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 96 19-04-2024 10:22
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 5 18-04-2024 16:03
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.53 sekunder | 99,092,405 Unikke besøg | jQ Blog