Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hobby Tråden......
skipper
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-07-2012 08:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo tak Pen, det var en hyggelig tur, solen skinnede og jeg kørte lidt rundt i byen, var en tur nede ved Kalmar Slot og Kalmarsund, en fin by.
Akvariebutikken var et helt skattekammer at rode rundt i men jeg fandt da det jeg ledte eftermusic
Selve turen var ikke så anstrengende, det værste var at gå rundt og hilse dem allesammen fra dig, det tog sgu pippet fra mig griner
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-07-2012 13:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Sorgen har bredt sig fra carporten til resten af huset, vi går alle (to) rundt og skumler over tabet, det sorte armbånd er fundet frem, og hundenes hale er bundet så de ikke kan logre GræderGræderGræder

Akslen i vandpumpen knækkede i formiddags SadkedFarvel

Men gudskelov har jeg stadig det 'gamle' filter siddende i glasset, så det renser og cirkulerer stadig vandet. Men for hulen da, 10 dage holdt pumpen efter maraton turen til og fra Bangkok. Det hele startede efter et strømafbrud hvor pumpen begyndte at sige mærkeligt da strømmen vendte tilbage, normalt hører man intet fra den og hører kun luftpumpen. Så jeg var noget bekymret over den nye lyd og sad måske 5 minutter inden jeg besluttede mig for at se hvad der var galt, så i gang med at skille pumpen ad, tage slanger af, og i det hele taget arbejde hårdt som var meget mod min vilje nu det lige kørte så godt.

Men jeg havde jo gudskelov garantien fra fyren inde hos Seasun der jo havde lovet mig et års garanti på pumpen og spanden, så da snotten var tørret nogenlunde væk (og nu sad i t shirten o shortsene), ringede Kat og forklarede hvad der var sket. Fyren kunne godt huske os og vidste hvad vi havde købt, og selvfølgelig kunne han hjælpe os fortalte Kat mig, jeg skulle bare indbetale 850 Bht og vente et par dage, så ville en ny pumpe komme med posten AngryrasendeThaiSadked

A hva for en fisk spurgte jeg Kat, hvad med garantien han havde lovet mig ??

Jeg kender Kat godt efterhånden (og omvendt !!!), og ved at hun er dårlig til at tænke vestligt og tro på hvad jeg siger, og ikke mindst, at bruge 'min' stil i Thailand. Så for ikke at tabe ansigt over for mig, pustede hun sig op over for fyren og mindede ham om at det kun var 10 dage siden jeg lagde en masse penge i butikken og hvor jeg samtidig var blev lovet garanti. Men han var ikke til at hugge eller stikke i, og endte med at knalde røret på den skiderik , så det var den garanti ved ikke

Og det er grunden til at jeg nu har en tilføjelse til min profil, den butik skal svines til på det groveste med det skrevne, som jeg selvfølgelig har været så flink at skrive til deres såkaldte kundeservice, ledelsen, webmaster, og alle de andre kriminelle ansatte i den butik. Det handler ikke en dyt om de 850 Bht pumpen koster, men om den behandling jeg fik. Det vil jeg have folk skal være opmærksom på, derfor er 'klagen' placeret i Pen's profil, for hver gang Dagbogen eller Hobby Tråden (eller alt andet jeg poster) bliver læst, får den et hit hos Google. På den måde bevæger Seasun sig op i rækkerne når folk søger på navnet der forhåbentlig kommer til at koste dem penge nørdThumbdrillerFarvel

Så kan de fandme lære det kan de Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-07-2012 14:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det er jeg sgu ked af at læse, jeg havde godt nok lidt bange anelser da jeg så du havde købt et totalt ukendt mærke, thailænderne er jo verdensberømte for at snyde alle og enhver, også hinanden så overrasket er jeg egentlig ikke.
Det er sådanne ting der gør at jeg ikke rigtig har lyst til at bosætte mig der, de er ligeglade, bare de tjener lidt penge.
Landet flyder med kopivarer der kun har det formål at snyde folk og så stikke halen mellem benene, og de ved det, de køber utroligt billige lorteprodukter, og sælger dem til høje priser, vel vidende de kun fungerer kort tid.

Selv kører jeg med det tyske Eheim, dyrt men rigtigt godt, men om Eheim i Thailand også er kopieret? Tja det er det højst sandsynligt.
Lærepengene er dyre i Thailand, vi faranger betaler i al den tid vi lever derSad
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2012 03:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Nå, så fik jeg endelig et svar jeg kan bruge til noget !!

