Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Documentary on workers in Thailand
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-09-2013 09:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lidt om arbejdsforholdene i smiles land,

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2013 05:56

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Rimelig god udsendelse.
Viser faktisk meget fint hvordan Thaier lever.

Bolig er bare et sted at have sine ting og kunne sove. At det ligner noget vi andre ikke vil byde vores hund, jamen såen vil de jo bare have det.
Skuret jamen en spand maling, noget rengørings middel, så kunne den blive rimelig. det ville koste under en mdr løn.

deres løn.. 6.200 som start løn + kost + bolig + transport.
Hvis 6.000 ik er nok lommepenge så burde de måske lære lidt om økonomi i stedet.
Journalisten regner hele tiden om til engelske pund udelukkende for at man skal have ih så ondt af de stakkels kvinder.
At nogen rejser fra deres børn.. jamen selvom de bor hjemme i landsbyen, så får bedstemor lov at passe ungerne.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2013 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
Rimelig god udsendelse.
Viser faktisk meget fint hvordan Thaier lever.

Bolig er bare et sted at have sine ting og kunne sove. At det ligner noget vi andre ikke vil byde vores hund, jamen såen vil de jo bare have det.
Skuret jamen en spand maling, noget rengørings middel, så kunne den blive rimelig. det ville koste under en mdr løn.

deres løn.. 6.200 som start løn + kost + bolig + transport.
Hvis 6.000 ik er nok lommepenge så burde de måske lære lidt om økonomi i stedet.
Journalisten regner hele tiden om til engelske pund udelukkende for at man skal have ih så ondt af de stakkels kvinder.
At nogen rejser fra deres børn.. jamen selvom de bor hjemme i landsbyen, så får bedstemor lov at passe ungerne.




Ja,- en rimelig god udsendelse.
Bare synd at den skal efterfølges af sådan en negativ kommentar.
Men nu fandt du jo igen en anledning til at nedgøre thaiér, -og især kvinderne.
Hvad har de egentlig gjort dig, siden denne bitterhed? - Har de "taget røven" på dig?
- Det frivillige hjælpekorps på øen (som gratis hjælper "halvdøde" turister. "Halvdøde" p.g.af narko og sprut), kan også vendes om til at de kun gør det for at kunne tømme deres lommer. (Når vi nu skal være negative).

Du ved uden tvivl en masse om Thailand,-men hvorfor altid kun focusere på det negative? ved ikke

Udsendelsen handler mere om at den kloge snyder den mindre kloge,-også i Thailand. Og viser nogle meget ekstreme eksempler på hvordan Thaiér må leve med dårlige arbejdsforhold og boligforhold samt "tyveri" af deres bosteder, for at de velbjærgede indenfor turistindustrien kan tjene endnu mere. Der er det kun "jungleloven" der gælder.

-Men derfra og så til at udtale "Viser faktisk meget fint hvordan Thaier lever.", der er rimelig langt.
Jeg kender adskillige, der lever et helt andet liv. -Gudskelov.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2013 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
leif skrev:
Rimelig god udsendelse.
Viser faktisk meget fint hvordan Thaier lever.

Bolig er bare et sted at have sine ting og kunne sove. At det ligner noget vi andre ikke vil byde vores hund, jamen såen vil de jo bare have det.
Skuret jamen en spand maling, noget rengørings middel, så kunne den blive rimelig. det ville koste under en mdr løn.

deres løn.. 6.200 som start løn + kost + bolig + transport.
Hvis 6.000 ik er nok lommepenge så burde de måske lære lidt om økonomi i stedet.
Journalisten regner hele tiden om til engelske pund udelukkende for at man skal have ih så ondt af de stakkels kvinder.
At nogen rejser fra deres børn.. jamen selvom de bor hjemme i landsbyen, så får bedstemor lov at passe ungerne.




Ja,- en rimelig god udsendelse.
Bare synd at den skal efterfølges af sådan en negativ kommentar.
Men nu fandt du jo igen en anledning til at nedgøre thaiér, -og især kvinderne.
Hvad har de egentlig gjort dig, siden denne bitterhed? - Har de "taget røven" på dig?
- Det frivillige hjælpekorps på øen (som gratis hjælper "halvdøde" turister. "Halvdøde" p.g.af narko og sprut), kan også vendes om til at de kun gør det for at kunne tømme deres lommer. (Når vi nu skal være negative).

