Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Mobning
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 05:34

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Dette indlæg handler ikke om, hvad man gør, og hvad man ikke bør gøre i Thailand, men det handler om, had man ikke bør gøre hverken i Thailand eller i Danmark. Altså hvis man vil være en socialt acceptabel person.

Der tales i øjeblikket meget om mobning i Danmark. Man taler om mobning i skolerne og på arbejdspladserne. Nu er man senest begyndt at tale om mobning på de såkaldt højere læreanstalter.

Men hvd er mobning egentlig for noget? Der blev givet et eksempel i en udsendelse på tv. Mobning var f.eks., når nogen i en gruppe omtalte en tilstedeværende som 'han'.

Jeg synes, jeg har set den optræden her i gruppen.

Mh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 06:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Tænker du på nogen/noget specielt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 06:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

øøøøøøø mobning er noget der foregår i skolerne her er det skam ramme alvor


:MU :MU (hilsel

kære bent

hvor vil du hen med dit indlæg , her på denne side er der da ingen mobning , men der kan til tider være lidt godmodigt drilleri

-
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 06:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja nu flere af os herinde vi har mødt hinanden,
og ja vi driller hinanden,:HI
men er ikke ondskabsfulde,
ja selv Freja har jeg drillet lidt, Thumb
men det er meget sjovt ind imellem at drille,folk lidt,

Men det er forbudt at drille mig. :MU

Men bent der er rigtigt det er ikke godt med direkte mobning,
og den smule her har været er heldigvis stoppet igen.

bamsen

god loy kratong

happy haloween
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 07:10



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja man driller vel ikke folk man ikke kender eller ved hvordan de kan tåle man skriver til dem.

Der er forskel på mobning og at drille, og heldigvis sker det ikke så tit herinde, kun i perioder noglegange. Det bliver så hurtigt stoppet igen, og godt for det.

Ps Bamse du må ikke drille freja, tænk på hun er kun en stakkels pige :Pskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 08:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Bent skrev:
Dette indlæg handler ikke om, hvad man gør, og hvad man ikke bør gøre i Thailand, men det handler om, had man ikke bør gøre hverken i Thailand eller i Danmark. Altså hvis man vil være en socialt acceptabel person.

Der tales i øjeblikket meget om mobning i Danmark. Man taler om mobning i skolerne og på arbejdspladserne. Nu er man senest begyndt at tale om mobning på de såkaldt højere læreanstalter.

Men hvd er mobning egentlig for noget? Der blev givet et eksempel i en udsendelse på tv. Mobning var f.eks., når nogen i en gruppe omtalte en tilstedeværende som 'han'.

Jeg synes, jeg har set den optræden her i gruppen.

Mh
Bent



Ja Bent jeg stillede dig et spørgsmål, men tillader mig selv at svare på det.
Jeg tror nemlig godt jeg ved hvor hunden er begravet. Måske tager jeg fejl, men tror det handler om dig selv.
Hvad er så den store forskel på mobning, konflikter og drillerier?
Grænserne kan smelte sammen så det kan være svært at skelne, men drilleri og konflikter er ikke det samme som mobning.
Herinde er generelt en god tone hvor man kan råbe af og kommentere hinanden, det kan være en måde brugt til at skabe kontakt, men kan også bruges som et middel til at få ” den anden” op på mærkerne og ind i debatten, vi oplever alle godmodigt drilleri og det er ganske sundt for krop og sjæl, og siden her er karakteriseret ved at drillerierne er gensidige. Så jeg mener kort sagt, at det kan bruges til at opnå en reaktion og relation med en anden debattør. På en kærlig og sjov måde.
Mine/vores drillerier har ikke det formål at få en bruger ekskluderet fra fællesskabet, men når uenigheden bliver så stor, at der ved hvert indlæg, er en anspændt og næsten fjendsk relation mellem parterne, og hvor den ene part føler den anden har en så krænkende adfærd, og det indebærer flere og flere langvarige og negative konflikter, der ikke bliver håndteret på en konstruktiv måde, ja så er det ikke sjovt mere.
Jeg syntes der har været nogle tråde Bent, hvor jeg har følt mig dybt krænket på egne og andres vegne, jeg syntes jeg i starten forsøgte at løse konflikten på en neutral måde, ved at bede dig forklare dine synspunkter, så vi begge som medansvarlige, kunne have været med til at løse sagen, og genoprette relationen, men du fortsatte med at provokere, og konflikten accelererede, indtil hjælpen kom udefra at satte en stopper for det.
Så er det dig selv du hentyder til, mener jeg bestemt ikke du er et offer for mobning, for
mobning er i mine øjne, en situation hvor en person bevidst forsøges nedgjort fra start. Mobningen handler om overgreb, og der er ingen gensidige eller fælles interesser mellem mobber og offer, mobberen udøver konstant krænkende handlinger mod sit offer. Hvilket i mine øjne ikke var tilfældet i din situation, tværtimod.

Nogle gange skal man bare vide hvornår nok, er nok, og ikke fortsætte når man kan fornemme man sårer andre med sine meninger.
Ja det er bare min mening, og jeg beklager, hvis jeg tager fejl, men det er det jeg får ud af din tråd om mobning.
Dette skal ikke opfattes som etn hetz mod nogen, men blot et svar på et spørgsmål.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 08:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ja man driller vel ikke folk man ikke kender eller ved hvordan de kan tåle man skriver til dem.

Der er forskel på mobning og at drille, og heldigvis sker det ikke så tit herinde, kun i perioder noglegange. Det bliver så hurtigt stoppet igen, og godt for det.