Thanks for your complaint.

We are not importers of Atman products, we are the only supplier.

The Atman's distributor of Thailand does not guarantee every case.

We guarantee only our import product.

We never end our first phone call.

It is good manners our.

The event is loss talking on the phone. It may be that loss signal. This event, which we can not control it.

We hope you will understand.
Thank you.

Måske skulle jeg sende ham det link her ??

http://www.google...99&bih=800

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2012 15:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Som i kan se, har jeg fjernet angrebet mod Seasun, vi har fundet en løsning på problemet der gør at jeg tager bussen derind i morgen tidlig så jeg er der når de åbner klokken 11.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2012 12:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Får vi en Briefing? godag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2012 14:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Shock Husk skudsikker vest og vidner Ikke SE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2012 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja man begynder at blive lidt urolig for ham, eller for de andre.
Hvad sker der ?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2012 21:44

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

@Pen,

Ved du om Chatuchak markedets forhandlere har erfaring med at sælge til europa ?

Man skal åbenbart bruge : EU sundhedscertifikat, som skal underskrives af de Thailandske veterinærmyndigheder, hvis man skal indføre discus til DK..herudover skal de chekkes i lufthavn DK også, og div. andet bøvl...

Har du mulighed for at forhøre dig med forhandler der i BKK ?

mvh,

soi7 :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2012 22:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Soi7.
Jeg tror næppe europæiske opkøbere er interesserede i at købe discus fra Thailand, de får deres fisk fra anerkendte tyske opdrættere, deraf prisforskellen.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 02:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Ja man begynder at blive lidt urolig for ham, eller for de andre.
Hvad sker der ?


rolig nu Pen benytter sig bare af det gode til bud her http://www.bt.dk/...frit-lejde er snart tilbage
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 02:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Det gik såmænd stille og roligt, den aksel de nægtede at give mig i første omgang, fik jeg stukket i hånden med det samme sammen med en undskyldning. Så det var en god tur selv om der igen gik omkring 6 timer for de skaldede 120 kilometer hver vej, men jeg fik da set rigtig mange fisk igen og hyggede mig et par timer derinde, og sluttede af med at spise inde i The Mall hvor jeg før har spist, så en god dag.

Jeg fik også købt noget af det frosne foder jeg bruger til halv pris, nemlig 10 Bht pr pose, så jeg sparede endda også penge sarcasm

Men de er godt nok seje de fisk, der er nu gået lang tid efter jeg stoppede med at fodre med rund hånd med det frosne. Og alle de andre Discus undtagen Indo, er nu rigtig tøse fornærmet og står i et hjørne og gemmer sig, og vil ikke spise det foder de blev opdrættet med. Men Indo afsøger hele tiden bunden for at finde foder der ryger ned i en fart når den finder noget, så jeg holder på mit, nu Indo som var baggrunden for fordringen med det frosne, kan æde det andet foder, og giver ikke andet end tørfoder indtil de har lært at det er mig der er big boss Angry

Men i panik over mine stakkels fisk, købte jeg en anden pumpe der nu kører fint, 4.800 liter i timen klarer den med bravur. Desværre er det en model der skal være i selve akvariet, men den er godt skjult bag en rod og det er ikke så galt alligevel, og det gjorde så at der skulle laves om på til fra vand der nu ser pænt ud med kun 2 pvc rør op og ned. 1.500 Bht måtte jeg slippe for den (SOBO WP - 104) der så gør at jeg nu har en ekstra pumpe på lager, men hvad gør man ikke Love

Og nej Soi, jeg aner intet om ind og udførsel af fisk, men som Skipper skriver, tror jeg ikke det kan betale sig med alt det papirarbejde der følger med, hold du dig til dine tyske fætre griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 08:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Farvel Ja du har ret yindee der er sikker mange andre her i dette forum der også har benyttet sig af den mulighed ? IT med stort gods og park, hundehus med indlagt Bar ?? jo jo så bliver der forhåbentligt lidt mere til os fattige pensionister ? godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 08:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

sank skrev:
Farvel Ja du har ret yindee der er sikker mange andre her i dette forum der også har benyttet sig af den mulighed ? IT med stort gods og park, hundehus med indlagt Bar ?? jo jo så bliver der forhåbentligt lidt mere til os fattige pensionister ? godag


