Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailandsk dommer skyder sig selv under retssag
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2019 10:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Presset af sine overordnede blev dommer i en thailandsk byret Khanakorn Pianchana bedt om tildele tre mennesker dødsstraf, selvom der ikke var tilstrækkeligt med beviser.

Det fik dommeren til at tage en pistol med ind til høring fredag og skyde sig selv i brystet i et selvmordsforsøg, skriver Bangkok Post.

Han blev hastet til et hospital, hvor han stadig bliver behandlet. Han er uden for livsfare. I et 25 sider langt selvmordsbrev, som dommeren skulle have udgivet på Facebook, har han skrevet følgende:

'I det her øjeblik bliver andre dommere som mig over hele landet presset, som jeg er blevet. Hvis jeg ikke kan overholde min ed, vil jeg hellere dø, end at leve uden ære.'

Sagen drejer sig om fem mænd, som står tiltalt for at have smuglet våben og mord. Khanakorn Pianchana skulle efter sigende være bedt om at kende dem skyldige af politiske årsager, selvom beviserne er ufuldstændige.

Det er 'stress'
Ifølge en talsmand for det pågældende retsvæsen, havde Khanakorn Pianchanas selvmordsforsøg intet med korruption at gøre.

Det var derimod en reaktion på stress og 'personlige problemer'.

Ifølge talsmanden vil der blive igangsat en officiel undersøgelse af hændelsen

kilde https://ekstrabla...ag/7820147
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15
Thailandsk kvinde anholdt Nyheder på dansk 1 03-11-2023 17:24
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13
Tidligere thailandsk ambassadør i Danmark fundet dræbt Nyheder på dansk 1 10-10-2023 02:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,875,062 Unikke besøg | jQ Blog