Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
blev bidt af en hund i Thailand og fik langvarig rabiesbehandling
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2019 10:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Da Søren Daugaard fra Vejle i 2011 var i Thailand med sin daværende kæreste, kom han en aften lidt for tæt på nogle lokale hunde.

- Der gik en masse vildhunde rundt i det boligkompleks, hvor vi boede. Jeg var nok blevet lidt fuld en aften, og så ville jeg give dem noget mad. Den ene hund troede, at den skulle bestemme, og så skubbede jeg lidt til den – og så bed den mig i armen, siger Søren Daugaard.

På grund af frygten for rabies skal man tage det yderst alvorligt, hvis man bliver bidt af en hund i Thailand eller et andet sydøstasiatisk land.

Derfor tog Søren Daugaard på hospitalet, hvor han modtog en meget grundig behandling.

- Man vidste jo godt, at rabies florerede, så jeg tog på hospitalet med det samme og fortalte dem, hvad der var sket. De rensede det temmelig grundigt, og så fik jeg en rabiesvaccine, og da jeg kom hjem, skulle jeg have yderligere fem stik i Vejle, siger Søren Daugaard.

- Jeg havde ikke regnet med, at jeg skulle igennem fem behandlinger, men det er altid rart at være på den sikre side. Jeg var på et af de bedste hospitaler i Bangkok og blev taget meget alvorligt, siger han.

Jeg havde ikke regnet med, at jeg skulle igennem fem behandlinger, men det er altid rart at være på den sikre side.

Da Søren Daugaard blev bidt, kom han også forrest i køen på hospitalet i Bangkok.

- Jeg kom direkte ind uden ventetid, og man kunne godt mærke, at det var meget professionelt, og at de var vant til at behandle den slags, siger han.

kilde https://www.dr.dk...behandling
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2019 10:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Undgå at røre ved dyr, når du rejser uden for Europa!

Stadigt flere danskere bliver bidt af dyr - især hunde - når de rejser i udlandet, og risikerer dermed at blive smittet med rabies. Rabies kan i værste fald være dødelig, hvilket et aktuelt dødsfald i Norge på tragisk vis understreger.

læs mere her https://www.ssi.d...et_dyrebid
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2019 10:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Hundegalskab i Thailand


Der er konstateret flere tilfælde af rabies i Thailand. Rabies er en udbredt infektion blandt pattedyr i mange lande, herunder Thailand.

Du opfordres til at lade være med at fodre eller klappe dyr, herunder hunde.

Hvis du bliver bidt af et dyr, som kunne have rabies, skal du hurtigst muligt søge læge med henblik på yderligere vaccination, også selv om du er vaccineret hjemmefra.

læs mere her http://thailand.u...E7A6C5CCBC


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35
Keld Wulff alias Kenn Holm anholdt i Thailand Nyheder på dansk 20 06-03-2024 12:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 97,890,710 Unikke besøg | jQ Blog