Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
11 dræbt ved massakre i Thailand
claus31130
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2009 20:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

tyvstjålet fra Ekstra Bladet

11 dræbt ved massakre i Thailand

11 mennesker myrdet ved skudmassakre i en moské i det sydlige Thailand. Fem gerningsmænd involveret.


Aftenbønnen i moskeen i Cho Airong distriktet i Narathiwat i det sydlige Thailand blev i aften lokal tid forvandlet til et blodbad, da fem bevæbnede mænd trængte ind i moskeen og åbnede ild imod de bedende.

Da våbnene tav, lå 10 dræbte mennesker tilbage. 13 mennesker var såret, men en af de sårede døde på vej til hospitalet.

Skudmassakren var et af de blodigste attentater i Thailands sydlige region, der grænser til Malaysia, i flere måneder.

De tre muslimsk-dominerede provinser i området har i fem år været plaget af vold, der har kostet henved 3700 mennesker livet.

Politiet er ikke umiddelbart klar over, hvem der begik massakren i moskeen, hvor der var omkring 50 mennesker samlet.

Myndighederne har hidtil givet muslimske oprørere skylden for de mange skud- og bombeattentater i de tre provinser.

Oberst Parinya Chaidilok, talsmand for hæren, siger, at gerningsmændenes identitet ikke er kendt, men at det ser ud til, at de forsøger at give de thailandske sikkerhedsstyrker skylden for blodbadet.

- De forsøger at få det til at se ud som om, at myndighederne står bag angrebet, for muslimer ville næppe skyde inde i en moské. Men det er helt umuligt, at det her skal være begået af militæret, siger han.

Tidligere i dag blev en soldat dræbt ved et bombeattentat i Narathiwat, og i går blev to mennesker dræbt i provinsen af en kraftig bombe.

Massakren i moskeen kommer tre dage efter, at Thailands premierminister, Abhisit Vejjajiva, mødtes med hærledelsen for at drøfte regeringens strategi for at få oprøret i regionen under kontrol.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2009 03:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3628
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hvem der har skylden skal jeg være usagt

men mit hjem i Thailand ligger i Cho Airong distriktet i Narathiwat

og jeg har mange venner også musliner bare der vil komme ro til stedet så jeg kan flytte hjem igen


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2009 14:53



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det er sgu da uhyggeligt at læse må man sige, også er det lige gyldigt hvem der har skylden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2009 15:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
Ja bare de muslimer nu ikke begynder at storme rundt i buddist templer,og slå uskyldige folk ihjel.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2009 15:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg tror det er nødvendigt at se den sydlige konflikt i det lys at langt de fleste muslimer ned sydpå IKKE kæmper for det asiatiske kalifat (der er tænkt at skulle indeholde det nordlige Malaysia og det sydlige Thailand som en selvstændig nation)...

Så er der muslimer i syd der kæmper for et udviddet selvstyre, det gør de primært ved politiske midler... Og der er muslimer der kæmper for at få deres egen nation, som dog ikke er kalifattilhængere...

Så selvom det er en mulighed - at massakren er udført på ordre fra den øverste top, så ser jeg lokale forhold som en betydeligt mere sansynlig forklaring...

Og endelig er der mulighed for (dette er blot min tanke) at der kunne være noget organiseret kriminalitet bag...

Og naturligvis KAN det være buddhister der har udført en massakre, selve tanken ligger dog meg meget fjernt - så jeg tror det ikke, og tror heller ikke at nogen i Thailand gør...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Fem skønne nationalparker i Thailand Hele Thailand 1 17-05-2024 09:51
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 5 17-05-2024 09:27
100 Reasons To Pack Your Bags For Thailand Hele Thailand 2 15-05-2024 08:32
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Smag på Thailand Hele Thailand 106 12-05-2024 08:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 100,677,652 Unikke besøg | jQ Blog