Du ved uden tvivl en masse om Thailand,-men hvorfor altid kun focusere på det negative? ved ikke

Udsendelsen handler mere om at den kloge snyder den mindre kloge,-også i Thailand. Og viser nogle meget ekstreme eksempler på hvordan Thaiér må leve med dårlige arbejdsforhold og boligforhold samt "tyveri" af deres bosteder, for at de velbjærgede indenfor turistindustrien kan tjene endnu mere. Der er det kun "jungleloven" der gælder.

-Men derfra og så til at udtale "Viser faktisk meget fint hvordan Thaier lever.", der er rimelig langt.
Jeg kender adskillige, der lever et helt andet liv. -Gudskelov.



En god udsendelse, ja.

Fra en verden som de fleste faranger ikke kender meget til , af den simple grund at de fleste faranger og deres konen har en større indtægt, de fleste falanger ønsker ikke at bo og leve som, skal vi sige 60 prosent af den thailandske befolkning lever
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2013 16:02

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Næh al48

Jeg focuserede ikke på andet negativt end der helt bevist blev manipuleret med fakta for at få udsendelsen til at fremstå mere interessant.

Hvor mange i Danmark har 6.000 kr i lomme penge / mdr... ja jeg har ikke. For det kan man godt sammenligne.

Om jeg nedgør kvinderne.. næh jeg forholder mig bare til virkeligheden. En mand er for dem først og fremmest skaffe dyr. Og det er uanset om han er thai eller farang.
Så kan vi forholde os til det eller rende rundt og være til grin.

Om det lige er 60% der lever på den måde. Det er nok ikke helt ved siden af. Jeg kender endda meget rige Thaier der bor i noget man tror er løgn.
Min pointe er.. Det er spild af penge at farang render rundt og bygger dyre huse til dem. For hvis det var noget de ville have, så havde de såmænd selv sørget for det.

Et godt eksempel.
Mine sviger forældres hus, der er 4 vægge med tag og gulv + plus en tilbygning til køkken og toilet. murene er godt nok pudset, men ingen maling.
gulvet er revnet flere steder og man kan kikke ud ved flere af cement stolperne, der er ingen loft.

Vi ville sætte loft op, lave et par skille vægge til værelser og male væggene, tætne diverse revner osv. Og det ville max koste 50.000 thb. så var der et rimeligt godt hus.

Og det er ikke fordi de ik har pengene til det, for de har ca 15.000 at lege med / mdr.

Jeg kender adskillige, der lever et helt andet liv. -Gudskelov.


Hvorfor Gudskelov... Prøv at se det fra en anden vinkel. At materialisme ikke er de vigtigste livsværdier, at huset kun er et opbevarings sted. For dem er huset at sted at sove. ikke som for os et nødvendigt sted pga vejret.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2013 05:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Bygge et hus til svigermor og hendes to voksen børn der boede hjem.

Hus bestå af af to soveværelser en stuen og badeværelser og et lille køkken der er ingen loft og væggen ingen fliser på gulvet nogen hele alm døre fik godt nok lave bruse med familien brug det aldrig.

Huse er hele ikke male uden for.

Vi hvad to dansker kom af med 120.000 bath hver i 2007 eller 2008

Svigermor hvad tilfredst og min samlever og hendes søster for vi havde bygge et hus til deres mor.

Vi hvad tilfredst med vi slap så billig i sted for komme af med en masse penge.

Du har ret Leif der er mange som ikke vil se virkeligheden men tro jo flere penge vi giver thaikvinder jo bedre er det.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 3 14-05-2024 14:11
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Smag på Thailand Hele Thailand 106 12-05-2024 08:09
Koh Chang (Elephant Island), Thailand Øst Thailand 1 11-05-2024 13:18
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 9 09-05-2024 17:19

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 100,395,680 Unikke besøg | jQ Blog