Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Gu' gør de så...
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 03:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej DK

jeg låner lige dit indlæg for at starte en ny tråd

Dk skrev citat

Gu' gør de så...
kortlink.dk/thai-...

Taler om det hjemme i landsbyen. De store summer de kan score, ved at spille forelsket i dumme faranger.

Når så farangen har bygget hus i landsbyen og huset står i kærestens navn, ser vi pludselig en situation hvor
konen bestemmer, hvor længe farangen får lov til at blive boende i sit eget hus.

I flere tilfælde dukker en bror op, som senere viser sig at være hendes Thai mand.

Og farangen er hjælpeløs. Good bye hus og money

Min gode ven, har netop sagt farvel til sin kæreste gennem 2 år. Hun har en kusine i landsbyen (10 år yngre) som hver måned
får overført et stort beløb, fra en australier, uden at skulle løfte en finger.

Beløbet er meget større end det min vens pige får, og nu er pigen skredet, fordi hun også vil have hævet sin betaling.

Så jo, de taler om det. De taler meget om det.

Mine betragtninger i denne sammenhæng, er baseret på egne erfaringer, blot til orientering for dem, som er klar
med de sædvanlige kommentarer og indlæg om at vi ikke skal...skære alle over en kam etc.


vi skal ikke skære alle over en kam, når det er sagt/skrevet, hvor tit sker det at farangen bliver snydt, meget tit og ofte er min erfaring, det sker også at farangen forsørger både konen og hendes thai bror i årevis,ja jeg har set op til 10 år, for så at ryge ud den dag alle pengene er væk

hvad sker der, hvad går der galt , jo farangen glemmer at være bare lidt fornuftig, får han et par vink med en vogn stang overses det med det samme for sådan er hans dame ikke

ja vi har gang i et emne som kan blive brand varmt, Men det er et emne som flere og flere mærker på deres ejen krop og sjæl


.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 03:58

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

Selvfølgelig kan man ikke skære alle over en kam det er sgu da noget af det dummeste jeg har hørt ( du har måske selv brændt nallerne ) er jo ikke ensbetydende at alle gør det.

Men det ville måske også hjælpe hvis man bruger sin sunde fornuft og begynder at tænke med hovedet og ikke med pikken kommer nok længere på den måde.

Nu er det jo altid med den på pigerne er sådan og sådan hvor mange mænd herude og i dk er ikke lige store dumme svin over for deres koner, kærester, samleversker.

Men det er jo ikke lige så spændene at læse om eller skrive om for hvem udstiller sig selv som det dumme svin ?.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
cart
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 04:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 87
Tilmeldt: 12.01.12
 Status: Offline

kalle skrev:
Selvfølgelig kan man ikke skære alle over en kam det er sgu da noget af det dummeste jeg har hørt ( du har måske selv brændt nallerne ) er jo ikke ensbetydende at alle gør det.

Men det ville måske også hjælpe hvis man bruger sin sunde fornuft og begynder at tænke med hovedet og ikke med pikken kommer nok længere på den måde.

Nu er det jo altid med den på pigerne er sådan og sådan hvor mange mænd herude og i dk er ikke lige store dumme svin over for deres koner, kærester, samleversker.

Men det er jo ikke lige så spændene at læse om eller skrive om for hvem udstiller sig selv som det dumme svin ?.


nej da, mange faranger er guds gave til de Thai Q , når de selv skal sige det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
buller50
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 04:37

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 29.10.12
 Status: Offline

Ja naturligvis er vi guds gave til pigerne, hvor skulle de ellers få ipads, mc og iphones fra?
Jeg læste et sted at 90% af alle thai piger har en thai man og at alle har børn det finder man så ud med det samme eller hen af vejen. Det tog min ven 2 år at finde ud af at hun havde 3 børn som hun lige glemte at fortælle ham om.

