Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
er vi det???????????????
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-10-2009 06:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

www.yindee.dk/foto 2/47.jpg
Een 50 minutter lang dokumentar på den store arabiske tv-station al-Jazeera udstiller Danmark som racistisk. Filmen vises torsdag aften.

Arabisk tv: Danskerne er racister

En dokumentar på den arabiske verdens mest populære tv-station, al-Jazeera, hænger Danmark ud som et racistisk land. Programmet sendes torsdag aften og kommer med alvorlige anklager mod det danske samfund.

Danmark er et racistisk land – præcis som de danske myndigheder i bund og grund er racistiske. Det er hovedkonklusionen i en opsigtsvækkende tv-dokumentar som arabiske al-Jazeera sender torsdag aften. Det skriver kristeligt-dagblad.dk.

Dermed er det langt fra noget lyserødt billede af Danmark, som seerne af den arabiske verdens mest populære tv-station bliver præsenteret for. Tværtimod. Den 50 minutter lange film viser bl.a. sekvenser af gadekampe og plakater med påskriften ’Danmark for danskerne’ og ’luk grænserne’.

Ifølge kristeligt-dagblad.dk er samtaler med indvandrerbander og afviste asylsøgere ligeledes med til at tegne billedet af et racistisk Danmark. Også de danske myndigheder anklages for at være racistiske.

Ifølge netavisen Akhbar (’Nyheder’), skal dokumentaren bekræfte, hvad Muhammed-krisen i 2006 gav mange arabere en fornemmelse af, nemlig at Danmark er et racistisk land, der ønsker sine muslimske borgere sendt hen, hvor peberet gror.

Filmens instruktør, den dansk-palæstinensiske Awad Jouma'a, mener absolut, at Danmark er et racistisk land. Han mener også, at mange arabere har et alt for positivt syn på Danmark. Og det vil han gerne lave om på. Det er dog ikke for at tilsvine Danmark, men tværtimod for, ifølge hans eget udsagn, at gøre Danmark en tjeneste.

- Jeg er dansker og har lavet denne film for at hjælpe Danmark med at anerkende de problemstillinger, der er med indvandrerfjendtlighed og hetz mod muslimer. Danske politikere må anerkende dette problem og gøre noget for at løse det. Jeg ser mere filmen som en form for selvkritik og et forsøg på at redde Danmark, siger han til netavisen Akhbar.

Instruktøren langer også ud efter flere af de danske medier og beskylder dem for at skabe forvrængede og fordomsfulde billeder af muslimer og indvandrere. Han mener ikke, at al-Jazeera forsøger at give danskerne samme behandling.

- Al-Jazeera har vist mange positive historier om Danmark i år, blandt andet forskellige indslag om succesrige dansk-arabere. Så jeg mener ikke, at vi kun viser det dårlige billede af Danmark. Med denne film prøver jeg bare at fortælle mit indtryk af og mine oplevelser i Danmark, siger han og opfordrer danske journalister og politikere til at se filmen, før de dømmer ham.

Den danske mellemøstekspert Jakob Skovgaard-Petersen har fået lov til at se en del af filmen forud for premieren i morgen.

- Den ser meget brutal ud, og jeg frygter, at den vil tegne et ensidigt billede af Danmark i Mellemøsten, siger han til Akhbar.

Jakob Skovgaard-Petersen er især bekymret over, at filmen vises på den populæreste kanal i Mellemøsten, og at den vil kunne bruges som redskab af de kræfter, der i forvejen ønsker at fremstille et negativt billede af Danmark og Vesten.

kilde http://www.bt.dk/...r-racister
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-10-2009 07:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Hvis danskerne er sådan
Så er det sgu invandrernes egen skyld.
De kan sgu lære at opføre sig som mennesker,
og behandle andre ordentligt.
Men nej de kræver bare ind,
og skaber sig, og syntes det hele er så synd for dem.
Jeg så det så sent som i går,da jeg var hos kommunen for at hente et stykke papir,og der kom nemlig en invandrer familie ind,og ja de ville ind med det samme,og ville ikke sidde og vente..
De fik besked på at trække et nummer,og vente.
Og så kom der en hyle koncert,
at de var racister og meget andet,
og ja de fik deres vilje,
og kom ind før danskerne,
for at undgå det hyleri,
og de grinede hele vejen ind på kontoret.
Så næste gang jeg skal derop,
vil jeg sgu og råbe højt,og skabe mig.
Men så tilkalder de nok bare politiet,
fordi jeg er jo KUN dansker.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-10-2009 07:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja bamse du har ret det er til og få spat over, de skal bare sige vi er racister så får de adgang til alt. Men er der nogle der er racister så er det dem selv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2009 03:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Det var også en af grunden til jeg flytte til thailand var træt at se den måde at Danmark blev misbrug af menekerne med en andre etiske baggrund end dansk og tager den som en selvfølge at de har ret til at snyde og bedrager det danske samfund.

