Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Blev backpacker for at rejse sorgen væk
Tulle
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2019 14:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 180
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline




80-årige Svend mistede sin hustru efter 52 år:

- Jeg har ikke gået med rygsæk, siden jeg var 10 år, pruster 80-årige Svend Aage Bang Nielsen, mens han med møje og besvær svinger den
store backpacker-rygsæk om på ryggen.

Rygsækken, som trækker ham voldsomt bagover, har han købt brugt på Den Blå Avis, for den pensionerede ingeniør tænker altid økonomisk.

Minder i Thailand fik tårerne frem

Den 29. september forlod Svend Danmark med et mål om at at rejse gennem otte lande på otte uger. Og han ville rejse, som var han ung
igen. Derfor havde han planlagt at bo på seksmandsstuer på hostels ude i verden.

- Jeg ville være sammen med unge mennesker. De er umiddelbare og er ikke stivnet oven i hovederne endnu. Jeg tænkte: 'Indvendigt er jeg 20 år.
Så hvorfor ikke bare starte forfra?’ Det er dog med masser af minder i rygsækken, Svend begav sig ud på den store rejse.

Det blev især følelsesladet, da turen bragte ham til Thailand. Her boede han nemlig i tre år med sin hustru, og han kalder det for sit fædreland
nummer to.

Han tog han på markedet, hvor han jævnligt kom med hustruen, og gensynet fik tårerne frem. - Det er strømmen af minder, der vælter baglæns.
- Det er oplevelser, der har cementeret vores ægteskab utroligt meget, fortæller han om besøget.

Han besøgte også parrets hjem Thailand, og her fik minderne også frit løb. - Vi giftede os i medgang og modgang og har haft det dejligt.

- Nu er hun her ikke. Det er et hul, du ikke kan fylde op, så nu kan du lige så godt svømme ind til bredden og gå videre, og det har jeg valgt at gøre, siger Svend.

Den fulde udsendelse kan ses på: Jorden rundt med Svend på 80 (DR) https://www.dr.dk...-80_155685
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Fuld turist blev sparket Nyheder på dansk 1 16-08-2023 08:40
Bylde-mand blev udstødt fra samfundet i 45 år Nyheder på dansk 2 27-11-2022 16:24
Alle indrejse restriktioner fjernes fra den 30 september ved rejse til Thailand Diverse 2 01-10-2022 18:14
Thai Airways sælger ud af deres ejendomme for at rejse penge til at betale deres gæld Flyselskaber 1 30-06-2022 09:35
Advarsel mod at rejse til Thailand Hele Thailand 2 05-02-2022 17:25

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.47 sekunder | 99,462,838 Unikke besøg | jQ Blog