Men glem ikke at da vi byggede Domkirker i Danmark, da boede de stadig i jordhuler og sloges mod hinanden og det er egentlig ikke så lang tid siden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 08:42

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

buller50 skrev:
Ja naturligvis er vi guds gave til pigerne, hvor skulle de ellers få ipads, mc og iphones fra?
Jeg læste et sted at 90% af alle thai piger har en thai man og at alle har børn det finder man så ud med det samme eller hen af vejen. Det tog min ven 2 år at finde ud af at hun havde 3 børn som hun lige glemte at fortælle ham om.

Men glem ikke at da vi byggede Domkirker i Danmark, da boede de stadig i jordhuler og sloges mod hinanden og det er egentlig ikke så lang tid siden.


Ja det er altid godt at man kan læse sig til noget men det er jo bare ikke altid det holder en meter men den der generalisering kan man så heller ikke bruge til en hylende fis nogen steder.

Brodne kar findes alle steder osse hos os guds gave til menneskeheden men en ting jeg ikke fatter hvis det hele er så forfærdeligt hvad rejser i der har så meget imod det hele derud ???????.

Er det fordi at så kan de sidde og prale med de 100 af tusinder de har med og som alligevel ikke er en skid når det kommer til stykket svinge med bistandshjælpen og meget andet.

Og det med de boede i jordhuler da vi byggede domkirker sådan bor de stadig mange steder rundt om i verden så tag bare de skide domkirker og stop op hvor vi er højest når vi plukker jordbær for det er sgu ikke noget at prale med.

Men at det tog din ven 2 år at finde ud af hun havde 3 børn gemt væk fortæller lige så meget om ham som om hende eller sagt på en anden måde det var ikke hende der havde de mindste klodser at flytte rundt med på 1 sal.

kunne være sjovt der kom en tråd med de posetive oplevelser de forskellige har haft herude for der må da også være solstråle historier at fortælle hvad jeg er 100% sikker på.

Men tror folk er bange for at trække dem frem for der sidder jo altid de 3-4 stk som er så pisse hamrende negative så den ville aldrig komme igang og som elsker at sidde og fordumme alle der har et godt liv med deres samlever/ske.

Jeg kan sige for mig selv at have mødt min egen hustru er en af de bedste ting der er sket for mig og ja jeg fik en bonussøn med i købet som der også var fortalt om.

Og kender en del andre som har været heldige især med byttet af deres danske koner og af anden etnisk herkomst til en thailandsk viv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Buller50 skrev#Men glem ikke at da vi byggede Domkirker i Danmark, da boede de stadig i jordhuler og sloges mod hinanden og det er egentlig ikke så lang tid siden.[/quote]

Domkirkerne som blev bygget samtidig med Angkor wat, er sgu ikke særlig imponerende, så hvem der var længst fremme på daværende tidspunkt ( 1200 tallet ) er vel ret abstrakt. Og ang. krig og ufred, har Danmark aldrig holdt sig tilbage, her er et lille udpluk.



Ca. 793 - 1050 Vikingetogterne
793: Vikinger overfalder Lindisfarne Kloster på Holy Island i Nordsøen. Dette bliver regnet for starten på vikingetogterne.
810: Friesland angribes af danske vikinger.
855: En dansk vikingehær belejrer Paris, dog uden at erobre byen.
866: En større dansk vikinge hær ankommer til England.
876: Kong Alfred og danerne indgår en fredsaftale, hvor de får øst og Nordengland. Det såkaldte Danelagen.
911: Den franske konge overlader Vikingehøvdingen et område nord for Seinen. Dette bliver senere kendt som Normandiet.
920: Danelagen generobres af englænderne.
982: London bliver plyndret af vikinger.
1013: Svend Tveskæg angriber England og anderkendes som landets nye konge.
1016: En vikingehær møder en engelsk hær ved Ashdon. Slaget ender i et engelsk nederlag.

Tidlige periode
1043: Kong Magnus besejer Venderne islaget ved Lyrskov Hede.
23. oktober 1157: Kong Valdemar besejrer Sven på Grathe Hede i den danske borgerkrig.
21. maj 1184: En dansk flåde på 125 skibe under Absalon besejrer en vendisk flåde på 500 skibe ved Rygen. 447 vendiske skibe bliver erobret. Kun nogle få danske skibe bliver tabt.
15. juni 1219: I slaget ved Lyndanis i Estland falder det danske flag ned fra himlen under kampen med esterne. I hvert fald ifølge myten.
1362: Kong valdemar besejrer en Hanse flåde der belejrer Helsingborg, og tvinger Lübeck til at slutte fred.