Og hvis gruppe af danskerne lige frem har sympati med disse menekerne og når man kritiser menekerne med en andre etiske baggrund end dansk blive kald racist.

Har ikke være i DANMARK i snart mange år og komme nok hele ikke til at besøge det mere da jeg nok vil blive ked af se hvordan det er blevet i DANMARK efterhånden.

Så jeg bliver nok her rest af min levetid der skal en stor omvæltning til for jeg igen vender tilbage til Dk for at bo.

Jeg vil aldrig tage min kone og min børn med til DK pga forholden i DK

Her kan jeg jo bo hvor vi er fri for at havde muslimerne uden for døren det er jo sværte for at slippe for det i DK.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2009 14:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

:@ Tror desvære at der er rasisme og forskels behandling overalt i verden ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2009 16:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3450
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

danskerner er ikke racister de er for flinke og konflikt sky
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 10:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

En af grundene til at jeg foretrak Sverige frem for Danmark var netop racismen.
Jeg ville ikke udsætte min flinke og rare kone for den behandling, og da slet ikke vore fremtidige børn.
Jeg havde lagt øre til alt for mange"sorte svin rejs hjem" kommentarer til det.
Generelt set er Danmark ikke racistisk, men de racister vi har er meget højrøstede, og jeg må indrømme jeg skammer mig lidt over at have så dårligt begavede landsmænd.

Før i tiden var det en skam at blive kaldt racist, men efter Dansk Folkepartis indtræden på scenen er det næsten blevet stuerent, de forsøger at bilde os ind det kun er muslimer der skal rammes, så er det jo ikke så slemt vel?
Men sandheden er at alle der ikke lige har de rette gener rammes.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 10:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Tror såmænd ikke danskerne er mere racister end svenskerne er, jeg syntes da ikke selv jeg er racist, men hold da op hvor bliver jeg det lidt når man ser den forskelsbehandling de får. Som bamse skriver i 2. indlæg så skal de bare råbe lidt op så får de lov til alt, det burde bare ikke kunne lade sig gøre, vi er alle lige for lovene.

Og læg mærke til det er som regel altid den samme gruppe der er problemer med gang på gang, så der er ikke noget at sige til hvis gruppen af racister den vokser.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 11:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja jeg tror nu heller ikke at danskerne er mere racistiske.
Men Skipper tag du en tur til rosengården,eller holma
i malmø,og se hvem der er racister.

Min søster boede i holma i en dejlig lejlighed, indtil udlændingene fik hende, og hendes svenske mand til at flytte,på grubd af truskler om bank,og de ville smadre deres lejlighed. Sad
På grund af racisme.
Så det med at du flytter af den grund, tror jeg ikke lige på.
Men vi ser det hele med forskelige øjne, og er gudskelov ikke enige i alt :D

Men der er racisme overalt se også i thailand,
thaierne selv kan jo ikke li hinanden,nogle er fra issan,
andre fra det nordlige og de kan sgutte li hinanden.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sula
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 12:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

hejsa

Mon der i bund og grund ikke er en smule racist i os alle hvis vi kigger lidt indad og ser på os selv ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 18:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

skipper skrev:

Før i tiden var det en skam at blive kaldt racist, men efter Dansk Folkepartis indtræden på scenen er det næsten blevet stuerent, de forsøger at bilde os ind det kun er muslimer der skal rammes, så er det jo ikke så slemt vel?
Men sandheden er at alle der ikke lige har de rette gener rammes.


Det er så nemt at skrive at den stigen racisten skyldes Dansk Folkepartis men prøv at se hvad der sker i Tåstrup eller på Nørrebro hvor banekriminalitet er et stor problemen og den politik som skulle forhinder at hele unge bliver kriminalitet er slået fejl.