Og hvad tjener han egentlig på at sælge sorte bananer, vi andre hårdtslidende knokler i vort ansigts sved mens han sidder og futter pensionen af i hundehusetAngry
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 14:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Ja ja skipper har dog hørt om udbygning af godset såeee Foto
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2012 18:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

skipper skrev:
sank skrev:
Farvel Ja du har ret yindee der er sikker mange andre her i dette forum der også har benyttet sig af den mulighed ? IT med stort gods og park, hundehus med indlagt Bar ?? jo jo så bliver der forhåbentligt lidt mere til os fattige pensionister ? godag


Og hvad tjener han egentlig på at sælge sorte bananer, vi andre hårdtslidende knokler i vort ansigts sved mens han sidder og futter pensionen af i hundehusetAngry


Ja, andefarmen gik det jo ikke så heldigt medIkke SE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2012 13:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Heinekens overtager Tiger-brygger til let forhøjet pris


Det er angiveligt lykkes Heineken at overtage kontrollen med Asia Pacific Breweries (APB) ved at indgå aftale om køb af en aktiepost fra partneren Fraser and Neave (F&A).

Det skriver Reuters med reference til kilder med kendskab til situationen.

Den hollandske bryggerigigant ejede i forvejen ejer 42 pct. af selskabet, men bød 50 singapore-dollar per aktie til F&N for dennes ejerandel i selskabet på 40 pct. i APB. Handlen er imidlertid gået igennem til en lidt højere pris, forlyder det.

- Handlen er blevet aftale af ledelserne i Heineken og Fraser and Neave, og transaktionen vil nu gå til vedtagelse hos bestyrelsen hos F&N og herefter blive annonceret officielt, siger kilden endvidere til Reuters.

Heineken og F&N har samarbejdet på det asiatiske marked i mere end 80 år, men da Thai Beverage for nylig begyndte at købe op i APB, der blandt andet står bag ølmærket Tiger, valgte Heineken at gå i offensiven.

http://epn.dk/bra...797560.ece

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2012 16:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

@Pen
køb og salg af bryggerier, er det din nye hobby skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-05-2013 17:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Nu er min hobby ikke noget med fisk eller øl at gøre men for mange nok en mærkværdig noget at bruge sin tid på.

Det er at læse de bøger der i disse år udkommer der handel om de danskerne der gik i tysk tjenende under andre verden krig da der ikke har være mulighed for at få oplysninger da de fleste har være lukke i 50 år for offentligheden for at beskytte efterkommer.

Men også for at få at vide lidt mere hvad der forgik under Danmark besættes men ikke om frihedskæmper da der er skrevet mange gode bøger om det emne men man også bevist har beskrevet det uden filer hvor man har udstille frihedskæmper som heltemen det vise sig at der også i mellen frihedskæmper hvad råde kar.

Jeg har læse om de dansker terrorgruppe,danske SS vagter i kz-lejre og om frivillige dansker der kæmpe på Øst Fronten.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2013 01:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Sven Hassel

Sven Hazel (også Sven Hassel; født Børge Willy Redsted Pedersen den 19. april 1917 i Nyhuse, Frederiksborg Amt – 21. september 2012 i Barcelona[1]) var forfatter. Med over 53 millioner solgte bøger er han en af de mest internationalt solgte danske forfattere.


Ifølge kirkebogen for Frederiksborg Slotssogn var Børge Willy Redsted Pedersen, født 19. april 1917 i Nyhuse, Hillerød, søn af møllersvend Peder Oluf Pedersen og hustru Maren Hansine Andersen 20 år. Ved bevilling fra Københavns Overpræsidium af 29. september 1965 navneændring til Sven Willy Hasse Arbing. Derimod er Sven Hazel eller Hassel kun et forfatterpseudonym.
Sven Hazels version

Sven Hazels officielle biografi, som den optræder på bagsiden af hans romaner, har igennem tiderne varieret en del. Ifølge en af dem indgik Sven Hazel som 14-årig i handelsmarinen, hvor han arbejdede som dæksdreng, til sin værnepligt i 1936. I 1937 drog den arbejdsløse Hazel og en kammerat over grænsen til Tyskland for at lade sig indrullere i den tyske Værnemagt for at komme væk fra depressionen.

