Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Torden...
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2009 08:14



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Den anden dag hørte jeg et gigantisk tordenbrag, jeg har aldrig hørt noget lignende, så jeg styrtede hen til døren - udenfor stod 3 mænd, en blind, en døv og en seende og hørende...

De var allerede igang med at diskutere braget, naturligt nok... Den blinde sagde - aldrig i mit liv har jeg hørt noget så højt, det var helt vildt, mine øre gør helt ondt...

Den døve sagde - jeg hørte ikke noget - men lyset, lyset - jeg er totalt blændet, aldrig har jeg set så skarpt et lys...

Den seende og hørende sagde, jeg har aldrig oplevet så kraftigt et lyn, så højt et tordenskrald...

Den blinde og den døve vendte sig mod ham og sagde - du tager fejl, den døve sagde lyset var det mest overvældende, den blinde sagde nej I tager begge fejl, lyden var ubeskriveligt - det var det mest overvældende, det er fordi I ikke kan høre at I mener noget andet - kunne I det så ville I kunne erkende at jeg har ret, lyden...

Jeg kan godt høre, sagde den hørende og seende... ja... sagde den blinde, men du hørte ikke braget - det er da helt tydeligt, havde du gjort det, ville du aldrig udtale dig som du gør, så ville du give mig ret i at braget var det højeste...

Den døve sagde - sludder... sludder... sludder... du er fyldt med sludder... du har intet fattet for du kan ikke se...

Og sådan fortsatte de så, den døve og den blinde ønskede ikke at den seende og hørende udtalte sig, for han havde ikke deres specielt udviklede sanser, men samtidig mente de jo ikke at hinanden havde noget at have deres opfattelser i...


Gad vide om nogen af dem kan udtale sig med nogen vægt, de har oplevet forskelligt, men ved alle 3 at de har oplevet torden - men de har kun oplevet dette ene skrald - er det nok, eller skulle de tie stille med deres oplevelse ???




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Simsalabim
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2009 11:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 01.05.09
 Status: Offline

Hej Jos_38

Den kan man så tænke lidt over ? skaal

Der er folk som er hurtige i replikken, og er lige glade hvad de taler om,... bare det lyder dumt.sarcasm

Det lykkes som regel altid.:LOL

Have nice day :MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2009 11:49



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Egentlig var det nærmest sådan en - vi oplever det samme, vi der er her, eller rejser i Thailand, kommer vi de samme steder, om det er Khantanaburi og jernbaner, Bangkok og skytrains, Pattaya og natteliv eller AoNang og badeferie - vi ser de samme gader, de samme restauranter, de samme tog, den samme udsigt...

Og alligevel sidder der folk rundt på nettet og mener at deres opfattelse alene er den sande opfattelse, og at alle andre har fejlopfattet det, eller alene udfra større besøgstal kan udtale sig med vægt...

Det er vel ikke dumt, det er vel blot enøjet, i bedste fald, meningstyrani i værste...




Have a nice day yourself...
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2009 12:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej

Ikke 2 par øjne ser ens, husk det.

Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2009 18:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

en hver er salig i hans/hendes tro


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,621,917 Unikke besøg | jQ Blog