Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvordan klar i jer i thailand
skipper
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 15:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad ved du egentlig om dumhed? - Tyder det ikke også på dumhed, når man påtager sig at undervise på et fremmedsprog og så ikke engang kan udtrykke sig normalt på sit modersmål?? - Men det kan Thaiérne jo ikke gennemskue.
Thumb

Nu ved vi jo ikke om nanokken er en trold, hvad meget tyder på.

Men mærkeligt virker det at en ordblind dansker skulle få arbejde som sproglærer i Thailand, men det kilder da min humoristiske sansGrin


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 16:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 308
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Skipper skrev citat
Nu ved vi jo ikke om nanokken er en trold, hvad meget tyder på.

Men mærkeligt virker det at en ordblind dansker skulle få arbejde som sproglærer i Thailand, men det kilder da min humoristiske sans


hej skipper

os som kender lidt til Nanoq4u2 kan godt sige at han ikke er en trold, ordblind er han ikke, han skriver til tider et pænt dansk
jeg har undre mig over hvorfor han spiller den rolle han gør, måske er forklaringen simpel , han er medlem af samme forening som mig navnet på foreningen er Sxxx
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 16:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Endelig en fornuftig forklaring.

Nu kender jeg ikke Sxxx, men er selv medlem af QCE foreningen, der egentlig startede som en mindeforening for brystbørn der aldrig har kunnet glemme de kære små smørenipler.music

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 17:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

Jeg kan oplyse, at Sxxx er forkortelsen for: Dansk Ordblinde Institut's Venner.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 17:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Fotofreak skrev:
Jeg kan oplyse, at Sxxx er forkortelsen for: Dansk Ordblinde Institut's Venner.


Nu vidste jeg ikke de havde nogen venner, eller øjentjenere, men helt uforvarende kom jeg ind på deres hjemmeside Shock:
http://ffffound.c...b2a82b03eb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2013 23:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Men bortset fra stort set det meste, så raser der en debat om hvem der er mest vigtig for samfundet.

Og efter sigende skulle dem med de højeste lønninger være mest uundværlige, døm selvLove

http://www.inform....dk/455730


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2013 01:30

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

skipper hedder ord om bytter at der nogle ord man har det let ved/ ikke nem ved ,ordblide er folk der slet ikke kan finde ud af det ...med at stave ....til al og skipper oghvad nu i alle hedder kan man godt undervise i et andet sporg end sit modersmål spøgsmålet er bare om jers fordomme at man er total dum eller kun begår dumhedder for det passer ikke lige ind i jers kram så jeg kan kun være ligeglad med efter som ingen plan har om at møde jer IrL forsat god laaaaang fredag ....
ps
skal til afslutning af sportsgames for skoler lad håbe det bliver en god dag :
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2013 01:30

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

skipper hedder ord om bytter at der nogle ord man har det let ved/ ikke nem ved ,ordblide er folk der slet ikke kan finde ud af det ...med at stave ....til al og skipper oghvad nu i alle hedder kan man godt undervise i et andet sporg end sit modersmål spøgsmålet er bare om jers fordomme at man er total dum eller kun begår dumhedder for det passer ikke lige ind i jers kram så jeg kan kun være ligeglad med efter som ingen plan har om at møde jer IrL forsat god laaaaang fredag ....
ps
skal til afslutning af sportsgames for skoler lad håbe det bliver en god dag :
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2013 07:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nanoq.

Jeg tilhører ikke dem der tror Dyslexi skyldes dumhed, det eneste jeg kan grine lidt af er de forviklinger det kan medføre, når en der ikke selv kan stave, skal lære andre, der heller ikke kan, på et helt tredje sproghej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2013 07:35

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

skipper jo godt at vide jeg er ikke er dum ...:)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2013 09:04

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Nanoq mener da ikke, at der har været indikationer som taler for, at du er dum, men måske mere i retning af, at du er anderledes... Go win med dine små purke...kat
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2013 16:23