1434-1523 Unions krigene
1434: Et svensk bondeoprør bryder ud imod danskerne.
1448: Det kommer til egentlig krig imellem Danmark og Sverige over uenighed om hvem der skal være den nye konge efter Christoffer d. III's død.
1455: Efter syv år krig sejrer Danmark Christian d. I bliver anerkendt som konge over unionen.
1463: Der udbryder igen en opstand imod danskerne i Sverige.
1471: I kampen ved Brunkebjerg lider danskerne et totalt nederlag til svenskerne. Året efter sluttes der fred.
29. september 1497: Kong Hans forsøger at overtage magten i Sverige efter interne uroligheder. Hans hær af tyske lejesoldater besejrer en svensk hær i Slaget ved Rotebro og Hans anderkendes som Sveriges konge.
17. februar 1500: Kong Hans besejres i Dittmarsken.
1501: Et svensk oprør bryder ud og den Kong Hans mister det meste af Sverige.
1501: Svenskerne gør indfald i Norge men bliver tvunget tilbage. Stockholm overgiver sig til svenskerne.
1507: En overenskomst med Lübeck underskrives.
1510: Lübeck erklærer Danmark krig og Sverige tilslutter sig lübeckerne.
9. august 1511: En dansk flåde tvinger en Lübsk flåde til at trække sig tilbage ved Bornholm, og resten af krigen bliver de i havn.
April 1512: Danmark slutter fred med Sverige og Lübeck.
1617: Oprøret i Sverige blusser op igen. I august landsættes en dansk hær ved Stockholm, men bliver slået ved Vedla.
1518: En dansk hær landsættes ved Stockholm, men er ikke i stand til at fremtvinge nogen afgørelse.
6. april 1520: En dansk hær besejrer en svensk bondehær ved Uppsala og besætter Stockholm.
8. november 1520: Den svenske hær besejres. Kong Christian d. II udnævnes til svensk konge og beordrer de svenske adelsfolk henrettet. Denne dag bliver kendt som blodbadet i Stokholm.
1521: Gustav Vasa generobrer hele S
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 14:42

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

kalle skrev:
Selvfølgelig kan man ikke skære alle over en kam det er sgu da noget af det dummeste jeg har hørt ( du har måske selv brændt nallerne ) er jo ikke ensbetydende at alle gør det.

Men det ville måske også hjælpe hvis man bruger sin sunde fornuft og begynder at tænke med hovedet og ikke med pikken kommer nok længere på den måde.

Nu er det jo altid med den på pigerne er sådan og sådan hvor mange mænd herude og i dk er ikke lige store dumme svin over for deres koner, kærester, samleversker.

Men det er jo ikke lige så spændene at læse om eller skrive om for hvem udstiller sig selv som det dumme svin ?.


Dine forvirrede indlæg, tvinger mig til at præcisere, at jeg selv har en fantastisk Thai-kæreste, som med sin omsorg og kærlighed,
distancerer de fleste kvinder i både Thailand og Danmark.

Og kærligheden er gensidig.

Derfor, er man da blind og døv, hvis ikke man ved, eller vil indse, at der i Thailand findes tusindvis af Goldiggere, som kun har et formål,
nemlig med skuespil og fikse manøvrer, at få hovedet vredet om, på den forelskede og dumme farang.

Hvis du kan modbevise mit postulat, så kom endelig frem. Men nej, det kan du ikke...!

Det har derfor intet at gøre med hvilken region, eller legemesdel man tænker med.

Forelskelse er nemlig en svær størrelse.

Og stop så den dumme og overbærende kommentar med, at man jo bare kan holde sig væk fra Thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 16:05

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

dk skrev:
kalle skrev:
Selvfølgelig kan man ikke skære alle over en kam det er sgu da noget af det dummeste jeg har hørt ( du har måske selv brændt nallerne ) er jo ikke ensbetydende at alle gør det.

