Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailand Visa Crackdown Likely to Impact English Education
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2014 10:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Som overskriften siger, så får de nye regler for visa-run stor betydning for mange udenlandske engelsklærere.
Og mange af disse lærere kan ikke få arbejdstilladelse til undervisning, da de ikke har papirer på at være uddannet som undervisere.

Det er jo disse "ikke uddannede" lærere som fortrinsvis bliver brugt i de små fattige landsbyskoler, som heller ikke magter at søge arbejdstilladelse til dem.

www.thai-dk.dk/uploads/zlU7j.jpg
One problem is that smaller schools simply don’t have the manpower to oversee the lengthy and expensive visa and work permit process for foreign teachers.

Thailand’s crackdown on people living and working on tourist visas will have far-reaching effects in several sectors, not the least of which is education. English teachers who have not been able to secure work permits may soon face unemployment or an uphill battle to get the documents needed to work there legally.

In the past, some schools hired foreign teachers and had them work on tourist visas to avoid the time and expense of getting work permits. But with immigration vowing to weed out those living in Thailand without the proper long-term visas, the days of getting around those regulations may be coming to a close.

Læs hele artiklen her: http://www.chiang...ation.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2014 12:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvilke krav stiller skolerne til udenlandske engelsklærere AL 48.

Da jeg gik i skole var det danskere der lærte os engelsk, og det var jo smidigt da de både talte dansk og engelsk, og kunne forklare hvad ordene betød.

Men det kan jo blive lidt indviklet hvis lærerne ikke taler thailandsk.

Er der krav på nationalitet for at undervise?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2014 14:47

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Artiklen er tydeligvis skrevet af en farang, som formentlig er en af dem som arbejder ulovligt i Thailand.

Skolerne skulle ikke have....
don’t have the manpower to oversee the lengthy and expensive visa and work permit process

De arbejder til ca halv løn fordi de ikke er kvalificerede til arbejdet.
Så kan man spørge hvorfor så hyre dem.. Det er der flere grunde til.. En af dem er at få skolen til at fremstå bedre end den er til det årlige check. Og de sparer jo den halve løn.
Men det kan jo blive lidt indviklet hvis lærerne ikke taler thailandsk.

Korrekt det er stort set intet værd. jeg taler daglig med en som har en farang lærer og jøsses en gang bræk de lærer. Jeg ved ikke hvor han er fra, men engelsk kan han i hvert fald ikke.
Er der krav på nationalitet for at undervise?

Ja man skal være native english speaker. ( indfødt engelsk talende. )
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2014 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvilke krav stiller skolerne til udenlandske engelsklærere AL 48.

Da jeg gik i skole var det danskere der lærte os engelsk, og det var jo smidigt da de både talte dansk og engelsk, og kunne forklare hvad ordene betød.

Men det kan jo blive lidt indviklet hvis lærerne ikke taler thailandsk.

Er der krav på nationalitet for at undervise?


Når du kommer langt nok ud i rismarkerne, til de helt små landsbyskoler, så stilles der egentlig ingen krav.
Selv jeg blev tilbudt at undervise.-Men det betakkede jeg mig for.
Jeg gjorde endda opmærksom på at jeg ingen arbejdstilladelse havde, men det betød intet ifølge skolen, det kunne "ordnes".
-Og det er jo nok alle dem der er blevet ansat på den måde som kommer i klemme nu.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2014 15:36

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det tror jeg der er mange farang der er blevet tilbudt.
gratis eller mod et mindre vederlag.

Og ja det er dem som arbejder / opholder sig ulovligt i Thailand som kommer i klemme.
Det er selvfølgelig surt når nu de gerne vil være i thailand.
Men på den anden side kan man vel dårligt sige det er forkert at lovene skal overholdes.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2014 04:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Jeg sidder og spekulerer på hvad er værst for eleverne her i Thailand
En farang som underviser i engelsk og kan engelsk men ikke kan thai eller en thai lærer der underviser i engelsk men ikke kan engelsk kun thai Sad
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2014 09:16

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

maichai skrev:
Jeg sidder og spekulerer på hvad er værst for eleverne her i Thailand
En farang som underviser i engelsk og kan engelsk men ikke kan thai eller en thai lærer der underviser i engelsk men ikke kan engelsk kun thai Sad


Det giver samme resultat. At Thailand halter voldsom bagefter.
Det er jo håbløst at lære ungerne engelsk hvis man ikke kan oversætte det til thai, så de forstår det.
Og det bliver til nogle fraser de fyrer af og svarer man ikke præcis som de har lært udenad, så står de og måber.
Den mest brugte er... hello how are you

Inden nogen farer op i det røde felt, så har jeg selv en kone der er lærer.

Men der skal en holdnings ændring til fra lærerne, de skal til at arbejde for deres løn. før det bliver bedre.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2014 11:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Men der skal en holdnings ændring til fra lærerne, de skal til at arbejde for deres løn. før det bliver bedre.
hørt


Og ja det er dem som arbejder / opholder sig ulovligt i Thailand som kommer i klemme.
Det er selvfølgelig surt når nu de gerne vil være i thailand.
Men på den anden side kan man vel dårligt sige det er forkert at lovene skal overholdes.


det er der ihvertfald mange faranger der mener

nå bortset fra det

vil du som er udlænding opholde dig thailand, så husk at tage penge med hjemme fragriner

vil du som er udlænding opholde dig danmark, så husk at sige det forløsende ord nemlig asylLove


