Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Så er der valg i lorteland-igen
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-10-2022 15:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og hvad er så det hele drejer sig om.
Jo, for det første er det de samme nasserøve der stiller op, som sidste gang.

De virker lidt desperate og skælder hinanden huden fuld, lidt mere end de plejer, der er meget der står på spil, både fede lønninger, frynsegoder og måske også pensionen for deres afskyelige afkom som de mener skal forsørges resten af livet.

Men det vigtigste af det hele er hvor meget, eller rettere hvor lidt den arbejdende befolkning skal have i løn for at holde liv i deres cirkus.
Uden nogen til at få dagligdagen til at fungere er de ikke meget værd, hvem skal ellers gå på arbejde hver dag for at tjene overskuddet til de riges, og deres eget liv.

Og her er det med at holde tungen lige i munden, det skal se ud som om de er oprigtig urolige over hvordan normale mennesker klarer hverdagen, i virkeligheden er de bedøvende ligeglade, bare det kører som det plejer.

Nu skal I ikke tro det er noget jeg finder på, Jeg kom i lære som smed som 16 åring, og det har været sådan lige siden.
Arbejde kan man altid få lov til, det kniber mere med rettighederne til det man betaler skat for.

Hvordan det skal ende ved ingen, men det er da et fremskridt at vi har fået lov til at stemme på dem der tager røven på os.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Hans
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-10-2022 16:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 31.07.17
 Status: Offline

Fakta er og bliver når valget er overstået glemmer de såkaldte gavmilde politikere alt undtaget at nu skal de igen huske at være venlige og gavmilde, men først næste gang valget bliver udskrevetlgodag

næ du, når de er blevet valgt får de travlt med at rage til sig selv Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2022 06:57

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

De er helt uden skam, tænk at lave særordninger for dem selv så de kan gå meget tidligt på pension med fed løn, mens vi andre skal arbejde adskillige år mere uden fed løn.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2022 18:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hvad kan man sige andet end

»Jeg ved virkelig ikke, hvem jeg skal stemme på. De snakker for deres syge moster alle sammen.«
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-10-2022 17:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo IT det passer nok.

Jeg kan huske jeg var i Danmark og arbejde for et dansk firma, mens jeg boede i Sverige.
Jeg kom ind på det værtshus jeg plejede at komme på efter fyraften, og det første de spurgte om var, "har du været oppe og stemme".

Næh det har jeg ikke, som sandt var.
Det blev de meget forargede over og fortalte mig at det skulle man.
Hvorfor det spurgte jeg?
Jo man skal stemme når man har ret til det svarede de.

Øh, sagde jeg, i et Demokrati har man stemmeret, i diktaturer har stemmepligt, altså har jeg friheden til at lade være med at stemme, og forresten er jeg dansk statsborger og må ikke stemme i Danmark, fordi jeg bor i Sverige, så meget for jeres såkaldte Demokrati hvor en dansk statsborger ikke må stemme i sit eget land.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-10-2022 07:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

Skipper skrev:

Øh, sagde jeg, i et Demokrati har man stemmeret, i diktaturer har stemmepligt, altså har jeg friheden til at lade være med at stemme, og forresten er jeg dansk statsborger og må ikke stemme i Danmark, fordi jeg bor i Sverige, så meget for jeres såkaldte Demokrati hvor en dansk statsborger ikke må stemme i sit eget land.
-------------
Demokratiet rækker heller ikke til, at man som pensionist har friheden til at bestemme hvilket land man helst vil leve i sine sidste år. Hvis man altså vil ha' sin fulde pension. Og det vil de fleste. Vælger man f.eks. Thailand, bliver pensionen halveret. Tåbeligt. Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-10-2022 18:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

up2you

Politikerne vil gerne påstå det kun gælder hvis man bosætter sig udenfor EU.
Men jeg ved bedre, den pension jeg får fra Danmark kan ikke en gang betale min huslejeGrin.

Det er svenskernes fortjeneste at jeg har et rimeligt behageligt liv som pensionist, ikke danske politikere.

Jeg elsker Sverige Love
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-10-2022 22:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
up2you

Men jeg ved bedre, den pension jeg får fra Danmark kan ikke en gang betale min huslejeGrin.

Det er svenskernes fortjeneste at jeg har et rimeligt behageligt liv som pensionist, ikke danske politikere.

Jeg elsker Sverige Love


Netop! Den del af pensionen som hedder grundbeløbet og som man får udbetalt hvis man er bosat uden for EU, ligger i omegnen af
5- 6.000 kr. pr. måned.

BRUTTO !!!. altså FØR SKAT !!!. Umuligt at kunne leve for.

Overraskende, når du Skipper fortæller, at de også piller ved tillægspensionen for bosatte i Sverige., der er et EU land. Rent tyveri.

Hvordan hænger det sammen. ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2022 06:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

up2you

Jeg kan se jeg har vrøvlet lidt i det, jeg får selvfølgelig de tillæg jeg har krav på når jeg bor indenfor EU, det var selve pensionen de har barberet helt ned, efter min mening altså.

Den er så lav at en bananflue skal ligge på knæ for at få øje på dengodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hvem vinder Det Thailandske valg Hele Thailand 4 15-05-2023 08:16
Thailands parlament opløses – valg venter i maj Nyheder på dansk 1 21-03-2023 07:50
Flat rate i lorteland. Alt mellem himmel og jord 2 17-12-2022 16:53
Oversvømmelser rammer Thailand igen Hele Thailand 4 17-10-2022 17:02
Test & Go karantænefri indrejse, åbner igen 1. februar Visa til Thailand 4 23-01-2022 12:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.30 sekunder | 99,129,292 Unikke besøg | jQ Blog