Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Veksle danske kroner i Thailand
nej
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2022 13:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 299
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

se lige kursen når du vil veksle kroner hos Superrich Thailand eller Vasu, Bangkok. hvor du kun får 1 eller 2 bath for en krone

hvad sker der lige andre vekselfirmaer vil slet ikke veksel danske kr.


www.thai-dk.dk/uploads/vekselkurs.PNG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2022 17:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

ja der der mærkelig ud. Hvad sker der med den skandinaviske valuta ?

nå vi får se i morgen når de Thailandske banker åbnermusic


www.thai-dk.dk/uploads/308penge.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2022 06:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lidt ballade uro om kursen har der været fandt lige de to foto på nettet

www.thai-dk.dk/uploads/penge5.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/penge6.jpg


Kursen har rettet sig lidt ind til det bedre


www.thai-dk.dk/uploads/penge3.PNG

www.thai-dk.dk/uploads/penge 4.PNG
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2022 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

De seneste dage ser det ud til problemet er kommet igen og meget spredt i landet og der hvor det ses skrevet er det selvfølgelig mest fra turiststederne.

Der for kan Du ikke veksle dine danske kontanter i udlandet? Se hvad Nationalbanken skriver på deres hjemme side


Der kan være problemer med at veksle danske kontanter i udlandet. Problemerne med at veksle danske kontanter i udlandet skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Det er de danske bankers ansvar, i samarbejde med deres udenlandske partnere, at finde en løsning, der lever op til reglerne. Privatpersoner og virksomheder skal derfor henvende sig i det pengeinstitut, hvor de har konto.

https://www.natio...8nter.aspx
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2022 06:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

thai skrev:
De seneste dage ser det ud til problemet er kommet igen og meget spredt i landet og der hvor det ses skrevet er det selvfølgelig mest fra turiststederne.

Der for kan Du ikke veksle dine danske kontanter i udlandet? Se hvad Nationalbanken skriver på deres hjemme side


Der kan være problemer med at veksle danske kontanter i udlandet. Problemerne med at veksle danske kontanter i udlandet skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Det er de danske bankers ansvar, i samarbejde med deres udenlandske partnere, at finde en løsning, der lever op til reglerne. Privatpersoner og virksomheder skal derfor henvende sig i det pengeinstitut, hvor de har konto.

https://www.natio...8nter.aspx


Det betyder så, at man på sigt må åbne en konto i en Thailandsk Bank - og overføre Dkk til bankernes veksel kurs.
Som jeg har forstået det, kan det være problematisk for udlændinge at oprette en konto i Thailand. Nogle betaler derfor et Visa Bureau for at hjælpe med dette.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2022 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

up2you skrev:
thai skrev:
De seneste dage ser det ud til problemet er kommet igen og meget spredt i landet og der hvor det ses skrevet er det selvfølgelig mest fra turiststederne.

Der for kan Du ikke veksle dine danske kontanter i udlandet? Se hvad Nationalbanken skriver på deres hjemme side


Der kan være problemer med at veksle danske kontanter i udlandet. Problemerne med at veksle danske kontanter i udlandet skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Det er de danske bankers ansvar, i samarbejde med deres udenlandske partnere, at finde en løsning, der lever op til reglerne. Privatpersoner og virksomheder skal derfor henvende sig i det pengeinstitut, hvor de har konto.

https://www.natio...8nter.aspx


Det betyder så, at man på sigt må åbne en konto i en Thailandsk Bank - og overføre Dkk til bankernes veksel kurs.
Som jeg har forstået det, kan det være problematisk for udlændinge at oprette en konto i Thailand. Nogle betaler derfor et Visa Bureau for at hjælpe med dette.


Det er rimeligt nemt at oprette en konto i Kasikorn bank medbring pas og din adresse

overfør penge fra Danmark via https://wise.com/ det er nemt og billig du får også en kurs det er bedre end bankens
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2022 11:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

yindee skrev:
up2you skrev:
thai skrev:
De seneste dage ser det ud til problemet er kommet igen og meget spredt i landet og der hvor det ses skrevet er det selvfølgelig mest fra turiststederne.

Der for kan Du ikke veksle dine danske kontanter i udlandet? Se hvad Nationalbanken skriver på deres hjemme side


Der kan være problemer med at veksle danske kontanter i udlandet. Problemerne med at veksle danske kontanter i udlandet skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Det er de danske bankers ansvar, i samarbejde med deres udenlandske partnere, at finde en løsning, der lever op til reglerne. Privatpersoner og virksomheder skal derfor henvende sig i det pengeinstitut, hvor de har konto.

https://www.natio...8nter.aspx


Det betyder så, at man på sigt må åbne en konto i en Thailandsk Bank - og overføre Dkk til bankernes veksel kurs.
Som jeg har forstået det, kan det være problematisk for udlændinge at oprette en konto i Thailand. Nogle betaler derfor et Visa Bureau for at hjælpe med dette.


Det er rimeligt nemt at oprette en konto i Kasikorn bank medbring pas og din adresse

overfør penge fra Danmark via https://wise.com/ det er nemt og billig du får også en kurs det er bedre end bankens


Har selv konto i Thailand. Men har hørt om flere som har haft problemer med at oprette en konto.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2022 17:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Danskere i Thailand melder om store vanskeligheder fordi banker og veksle bureauer ikke vil tage imod danske kontanter. Nu advarer Udenrigsministeriet danske rejsende

De tre største banker i Hua Hin.
Bangkok Bank, Siam Commercial Bank og Kasikorn Bank, og alle tre steder afviser at veksle DK.