Kun tyske statsborgere kunne gøre militærtjeneste, så han søgte om tysk statsborgerskab. Dette fik han efter seks måneder og lod sig derefter rekruttere til 7. Kavaleriregiment. Senere tjenestegjorde han i 2. Panserdivision og var med i invasionen af Polen i 1939. Han blev korporal. Året efter forsøgte han at desertere. "Jeg var simpelthen udslidt. Jeg returnerede ikke efter en kort orlov. Desertering kaldte de det. Jeg blev overført til en Sonderabteilung, et strafferegiment for kriminelle og dissidenter."

Hazel blev fængslet og indsat i koncentrations- og straffelejren Lengries hvor forholdene var meget hårde. Han blev senere overført til et strafferegiment, 27. Panserregiment (6. Panserdivision) z.b.V (zur besonderen Verwendung, til specielt brug), gjorde tjeneste på alle de tyske fronter med undtagelse af den nordafrikanske og blev såret adskillige gange.

Han nåede officersgraden løjtnant og modtog Jernkorset af første og anden klasse. Han overgav sig til sovjetiske tropper i Berlin i 1945 og tilbragte de følgende år i forskellige krigsfangelejre. Han begyndte at skrive sin første bog, De fordømtes legion, mens han var indespærret.

Han blev løsladt i 1949 og havde planlagt at lade sig indrullere i den franske Fremmedlegion, men i stedet mødte han Dorthe Jensen, som han giftede sig med i 1951. Han tog arbejde på en bilfabrik, men hans kone opfordrede ham til at skrive om sine oplevelser. De fordømtes legion udkom i 1953.

I 1957 blev han ramt af lammelse som følge af sygdomme, han havde pådraget sig i løbet af krigen, og lå i sengen i næsten to år. Efter at han var kommet sig, begyndte han at skrive flere bøger. I 1964 bosatte han sig i Barcelona, Spanien, hvor han døde som 95-årig i 2012. I alt skrev han fjorten bøger, som er blevet oversat til atten forskellige sprog.
Erik Haaests version

Sven Hazel har altid selv omgivet sig med megen mystik omkring sin person. De få oplysninger, der findes om hans biografi, stammer fra ham selv, dvs. fra forfatterbiografierne på hans bøger. Men disse historier varierer ofte særdeles meget fra bog til bog. Forfatteren og journalisten Erik Haaest, som selv er en omdiskuteret personlighed, har i bogen Hassel – en Hitler-agents fantastiske historie fra 1976 og senere i en revideret udgave fra 2009, Sven Hazel – Guldfugl på larvefødder, fremdraget en anden version af Hazels liv. Erik Haaest påstår, at Sven Hazel i virkeligheden er en mand ved navn Børge Villy Redsted Petersen Arbing.

Børge Villy Redsted Pedersen Arbing blev indkaldt til hæren 11. maj 1936 og gjorde tjeneste i Næstved i Gardehusarregimentets cykelkorps. 6. oktober 1939 blev han hjemsendt med bedømmelsen "uegnet til officersskolen". Han ville ikke indrømme dette over for venner og familie, da han havde pralet med at være blevet optaget her. Han flyttede derfor til et værelse i København, hvor han levede som cykelbud. Han gik rundt med en hjemmelavet, dansk officersuniform under de civile klæder, en uniform, som han havde anskaffet fra en kostumeforretning.

I løbet af 1939 meldte hans sig ind i DNSAP under navnet "løjtnant Redsted" og udgav sig over for partikammeraterne for at være en løjtnant fra garnisonen på Kastellet. På et tidspunkt lovede han ledelsen i partiet, at han kunne anskaffe seks cykler malet i partiets brune farve. Han udførte, hvad han lovede, men det viste sig siden, at de seks cykler var stjålet fra hærens cykellager.

Børge Villy Redsted Pedersen blev dømt for tyveri og bedrageri på grund af den falske militæruniform. Pressen i perioden havde afslørende overskrifter om den dømte og hans hjemmelavede uniform, der blandt andet bestod af en hjelm af papmaché.
Bortset fra hans værnepligt var dette altså den eneste militære karriere, som Sven Hazel havde.

Under den tyske besættelse af Danmark prøvede han i 1941 at blive optaget i Waffen-SS' danske brigade, men på dette tidspunkt optog den ikke tidligere straffede, og han blev derfor afvist.

I løbet af 1942 dukker Børge Villy Redsted Pedersen Arbing igen op i politiets arkiver, idet han i en hjemmelavet SS-uniform på en bar i København har udgivet sig for at være Heinrich Himmler. Han bliver anholdt af dansk politi, og i retten dømmes han 11. oktober 1942 til seks måneders fængsel for at udgive sig for at have offentlig myndighed.