Ps Bamse du må ikke drille freja, tænk på hun er kun en stakkels pige :Pskaal


OY dobbelt OY, kunne du ikke komme med en mere detaljeret beskrivelse af en stakkels pige, den ser jeg frem til at modtage.
Ja jsh 71 det er nu for sent at spæne, fælden er klappet.:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 08:46



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen freja synes det var så synd for dig du ved jo nok i er det svage køn, eller kønne er i skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 09:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Jamen freja synes det var så synd for dig du ved jo nok i er det svage køn, eller kønne er i skaal


Hrmf det svage køn, noget af et macho statement, nå ok du redder den lige på målstregen med det sidste du skriver kønne piger, ja jeg vil da ikke altid være Rasmus modsat, så jeg giver dig ret, kønne det er vi.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 09:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

uha jsh nu er du sgu på den
jeg tvivler på at freja er den svage ved ikke

Indimellem syntes jeg at mænnerne er det svage køn,
ellers fatter jeg ikke at det altid er mænnerne,
som bøjer som for pigerne.Shock
hehehe især for thai pigernes vilje/ønsker der bøjer mænnerne sig altid.:LOL

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ja hvor Djævelen ikke selv kan komme, sender han en gal hvinde:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 09:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja freja det er i også gode til
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 09:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

Bent skrev:
Dette indlæg handler ikke om, hvad man gør, og hvad man ikke bør gøre i Thailand, men det handler om, had man ikke bør gøre hverken i Thailand eller i Danmark. Altså hvis man vil være en socialt acceptabel person.

Der tales i øjeblikket meget om mobning i Danmark. Man taler om mobning i skolerne og på arbejdspladserne. Nu er man senest begyndt at tale om mobning på de såkaldt højere læreanstalter.

Men hvd er mobning egentlig for noget? Der blev givet et eksempel i en udsendelse på tv. Mobning var f.eks., når nogen i en gruppe omtalte en tilstedeværende som 'han'.

Jeg synes, jeg har set den optræden her i gruppen.

Mh
Bent



Jeg har en mistanke om at det hænger sammen med at mange her anser dig for at være pædofil, for det er jo stakkels dig det handler om ikk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 12:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hvis man bliver moppet spørger man som regel selv om detved ikke

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sula
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 16:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

hej jeg syntes heller ikke Bent har været lige heldig herinde bla det med det pædofile,sympatiserer ikke med hans synspunkter
Har heller ikke noget mod Manse virker til at være en hyggelig fætter.
Men det er jo heller ikke ensbetydende at hver gang Bent skriver noget at manse skal småhakke på ham hvergang han skriver noget herinde sidste gang i en pensionists eventyr.
Kan også være det er mig der tyder det forkert, så vil jeg da sige undskyld med det samme.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 17:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

sula skrev:
hej jeg syntes heller ikke Bent har været lige heldig herinde bla det med det pædofile,sympatiserer ikke med hans synspunkter
Har heller ikke noget mod Manse virker til at være en hyggelig fætter.
Men det er jo heller ikke ensbetydende at hver gang Bent skriver noget at manse skal småhakke på ham hvergang han skriver noget herinde sidste gang i en pensionists eventyr.
Kan også være det er mig der tyder det forkert, så vil jeg da sige undskyld med det samme.


hej sula

om du tyder det rigtigt eller forkert er svært at svare på, jeg forstår det heller ikke nogle gange hvad folk mener

efterhånden har jeg lært at tage tingene med et gran salt , det er jo et debat forum hvor vi undvelser meninger og tanker og vi er jo forskellige , men vi kan vel holde en sober tone alligevel og ikke tage tingene alt for alvorligt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 20:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

:) Ja noget af problemet med mobning her er vel også efter en tid på siderne her så føler vi måske ligesom vi kender hinanden ? og gerne må mobbe drille lidt :MU ( ikke jeg naturligvis ) *DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sula
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 23:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

bz skrev:
sula skrev:
hej jeg syntes heller ikke Bent har været lige heldig herinde bla det med det pædofile,sympatiserer ikke med hans synspunkter
Har heller ikke noget mod Manse virker til at være en hyggelig fætter.
Men det er jo heller ikke ensbetydende at hver gang Bent skriver noget at manse skal småhakke på ham hvergang han skriver noget herinde sidste gang i en pensionists eventyr.
Kan også være det er mig der tyder det forkert, så vil jeg da sige undskyld med det samme.


hej sula

om du tyder det rigtigt eller forkert er svært at svare på, jeg forstår det heller ikke nogle gange hvad folk mener

efterhånden har jeg lært at tage tingene med et gran salt , det er jo et debat forum hvor vi undvelser meninger og tanker og vi er jo forskellige , men vi kan vel holde en sober tone alligevel og ikke tage tingene alt for alvorligt


Hejsa BZ

Jeg syntes da også det er fint og godt man kan tage noget knald på hinanden ellers ville det da også blive røvsygt, men det er vel også det med at feje for egen dør først, og nej det er ikke dig jeg hentyder eller skriver om, men har jo også når jeg har siddet og læst indlæg set hvordan nogen piver når det ikke lige går efter deres hoved og andre har noget andet og sige, ked af at skrive det Manse men det er sådan jeg nogen gange læser det fra dig af og så er det jo op til folk selv om de vil fare lidt i harnisk over det jeg har skrevet nu, men det er jo det der er så godt herinde forskellige meninger om tingene.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Chikane og mobning på danske skibe Diverse 5 12-10-2023 21:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 100,413,240 Unikke besøg | jQ Blog