- Udenrigsministeriets borgerservice lægger i dag nedenstående på Facebook:

- 'Udenrigsministeriet er blevet opmærksom på, at danske rejsende i bl.a. Thailand, Egypten, Libanon og på Balkan har oplevet problemer med at kunne veksle kontant fra danske kroner til lokal valuta.

læs mere her: https://ekstrabla...00/9508583

www.thai-dk.dk/uploads/desktop-20221110163632.png
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2022 17:44

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Jeg vekslede uden problemer danske kroner i Thailand for 2 uger siden, men fremover vil jeg da bare tage euro og usd med, orker ikke unødvendigt bøvl derude...der er jo rigeligt bøvl allerede,,,Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2022 21:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg forstår ikke problemet, hvorfor ikke bare bruge Mastercard eller Visa?
Er der noget jeg har misforstået?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2022 21:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg forstår ikke problemet, hvorfor ikke bare bruge Mastercard eller Visa?
Er der noget jeg har misforstået?


Sorte penge er problemet music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2022 11:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Danskere med bopæls adresse i hhv. Thailand og Singapore vil få deres konto hos NORDEA BANK lukket med 4 ugers varsel???

www.thai-dk.dk/uploads/nodea1a.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/nodea11.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/nodea 22.jpg
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2022 19:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

anti skrev:
skipper skrev:
Jeg forstår ikke problemet, hvorfor ikke bare bruge Mastercard eller Visa?
Er der noget jeg har misforstået?


Sorte penge er problemet music


Nå på den lumske måde.
Selv sørger jeg for at de penge jeg laver "sort" er lovlige og tro mig det er muligt.
Det har den fordel at man styrer klar af majestætens tugt og forbedringshuseThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tyskeren
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-11-2022 17:35

Bruger

Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 17.10.21
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg forstår ikke problemet, hvorfor ikke bare bruge Mastercard eller Visa?
Er der noget jeg har misforstået?


Det at bruge VISA kan i sig selv forvolde problemer. Jeg er netop kommet tilbage til DK efter 4 uger i Land of Smiles. Da denne veksel situation opstod forsøgte jeg at bruge mit VISA i en hæveautomat - KrungSri Bank. Jeg fik blot at vide at det var "over limit" selv ved mindst mulige beløb 1000 baht. Skrev til min bank i DK, som har udstedt mit kort, de svarede blot at det kunne de ikke forstå. Heldigvis havde jeg Euro med, så jeg undgik at leve leve af 7-11 toasts de sidste 10 dage, omend meget sjov blev det ikke til.
Wer nicht mit der Zeit geht, muss mit der Zeit gehen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2022 12:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det ser jo lidt sort ud hvis Visa kortet heller ikke fungerer kontaktede du ikke den thailandske bank eller Visa om problemet?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-11-2022 14:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

fandt lige dette opslag på Facebook music

Hmmm!Shock

Ved ikke om spørgsmålet om, hvorfor man ikke kan veksle DKK kontanter om til THB - allerede har været vendt her, men her kommer det svar, jeg lige har modtaget fra Kasikorn Bank's hovedkontor.

Siden den 28.OCT.22 har Den Danske Nationalbank stoppet med at tilbagekøbe DKK mod THB kontanter. Efter sigende for at begrænse DKK's kontant flugt ud af landet og samtidig nedsætte danskernes kontant forbrug.

Dette lyder som et dekret udstedt i Østtyskland under den kolde krig. Måske kunne nogen ringe Danmarks Nationalbank op for at få be- eller afkræfte denne forklaring.

P.S. Heller ikke i Malaysia kan DKK sedler veksles.

Cheers!ølkrus

www.thai-dk.dk/uploads/kontanter11.jpg
kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-01-2023 15:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Det breder sig det skidt. Danskr KR. nej takgodag de ungarnske banker/vekselsteder er vil nu heller ikke modtage danske kroner i

I begyndelsen af november fik nationen! meldinger fra danskere i Thailand om, at deres penge ikke var noget værd. Og siden kom der meldinger fra danskere i Polen, Holland, Tyskland, Makedonien, Serbien, Gambia, Egypten, Pakistan, Libanon og Sydafrika om det samme til listen over lande, der ikke længere vil tage imod danske kontanter.

kilde https://ekstrabla...er/9573634
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2023 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Konen er lige vendt hjem fra Thailand, og melder at hun ikke har haft problemer med at veksle svenske kontanterdriller
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2023 23:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
Konen er lige vendt hjem fra Thailand, og melder at hun ikke har haft problemer med at veksle svenske kontanterdriller


Inden du jubler alt for meget skipper, ifbm. veksling af Dkk i Thailand, så prøv lige at checke den svenske krone kurs.
AV,AV,AV. ved ikke - 100 dkk = 147,95 Sek.

For de danskere som har konto i en Thailandsk bank, eksisterer problemet med veksling ikke. Har netop overført et større beløb og fik en Dkk-kurs, på lige under 5,0.

En anden mulighed for danskere der vil ha' kontanter med på rejsen, er at veksle til Euro hjemme.

Hele øvelsen for bankerne i Dk, drejer sig nemlig om at stoppe veksling af sorte penge. Krokodille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2023 23:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

De er ude efter alle derovre, Jeg kan huske jeg skulle over til Jylland og lave et job engang.

På vejen derover var jeg inde i en bank i København for at veksle svenske til danske, herregud som de dog flippede ud ved synet af 10,000 skr, jeg satte mig ned da de gik i gang med underlige gerninger ude i baglokalet, en gang i mellem blev der stukket et hoved frem, for at se om jeg stadig sad der.
De var meget mistænksomme og passet blev nøje undersøgt, og mon ikke telefonen har været godt varm.
Nå men tilsidst var de nødt til at slippe slanterne, sikke dog en flok idioterGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35
Keld Wulff alias Kenn Holm anholdt i Thailand Nyheder på dansk 20 06-03-2024 12:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 97,848,128 Unikke besøg | jQ Blog