Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er der behov for en dansk kirke i Thailand?
deepseadivers
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 00:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 303
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kunne selv godt bruge, en dansk kirke i thailand.

Undertegnede er udsendt af De Danske Sømands- og Udlandskirker (DSUK) for at lave en forundersøgelse af behovet for en dansk kirke i Thailand. For at få et godt og professionelt grundlag for videre skridt vil jeg gerne møde og snakke med så mange som muligt, og DSUK beder om at man tager sig lidt tid til at udfylde spørgeskema på følgende link:



https://www.surve...JHCPGECJ95



Tak om man også vil sende link til danske venner og bekendte her i Thailand.

Jeg træffes i Bangkok og Phuket til den 6. marts på tlf. 08 88 78 1987 og e-mail: .



Vi glæder os over ethvert svar på skemaet, og jeg siger på forhånd tak for enhver henvendelse.



Mange venlige hilsener

Preben K. Mogensen

Præst, medlem af DSUK`s bestyrelse

Lapidary and Jewelry consltant
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 07:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Er der behov for en dansk kirke i Thailand? nej folk kommer ikke herud for at gå i kirke

jeg har kigget på deres skema, hold helt fast hvor er det skema personligt, mig fik de ingen svar fra
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 08:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

M55 skrev:
Er der behov for en dansk kirke i Thailand? nej folk kommer ikke herud for at gå i kirke

jeg har kigget på deres skema, hold helt fast hvor er det skema personligt, mig fik de ingen svar fra


Om der er et behov, kan jo nok diskuteres. Hvis det bliver som sømandskirken i Lissabon i sin tid er det helt OK (han kendte også prisen på luderne).

-Og jeg er helt enig med hensyn til spørgeskemaet. Mig får de heller ingen oplysninger ud af. Hvad har de spørgsmål med en kirke at gøre??Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 09:21

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Kirke...PRÆST i Thailand..

Selvfølgelig har vi brug for en præst, og det bevirker jo at vi er nødt til at samles om en kirke eller andet som medvirker til, at vi kan få en troværdig person ind i systemet, for ellers får vi vel ikke dette..

Jeg tror vi alle der er født efter krigen nu er blevet de aktive pensionister, som bare ikke finder sig i alt.

Bare se jagten fra pensions styrelsen, skat og andre væsener som prøver med nye tiltag i lovgivningen, for at gøre det lidt hedt for alle, som har tænkt på deres.

Desværre er der jo nok mange, der ikke har gjort dette, så de prøver efter bedste formåen at skabe sig et positivt liv i f.eks. Thailand.

Dette gør du jo kun, for at få et positivt efterår i DIT liv..

Desværre ser vi jo flere og flere som ikke har de midler der skal til, for at stå denne distance, og når de så kommer ud for uheld af den ene eller anden slags, er der, har jeg konstateres altid nogle, der gerne vil prøve at hjælpe.

Disse mennesker bliver altid kanøflet som svindlere, sågar nogle som småbørns udnyttere.

Ja alt har vel været oppe i disse seancer, hvor venlige mennesker egentligt bare efter bedste evner prøver på at hjælpe en landsmand.

Så selvfølgelig har vi brug for en præst, som troværdig person i sådan situationer, som kan være koordinator i trods alt mange menneskers uheldige omgang med det lotteri, at bare at lade stå til.

Jeg tror ikke jeg er den eneste, der altid vil gøre hvad der er muligt for at hjælpe en landsmand i nød, men efter at have fulgt Brian Marinus sagen og for den sags skyld også andres. Der så jeg skriften på væggen....

Vi nødt til at have en kirke for at få en præst, så vi kan få en... måske troværdig person, så alle de nye mennesker fra de store årgange som nu udvandre til Thailand, kan bare få lidt hjælp fra en fellow landsmand.... uden at blive beskyldt for børnelokkere....svindlere og andet...

Selvfølgelig skal vi have kirke, for med en kirke følger en præst....
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 10:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Desværre ser vi jo flere og flere som ikke har de midler der skal til, for at stå denne distance, og når de så kommer ud for uheld af den ene eller anden slags, er der, har jeg konstateres altid nogle, der gerne vil prøve at hjælpe.


har du ikke penge nok til dit underhold i thailand, så bliv i DK

Vi nødt til at have en kirke for at få en præst, så vi kan få en... måske troværdig person, så alle de nye mennesker fra de store årgange som nu udvandre til Thailand, kan bare få lidt hjælp fra en fellow landsmand.... uden at blive beskyldt for børnelokkere....svindlere og andet...