JA dansk folkeparti har være med til at stramme regler når det har være nødvendig og 24 år reglen som også ramme os der er gift med en thai, for hvis man kun gik efter muslimer vil bliver ballade både i dk og med EU.

Så vil jeg minde dig om selv og vi skulle få en ny regningen så vil de ikke røre vil 24 åres reglen men da man har med partier der lover et og så ikke holde det kan der ske meget på det områder.

Dette indlæg skulle ikke være for at forsvare Dansk folkeparti poltik men et svar på et indlæg.

S
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 19:14

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Hvem der er værst.. Thaier eller Danskere.

der er nok ikke den helt store forskel, men tror trods alt Thaier er værst på en eller anden måde og dog de er lidt undskyldt pga uvidenhed.

Nu har jeg gemmem 20 år lagt øre til alle de kedelige kommentarer der kommer når man tillader sig at være Thai gift og det er ikke så få.
jeg behøver ikke gå længere end til nærmeste familie for at opleve racismen i en grad der burde være oplyste mennesker som Danskere foruden.

racisme er ekstrem dumhed, hverken mere eller mindre..

problematkken bliver ofte blandet sammen med at man kan have en mening om andre kulturer, for eller imod.

til SULA.
det kan jeg så hermed slå fast.. det er der ikke... jeg kunne aldrig drømme om at nedværdige mig selv til at være racist.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2009 11:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

leif skrev:
Hvem der er værst.. Thaier eller Danskere.

der er nok ikke den helt store forskel, men tror trods alt Thaier er værst på en eller anden måde og dog de er lidt undskyldt pga uvidenhed.

Nu har jeg gemmem 20 år lagt øre til alle de kedelige kommentarer der kommer når man tillader sig at være Thai gift og det er ikke så få.
jeg behøver ikke gå længere end til nærmeste familie for at opleve racismen i en grad der burde være oplyste mennesker som Danskere foruden.

racisme er ekstrem dumhed, hverken mere eller mindre..

problematkken bliver ofte blandet sammen med at man kan have en mening om andre kulturer, for eller imod.

til SULA.
det kan jeg så hermed slå fast.. det er der ikke... jeg kunne aldrig drømme om at nedværdige mig selv til at være racist.


hej leif

thaierne er efter min mening ikke racister de har nok lidt for mange fordomme og meninger og ja det skyldes nok som du skriver uvidenhed og mangel på uddannelse

hvis jeg til en dansker siger du er tyk grim doven u viden i det hele taget en skændsel for samfundet og til stor byrde for samme
kan jeg få skyld for at være dum udannet u viden

siger jeg det samme til en indvandrer er jeg straks racist

racist er efterhåndet blevet et udtryk det bliver brugt i mod andre i mangel af andre ord eller for at lukke munden på folk,da ingen med respekt for sig selv ønsker at være racist,for er man det er man u viden u uddannet og rimelig dum

forvent ikke så lange svar fra mig i fremtiden lad os alle skåle og hilse på hinanden skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2009 11:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Eneber
jeg vil give dig ret i det.
men sådan er det nu blevet i danmark og vi skal nok bare finde os i det....

Det er gør da ikke noget du kommer med lange gode indlæg.
Det er ganske rart at folk vil det og hygge sig med,den her side som jeg gør

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2009 16:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Se lige denne kloge Åge her.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2009 16:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Og så er der lige denne hyggelige fætter her.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2009 17:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Denne her er da også sød, ikk?

http://www.youtub...ym7yB5-CyE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2009 06:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er lige før man kan blive racist...havde det været en alm. dansker var han/hun blivet pelset..

http://ekstrablad...241737.ece

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2009 11:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

thai skrev:
danskerner er ikke racister de er for flinke og konflikt sky


lindy skrev
Det er lige før man kan blive racist...havde det været en alm. dansker var han/hun blivet pelset..
http://ekstrablad...
lindy


ja thai har ret 100 prosent

hvad vi ser her er omvendt racisme
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 10:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

De danskere jeg møder i Thailand, er meget ofte racister. Ikke alle, men mange. Og det er meget meget deprimerende at høre på.

Der er også oplevelser som bare er til at grine af.

Tag fyren som flere gange har slæbt en thai kvinde til DK, for at hun kan ligge vandret for penge, skægt at høre sådan en dejlig mand fortælle om alle perkerne, osv.

Ha ha ha

Hulk hulk hulk
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,233,465 Unikke besøg | jQ Blog