Men det ville måske også hjælpe hvis man bruger sin sunde fornuft og begynder at tænke med hovedet og ikke med pikken kommer nok længere på den måde.

Nu er det jo altid med den på pigerne er sådan og sådan hvor mange mænd herude og i dk er ikke lige store dumme svin over for deres koner, kærester, samleversker.

Men det er jo ikke lige så spændene at læse om eller skrive om for hvem udstiller sig selv som det dumme svin ?.


Dine forvirrede indlæg, tvinger mig til at præcisere, at jeg selv har en fantastisk Thai-kæreste, som med sin omsorg og kærlighed,
distancerer de fleste kvinder i både Thailand og Danmark.

Og kærligheden er gensidig.

Derfor, er man da blind og døv, hvis ikke man ved, eller vil indse, at der i Thailand findes tusindvis af Goldiggere, som kun har et formål,
nemlig med skuespil og fikse manøvrer, at få hovedet vredet om, på den forelskede og dumme farang.

Hvis du kan modbevise mit postulat, så kom endelig frem. Men nej, det kan du ikke...!

Det har derfor intet at gøre med hvilken region, eller legemesdel man tænker med.

Forelskelse er nemlig en svær størrelse.

Og stop så den dumme og overbærende kommentar med, at man jo bare kan holde sig væk fra Thailand


Dk det kan da godt være mine kommentarer er forvirrende men lad os bare slå det fast at du skriver det du vil og så skriver jeg hvad jeg vil og det der med golddiggere findes de kun i Thailand eller ? og hvis du læser så skriver jeg intet om at der ikke findes samme i Thailand.

Mener stadig at man godt kan bruge indersiden af hovedet og stikke følehornene ud inden man bare springer hovedkuls ud i noget og så bagefter sidder med snotten ud af hovedet og det bare er så synd så synd for vedkommende.

Snakkede med en forleden aften herude og han var blevet tørret for 3.5 mill men han tog det da som en mand med op på hesten igen og han er her stadig 5 år efter med en dejlig kone og var glad og tilfreds med tilværelsen og som han sagde man skal ikke investere mere end man har råd til at miste og det er måske meget klogt indtil man ved hvad man har indledt sig i.

Men da dejligt at høre du har en god kæreste og tillykke med det og nej det var ikke ironisk skrevet men ment.

Og vil stadig mene kan man ikke lide lugten i bageriet osv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
buller50
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 23:51

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 29.10.12
 Status: Offline

Nej Kalle, der findes golddiggere over hele verdenen, både mænd og kvinder men det er Thailand vi skriver og snakker om på denne side.

Turister kommer stadig til Thailand for mange andre ting end kvinder, vejret , strande og deres mad, så hold det her med lugten i bageriet uden for og mange falder for deres kvinder og bliver taget ved næsen, som statistikken siger: Der er 85% skilsmisser mellem danskere og Thailændere. Jeg ved så ikke om statistikken lyver. Det betyder jo ikke at det er pigens skyld.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Nanoq4u2
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2012 00:28

Bruger

Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 12.09.12
 Status: Offline

golddigger eller hvad nu vi kalder dem ...tit er vi jo selv skyld i det går galt , vi mænd har jo måske et par nedelag med danske kvinder tager så en rejse til Thailand ..og møder så en...smuk ung pige ...me love you long time og det lyder jo som sød musik i vores øre`r efter som vi er taget der med knust hjerte eller hvad nu der sket ..så bliver man lige lidt blind og ikke kan se the real thing ......men er vi ikke selv skyld i det ..ved godt thai piger er meget søde ...men vi mænd kan jo også finde på at behandel dem som svin ...set det et par gange har sgu ikke ondt at fruen forsvinder med hans formuren ...så kan han jo lære det ...fleste golddigger har jo en grund til de gøre det ..vi får jo kun sagen for en øjet side her efter som der nok ikke kommer en (golddigger og fortæller hvorfor ) så nøjse vi med den ene øjet side af den sag ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,694,856 Unikke besøg | jQ Blog