Selvfølgelig skal vi have kirke, for med en kirke følger en præst....


nogle af de største svindlere var / er præster

Ja alt har vel været oppe i disse seancer, hvor venlige mennesker egentligt bare efter bedste evner prøver på at hjælpe en landsmand.


bedste evne------ hvor herre bevarer der har til dato ikke været en eneste indsamling på dirv. thaisider som ikke var lidt flosset i kanterne
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 10:38

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Nu ved jeg ikke hvad du hentyder til IT, men helt klart mangler du respekt for dine medmennesker... Bliv du i ISAN og glem alle andre, men undlad for guds skyld at kommentere med manglende respekt og intelligens.sorry
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 10:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Larsensplads skrev:
Nu ved jeg ikke hvad du hentyder til IT, men helt klart mangler du respekt for dine medmennesker... Bliv du i ISAN og glem alle andre, men undlad for guds skyld at kommentere med manglende respekt og intelligens.sorry


sov
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 10:47

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Intelligensen er da helt klart kommet frem i lyset med en kopi af svar, samt et billede af et eller andet du mener er morsomt....

Frem i skoene gamle dreng.... Nu skal du jo virkelig vise at hjernen også kan arbejde...

Nå nej måske for meget forlangt.

Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

IT skrev:
Desværre ser vi jo flere og flere som ikke har de midler der skal til, for at stå denne distance, og når de så kommer ud for uheld af den ene eller anden slags, er der, har jeg konstateres altid nogle, der gerne vil prøve at hjælpe.


har du ikke penge nok til dit underhold i thailand, så bliv i DK

Vi nødt til at have en kirke for at få en præst, så vi kan få en... måske troværdig person, så alle de nye mennesker fra de store årgange som nu udvandre til Thailand, kan bare få lidt hjælp fra en fellow landsmand.... uden at blive beskyldt for børnelokkere....svindlere og andet...

Selvfølgelig skal vi have kirke, for med en kirke følger en præst....


nogle af de største svindlere var / er præster

Ja alt har vel været oppe i disse seancer, hvor venlige mennesker egentligt bare efter bedste evner prøver på at hjælpe en landsmand.


bedste evne------ hvor herre bevarer der har til dato ikke været en eneste indsamling på dirv. thaisider som ikke var lidt flosset i kanterne


Mange tak for den venlige omtale.-Udtal dig om noget du har forstand på/ved noget omSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 11:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

larsensplads skriver Selvfølgelig skal vi have kirke, for med en kirke følger en præst....


hvor skal denne kirke så bygges, mit gæt Bangkok fint nok for dem som bor i området, hvor mange vil komme i kirken regelmæssig, I Danmark kæmper kirken for at overleve, mange melder sig ud, færre kommer i kirken

ansæt en dansk præst på ambassaden, præsten kunne rejse rundt i landet hvis der var brug for ham, nej det dur ikke

Larsensplads, mener du i ramme alvor at folk bare skal flytte til thailand, hygge sig leve livet uden at tænke på de kedelige ting som sygdom eller uheld. med andre ord overlade ansvaret til andre hvis det går galt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
MAOAM
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 12:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 12.02.13
 Status: Offline

jeg kan ikke rigtig se, hvad vi skal bruge en præst til , (og da slet ikke en kirke) har aldrig haft behovet i de 20 år jeg er kommet her, men nu går jeg heller ikke så meget op i det gøgl

kan da lige oplyse, jeg fik brev fra skat for 2 uger siden, at jeg får kirkeskat tilbage for de sidste 10 år, da jeg ikke er medlem af folkekirken.

http://www.bt.dk/...-kirkeskat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Larsensplads
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 13:14

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Kære Per

Jeg mener det faktisk, men det kræver vel mange skæbner igennem mange år, som mange af os gamle i dette miljø møder på vores vej.

Giver dig ret i, at vi ikke har brug for en kirke, men en præst, som man som udgangspunkt må formode, er en ærlig person, og ikke som IT så børnehaveagtigt prøver at sige...

Alle præster er bare svindlere.. eller noget der ligner dette...

Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Sømandspræsterne før i tiden have jo en god mision ? skibene var længe til søs og fik jo ikke nyheder hjemmefra på samme måde som i dag. Skibene lå længe i havn så der blev arrangeret ture og fodboldskampe aviser hjemmefra osv var en bleven syg og sendt i land kom præsten på besøg med trøstende ord og anden hjælp. Det gør de jo også i dag jeg fik da besøg på hospitalet i Pattaya af den norske sømandspræst og om der var noget han kunde være behjælpelig med, det var da hyggeligt Juritisk kan de sikkert ikke gøre meget ? så hvormeget berettigelse der er i dag ?? ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 23:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline


Dansk Kirke i Udlandet kan måske hjælpe dig, hvis du er dansker i udlandet, fastboende, på gennemrejse eller et længere ophold, og du ønsker at gå til gudstjeneste holde dåb, konfirmation, bryllup eller begravelse i en dansk kirke. Eller du bare savner et dansk, kirkeligt fællesskab.

• deres egen kirke med danske medarbejdere
• et fristed og mødested med andre danskere
• et dansk kulturhus
• en hjælpende hånd, når der er brug for det

kilde http://www.folkek...-udlandet/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2013 00:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

Igennem årene har DSUK fået flere henvendelser om at igangsætte en kirkelig og social indsats for danskere i Thailand.

Thailand er et populært rejsemål for danskere, og ofte bosætter danskere sig i landet i længere tid. Pengene rækker langt. Vi har også henvendelser om, at der blandt danskerne er nogle, for hvem livet er blevet for svært og som slås med eksistentielle problemer, misbrug og problemer. Også møder i Udenrigsministeriets Borgerservice har underbygget disse informationer.