Efter krigen blev Børge Villy Redsted Pedersen Arbing dømt i forbindelse med opgøret med de danske nazister, angiveligt fordi han havde været medlem af HIPO-korpset. Han blev i første omgang dømt til døden; denne dom blev ændret til livsvarigt fængsel. Han blev kort efter benådet.
Efter krigen opfandt han derefter, sammen med sin kone, Laura Dorothea Guldbæk Jensen fra Colbjørnsensgade (gift 6. januar 1951), historien om krigsveteranen Sven Hassel og hans bedrifter. Den første bog blev angiveligt skrevet af en ghostwriter, og da den blev en succes, fik han sin kone til at skrive resten

I Danmark udkommer bøgerne under pseudonymet Sven Hazel, idet den danske familie Hassel, som bl.a. inkluderer flere landsretssagførere, efter at have fundet ud af, at forfatterens rigtige navn ikke var Hassel, ved en henvendelse til det danske forlag i 1954-55 anmodede dette om at stoppe anvendelsen af deres navn. I udlandet udgives bøgerne stadig under navnet Hassel

Bl.a. hævdedes bag på tidligere udgaver af Hazels bøger, at han havde kæmpet på finnernes og tyskernes side i den finske Fortsættelseskrig og der vundet Mannerheim-korset. Men det finske militær kunne efter en forespørgsel melde, at der ikke fandtes noget om ham i deres arkiver, og historien blev derefter fjernet i de følgende udgaver af Hazels bøger.
Bøger

Hazel har skrevet i alt fjorten bøger om sine oplevelser som straffefange og soldat. Tre af bøgerne bliver af Hazel regnet som biografier (blandt andet De fordømtes legion, hans første bog), og Hazel selv hævder, at alle bøgerne er baseret på ægte hændelser.
Hazel skriver om krig som umenneskelig og forfærdelig, noget, et menneske, som ikke har været i krig, ikke kan og heller ikke vil vide hvad er. Han skriver om at være soldat og ikke om politikken omkring krigen. Han og hans kammerater prøver at overleve og få det bedste ud af den situation, de er havnet i. Han skriver meget omfattende om, hvordan propaganda går ud over civilbefolkningen og den menige soldat. I 1987 blev hans bog Døden på larvefødder filmatiseret med titlen The Misfit Brigade.

Men selv om der er tvivl om hans person, er hans beskrivelser af østfronten anerkendt som de mest autentiske beretninger, der er skrevet. Hvordan det passer med, at han ikke har været der, er så et andet spørgsmål. Men faktum er, at han mødte stor modstand omkring sin person, da han også nærede afsky for politikere og samfund, hvilket skulle være forårsaget af hans erfaringer fra krigen: at regeringer og samfund ikke havde respekt for det individuelle menneske overhovedet.



Bibliografi

Hazels bøger er ikke skrevet i kronologisk rækkefølge.
De fordømtes legion
Gestapo
Jeg så dem dø
Likvider Paris
Frontkammerater
Døden på larvefødder
Monte Cassino
Straffebataljonen
SS-generalen
Kommando Reichsführer Himmler
Glemt af Gud
Krigsret
GPU-fængselet
Kommissæren

Persongalleri
Nogle personer er gennemgående i flere bøger; Hazel hævder, at alle personerne er ægte.
Sven: Sven Hazel selv.
Porta: Gruppens glædesspreder.
Julius Heide: Fanatisk nazist, god soldat. Blev officer i Østtyskland efter krigen.
Barcelona Blom: Har deltaget på begge sider i den Spanske Borgerkrig.
Lillebror: En kæmpe, som er lige så stærk, som han er dum.
Gamle: Troppens øverstkommanderende og kloge mand.
Legionæren: Tidligere soldat i fremmedlegionen, konverterede til islam.
Stege: Student.
Müller: Kristen fanatiker.
Professor: Norsk frivillig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Her i tråden er det tilladt at skændes lidt ... Diverse 6 31-07-2013 22:37
Gade pige tråden **Baren** 124 29-09-2011 21:27
Foto tråden Billeder fra Thailand 33 17-11-2010 23:59
Fodbold tråden :-D Alt mellem himmel og jord 39 25-06-2010 16:46
Hobby: At slå ihjel Nyheder på dansk 3 25-11-2009 10:45

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,744,796 Unikke besøg | jQ Blog