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

Larsensplads tak hvis vi alle var ens var der jo ikke brug for en site som denne ....men vi dansker er jo mester i gøre os selv til over dommer på godt og skidt ...ser man en der staver lidt forkert er er man hurtig til at gribe sig i at være stave politi så får man lige et par hug for det ....modersmål er jo mange ting snakker da et pænt og dejlige jydsk mæ ø og å nårjeg er der så ka A`da det møj got ,men detsværre død det sporg jo stille og roligt pga at vi skal snakke dansk og det skal være rigsdansk og helst med et hav af fremmed ord ...jo ret sjov for vi dansker har det jo ikke godt med de fremmed ...så lad os heller kalde en spade for en spade jo til at forstå ,kendte engang en han talte udlukkende med fremmed ord og til sidst var der ingen der forstod ham ...for ingen vidst hvad de skulle sie til ham ..så en dag var ha bare væk så kan man være nok så belæste og klog hjælper bare ikke hvis folk ikke forstår en..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
deepseadivers
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2013 17:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 303
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
skipper hedder ord om bytter at der nogle ord man har det let ved/ ikke nem ved ,ordblide er folk der slet ikke kan finde ud af det ...med at stave ....til al og skipper oghvad nu i alle hedder kan man godt undervise i et andet sporg end sit modersmål spøgsmålet er bare om jers fordomme at man er total dum eller kun begår dumhedder for det passer ikke lige ind i jers kram så jeg kan kun være ligeglad med efter som ingen plan har om at møde jer IrL forsat god laaaaang fredag ....
ps
skal til afslutning af sportsgames for skoler lad håbe det bliver en god dag :


Al makt ti di ordbindeskaal
Lapidary and Jewelry consltant
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2013 03:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

deepseadivers jeg syntes dit indlæg er dumt !

Det er flot når man er ordblind, at man tør komme ud og skrive så godt man nu kan, mange ordblinde skriver ikke fordi de dermed udstiller deres handicap, og folk som dig der jo er ganske ufejlbar, er med til at nedgøre disse mennesker.

Du ville jo ikke stille dig på gaden og pege fingre af et menneske der har et fysisk handicap.

Nanoq4u2 er måske ordblind, det er en ting, men skal du angribe så gør det på de dumheder han skriver ikke på hans handicap.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2013 06:04

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

Dysleksi[1] eller Ordblindhed er en meget bred terminologi, der definerer en indlæringsvanskelighed, der har indflydelse på, hvor præcise og sammenhængende en persons fonologiske (læse)færdigheder er.[2] Det kan komme til udtryk på flere måder. Eksempelvis vanskeligheder ved læsning, vanskeligheder ved stavning, nedsat arbejdshukommelse eller ordmobiliseringsvanskeligheder.[3][4] Dysleksi er en separat og adskilt betegnelse og benyttes derfor ikke om læsevanskeligheder, der har andre årsager såsom dårligt syn og hørelse eller utilstrækkelig læseundervisning.[5][6] Det forventes, at dysleksi påvirker 5-10 % af en given befolkning, tiltrods for at der ikke findes præcise undersøgelser derom.[7][8][9]

Der er tre foreslåede undertyper af dysleksi: auditiv (hørelse), visuel (syn) og opmærksomhedsmæssig.[8][10][11][12][13][14] Læsevanskeligheder eller dysleksi er den hyppigst forekommende indlæringsvanskelighed.[15]

Veluddannede voksne dyslektikere har gode sammenhængende læsefærdigheder, men der er en tendens til, at de læser langsommere end ikke dyslektikere og præsterer dårligere i nonsense word reading (en måling af fonologiske evner) og stavning.[16] Dysleksi er ikke en intellektuel indlæringsvanskelighed, da dysleksi og intelligens ingen sammenhæng har
ordblindhed
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2013 09:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nanoq lagde navn til følgende udtalelse:
da dysleksi og intelligens ingen sammenhæng har


Fuldstændig rigtigt. Og ingen har påstået andet.
-Men der er jo en hulens stor forskel på intelligens og dumhed.

Fortsat god Påske.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2013 09:40

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

al48 dumhed ....jeg er her endnu i thailand hvem er så mest dum...you or me du kender jo godt selv svaret ...al..48 så det det med dumhed må jo være du gøre meget i .....forsat god påske
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2013 10:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1909
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
al48 dumhed ....jeg er her endnu i thailand hvem er så mest dum...you or me du kender jo godt selv svaret ...al..48 så det det med dumhed må jo være du gøre meget i .....forsat god påske


sov : Nanoq4u2 du er general for kedelig
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2013 10:35

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

m55 hvad kan jeg så bruge dt til ...hvergang jeg forsvar mig er jeg bare dum ....kedlige eller ordblind ..og hvad nu passer folk at skrive er vel ok ....så kan du klappe i dine små fedte finger ...modsat dig er jeg ikke medløber ....og er du sgu langt mere kedlige end mig .....Krokodille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 2 13-05-2024 16:05
Smag på Thailand Hele Thailand 106 12-05-2024 08:09
Koh Chang (Elephant Island), Thailand Øst Thailand 1 11-05-2024 13:18
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 9 09-05-2024 17:19
Min støvsuger er fra Thailand og hun hedder Nan Nyheder på dansk 15 09-05-2024 16:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.52 sekunder | 100,365,844 Unikke besøg | jQ Blog