Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Nå nu må de heller ikke ryge i deres eget hjem
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2019 17:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad må de snart derude, de må ikke stemme på det parti de gerne vil, de må ikke sige deres mening offentligt og så videre, uden at blive forfulgt af juntaen.
Vi (konen) har lige fået et hus på Phuket kvit og frit af hendes søster.

Men hvad hjælper det når jeg ikke en gang kan betale de cirka 900.000 B pr. år.
Der er noget latterligt over at man ikke har råd til at bo i et gratis hus, eller hvad?
Jeg har sagt til konen at jeg aldrig vil sætte mine flade konvolutter derude igen, om de så brænder mig under fødderne med sprittabletter.
Hvis jeg skal røvrendes, så kan jeg blive det meget billigere hjemme, og købe bajere for pengene i stedetmusic

Men lidt synd er det alligevel, Thailand var dejligt engang, men tiderne skifter og det er nok på tide at finde andre steder at holde ferie.
Mon ikke det er ved at blive moderne at holde sig hjemme hvor man hører til, og ikke futte en masse brændstof af på en rejse til et land hvor de alligevel ikke kan lide os.

Jeg læste et sted at der kun fandtes 75,000 fastboende udlændinge i Thailand, det lyder ikke af ret meget, så hvorfor så megen ståhej over de få mennesker der lægger alle deres penge i landet, og ikke får andet tilbage end at blive rundbarberede af kriminelle Tuk-Tuk drivere, ludere og lommetyve.?


https://thethaige...from-today
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2019 09:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvad må de snart derude, de må ikke stemme på det parti de gerne vil, de må ikke sige deres mening offentligt og så videre, uden at blive forfulgt af juntaen.


de er blevet slemt, nu hvor militær diktaturet er blevet ud skifter med et civil diktatur

skipper skrev:
Jeg læste et sted at der kun fandtes 75,000 fastboende udlændinge i Thailand, det lyder ikke af ret meget, så hvorfor så megen ståhej over de få mennesker der lægger alle deres penge i landet, og ikke får andet tilbage end at blive rundbarberede af kriminelle Tuk-Tuk drivere, ludere og lommetyve.?


du glemte lige immigrations politiet, det alm. politi samt dirv. forlystelser hvor faranger betaler 10 dobbelt for at komme ind
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2019 17:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

falanger bliver røvrendt i dagens Thailand sådan er det bare
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-09-2019 13:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu det der med farangpriser som yindee var inde på, så kører de den også her i Sverige.
Konen og jeg var nede på det ugentlige marked her i byen, normalt er det de lokale landmænd der kommer for at sælge deres produkter, meen der har sneget sig op til flere thailændere ind der.

Det de solgte var svampe de selv havde plukket ude i skoven.
Nu holder jeg meget af Kantareller i en god gryderet, og jeg så de solgte dem til 42 svenske stålkroner for en liter.
Konen så jeg var lidt varm på dem og spurgte om jeg ville have nogen?

Ikke til den pris sagde jeg, og så grinede hun og sagde, det er prisen for svenskerne, thailænderne får 3 liter for hundrede spir, og jeg kan nok få dem billigere.

Og så er den der igen, hvorfor betale en dyr flybillet til Thailand, når man kan blive snydt helt gratis hjemmeklap
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2019 15:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og man skal sgu også passe på med hvor man kommer fra når man kommer galt afsted derudehej

https://thethaige...r-services
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2019 14:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det bliver værre og værre derudeGrin

https://thethaige...aders-mmmm
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2019 17:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Det bliver værre og værre derudeGrin

https://thethaige...aders-mmmm





efterhånden kan man kun sige Thailand "nej tak"
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2019 20:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo det kan man så synes "farang"

Men just det her med religion, så er jeg efter mange års ihærdig tankevirksomhed, kommet frem til at de er ude på at tage røven på os.

Uanset hvilken religion de tilhører, så gider de ikke arbejde, det gælder præster, imamer eller munke.

Ingen af dem gider tage fingeren ud og stå tidligt op om morgenen, for at forsørge sig selv.
Så er det lettere at blive forsørget af staten. eller at true overtroiske medmennesker til at give en skærv (ellers kommer de i helvede)

Selv kan jeg ikke huske jeg nogensinde har givet noget til en tigger-munk i Thailand, nok mest fordi det ikke er min religion, men også fordi jeg ved at mange munke gemmer på hemmeligheder vi helst ikke vil vide noget om, det er derfor de tilbringer mange år i Templerne, som en slags aflad for tidligere tiders gerninger.

Og det allervigtigste er at de allesammen lover os at vi kommer i Paradis hvis vi gør som de siger vi skal.

Minus er så at de ikke har noget Paradis indenfor de nærmeste 100 millioner lysår fra Jorden, og det er lavt sat.

Meen redningen er nær.
Hvis vi nu allesammen opfører os ordentlig og behandler hinanden som vi selv vil behandles, så er vi fri for at futte rundt og bruge milliarder på at lande på underlige planeter.

Uanset hvad alle de skøre mennesker vi er omringet af finder på, så er vi alle bare mennesker der vil det bedste for vore familier.

Er det for meget forlangt?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Transformerproducenten Kohsel satser på deres thailandske faciliteter Nyheder på dansk 1 30-11-2023 09:52
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Jeg ved sgu snart ikke. Alt det andet 8 13-10-2023 20:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,879,079 Unikke besøg | jQ Blog