Derfor har det længe stået på ønskesedlen at kunne gøre noget ved sagen. På den anden side er der også brug for ordentlig viden om de reelle fakta, informationer om både den norske og svenske kirkes arbejde på stedet og i øvrigt kontakt med danskere i Thailand.

DSUK har modtaget en bevilling fra Den folkekirkelige Udviklingsfond til et forprojekt, som skal dels indhente viden og undersøge muligheder for en kirkelig og diakonal indsats i Thailand. Det vil være vigtigt at få et ordentligt grundlag for en sådan mulig indsats.

DSUK har mange erfaringer med hvordan udlandskirker normalt arbejder, og vi har mange gode fortællinger ved de enkelte kirker. Den viden skal vi naturligvis også bruge, fordi det også vil være vigtigt at kunne skabe et grundlag blandt danskere, som kan bidrage til en udlandskirke. Men undersøgelserne gå i første omgang ud på at få et grundlag for den del af arbejdet, som vi ikke har direkte erfaringer med: en diakonal og social indsats.

Derfor vil pastor Preben Mogensen, Flensborg og aktiv i Blå Kors, være projektmedarbejder i denne fase. Han vil i februar måned besøge Thailand, kontakte danskere og danske foreninger, nordiske sømands- og udlandskirker for at indhente information og vurdere muligheder.

Indtil da indhenter vi så mange oplysninger som vi kan – og vi er godt i gang. Vi vil gerne i kontakt med danskere, der enten har boet eller har familiemedlemmer eller venner, som kan være behjælpelige.

Vi har indledt et samarbejde med Evidentia, en konsulentgruppe, som vil hjælpe os med tingene. Det er konsulent Jes Jessen, der blandt andet gennemfører undersøgelsen for Danske Sømands- og Udlandskirker.
kilde http://www.dsuk.d...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2013 01:06

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

et eller anden sted e det jo forkert jo vores tro vi slæber med os er det nødvendig selv samme folk sidde rog bander muslimer langt væk fordi de vil ha en moske i vores dejlige ddanmark ..så nu vil vi det samme vores tror høre hjemme i danmark skal ikke til at ThumbThumb:)ødelægge lokal kultur med kirke osv ...har man lyst til bed så bed gud skal nok høre dg hvor end du er men isted for en kirke kun man jo lave en samlingsted hvor dansker kunne mødes rådgiv hianden osv behøver jo ikke at blande vorherre ind i det ...gud fri mig vel Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
emil
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2013 04:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 30.01.10
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
et eller anden sted e det jo forkert jo vores tro vi slæber med os er det nødvendig selv samme folk sidde rog bander muslimer langt væk fordi de vil ha en moske i vores dejlige ddanmark ..så nu vil vi det samme vores tror høre hjemme i danmark skal ikke til at ThumbThumb:)ødelægge lokal kultur med kirke osv ...har man lyst til bed så bed gud skal nok høre dg hvor end du er men isted for en kirke kun man jo lave en samlingsted hvor dansker kunne mødes rådgiv hianden osv behøver jo ikke at blande vorherre ind i det ...gud fri mig vel Thumb


sjovt ikke sandt muslimer bor i en ghetto de skal indordne sig, når dansker flytter til et område i udlandet kaldes det en dansker koloni, de må alt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2013 10:12

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Om der er behov for en Kirke...
Man kunne vel bare låne sig ind hos de eksisterende. der er jo rigelig af dem.
Så spørgsmålet burde nok være. Er der brug for en Dansk præst.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2013 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

leif skrev:
Om der er behov for en Kirke...
Man kunne vel bare låne sig ind hos de eksisterende. der er jo rigelig af dem.
Så spørgsmålet burde nok være. Er der brug for en Dansk præst.


hørt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2013 11:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Nanoq4u2 skrev:
et eller anden sted e det jo forkert jo vores tro vi slæber med os er det nødvendig selv samme folk sidde rog bander muslimer langt væk fordi de vil ha en moske i vores dejlige ddanmark ..så nu vil vi det samme vores tror høre hjemme i danmark skal ikke til at ThumbThumb:)ødelægge lokal kultur med kirke osv ...har man lyst til bed så bed gud skal nok høre dg hvor end du er men isted for en kirke kun man jo lave en samlingsted hvor dansker kunne mødes rådgiv hianden osv behøver jo ikke at blande vorherre ind i det ...gud fri mig vel Thumb


-Du har da vist aldrig været i en dansk sømandskirke i udlandet??-Der handler det om meget andet end lige det kirkelige, bl. andet også sociale mødeaftener. Nogle steder er der endog billardbord,dartspil og andet godtThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 3 14-05-2024 14:11
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Smag på Thailand Hele Thailand 106 12-05-2024 08:09
Koh Chang (Elephant Island), Thailand Øst Thailand 1 11-05-2024 13:18
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 9 09-05-2024 17:19

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 100,409,759 Unikke besøg | jQ Blog