Er alle papirene vedrørene visa i orden, har farangen en uddannelse eller et lære kursus, betalen skole den officielle løn som en farang lære skal have, tager det max 30 dage at få udstedt en arbejds tilladelse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2014 14:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg sidder og spekulerer på hvad er værst for eleverne her i Thailand
En farang som underviser i engelsk og kan engelsk men ikke kan thai eller en thai lærer der underviser i engelsk men ikke kan engelsk kun thai



Mysteriet er opklaret.
Det er sgu da derfor mange thailænderes engelsk lyder som en Googles-oversættelse.smile
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2014 10:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg sidder og spekulerer på hvad er værst for eleverne her i Thailand
En farang som underviser i engelsk og kan engelsk men ikke kan thai eller en thai lærer der underviser i engelsk men ikke kan engelsk kun thai



Mysteriet er opklaret.
Det er sgu da derfor mange thailænderes engelsk lyder som en Googles-oversættelse.smile



Det er lærene der er for dårlige til at bruge Google
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2014 11:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

nu er der gang i gade festen vi kan sige farvel til mange af de såkaldte skole lærer

Phuket teachers told not to worry about work permit crackdown – yet, men det kommer for de er i fuld sving andre steder


Immigration are visiting schools in Satun, Patthalung & Trang checking on work permits & visas of foreign teachers

http://www.phuket...rmit/32368
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2014 12:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Phuket teachers told not to worry about work permit crackdown – yet, men det kommer for de er i fuld sving andre steder


Immigration are visiting schools in Satun, Patthalung & Trang checking on work permits & visas of foreign teachers


Så kender jeg en del der har problemergriner Men de har jo aldrig ville høre efter når man sagde noget til dem så de ligger jo som de selv har redt sengen Græder
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2014 18:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

maichai skrev:
Phuket teachers told not to worry about work permit crackdown – yet, men det kommer for de er i fuld sving andre steder


Immigration are visiting schools in Satun, Patthalung & Trang checking on work permits & visas of foreign teachers


Så kender jeg en del der har problemergriner Men de har jo aldrig ville høre efter når man sagde noget til dem så de ligger jo som de selv har redt sengen Græder


dygtig mand at være Skadefro....du kender godt den der med Boomerangen ik
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2014 01:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

dutling68 skrev
dygtig mand at være Skadefro....du kender godt den der med Boomerangen ik

Det har intet med at være skadefro at gøre men at opholde sig her år efter år ulovligt er bare for dumt hvis man tænker sig lidt om alle ved at en dag så går den ikke mere og nu er den dag altså kommet
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2014 03:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

du har da puttet en smile ind griner såsom at det more dig at de for problemmer nu...jeg syntes at det er super ærgerligt at de måske mister deres lære på de små skoler..og de lære gør da en forskel at de så ikke alle er super dygtige lære men bare det at børnene få lært noget engskelsk er da godt, og jeg håber da at de finder ud af noget......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2014 04:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

du har da puttet en smile ind griner såsom at det more dig at de for problemmer nu...jeg syntes at det er super ærgerligt at de måske mister deres lære på de små skoler..og de lære gør da en forskel at de så ikke alle er super dygtige lære men bare det at børnene få lært noget engskelsk er da godt, og jeg håber da at de finder ud af noget......


Jeg har mindst 2 tilfælde jeg kender Hvor skolen betaler en officer på immigration 500 baht for at lærene ikke skal ud af landet som en del af deres løn i stedet for at de anskaffer sig et visa på lovlig vis
Så er det jeg spørger synes du det er i orden De 2 jeg kender til har heller ikke arbejdstilladelse da de jo ikke har visa synes du det er ok
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2014 05:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

ja det blander jeg mig ikke i og hvorfor skulle jeg de gør jo ingen skade tværtimod.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bebe
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2014 10:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 11.01.12
 Status: Offline

maichai skrev Så er det jeg spørger synes du det er i orden De 2 jeg kender til har heller ikke arbejdstilladelse da de jo ikke har visa synes du det er ok


dutling68 skrev ja det blander jeg mig ikke i og hvorfor skulle jeg de gør jo ingen skade tværtimod.....


jeg skriver det er en mærkelig indstilling du har dutling68, de opholder og arbejde ulovligt. derfor syntes jeg det er ok at de nu skal have orden i deres papirer selv om de ingen skade gør
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2014 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

jamen det er da fint hvis du syntes det..men at manden ligefrem sidder og fryder sig syntes jeg ikke er i orden..og det ville da være bedst at de fik orden i deres papiere.og politiet syntes også det er okej de erher ellers havde de nok ikke sluppet med 500....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2014 14:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

jamen det er da fint hvis du syntes det..men at manden ligefrem sidder og fryder sig syntes jeg ikke er i orden..og det ville da være bedst at de fik orden i deres papiere.og politiet syntes også det er okej de erher ellers havde de nok ikke sluppet med 500...


Hvem er manden der sidder og fryder sig Nu spiller du smart igen
Næ det eneste jeg siger er at hvis man ikke følger reglerne her i Thailand har jeg ingen problemer med at folk ryger ud det er sku enkelt at forstå og så vil jeg da skide på om de har et lærer job i 15 timer om ugen hver som de 2 pågældende har Næ problemet er når de sidder på den lokale og praler med at de ikke behøver visa som vi andre fordi de er lærere Ja min bare røv Og fordi en immigrations betjent tager de 500 i lommen pr stk. synes jeg ikke er i orden bare fordi det er en skole der betaler Næ ryd op i det og ud med svindlerne uden visa
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35
Keld Wulff alias Kenn Holm anholdt i Thailand Nyheder på dansk 20 06-03-2024 12:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.52 sekunder | 97,864,052 Unikke besøg | jQ Blog