Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Man skal høre meget.
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-04-2009 16:58



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg har en kunde i Tanzania, som og arbejder via en server i Stockholm - men nu er kunden så på kundebesøg på Zanzibar, det er sikkert ret fedt - men altså på hotellet er der internet, det er jo fedt, men han kan ikke få kontakt til sin loginserver, via VPN...

Han ringer til mig - det er jo derfor jeg findes...

<driiing><driiiing>
Kunde (K) :Ja - hej det er xxxx jeg sidder her på Zanzibar, og har et problem...
Mig (M): hejsa - nåmen start lige fjernsupportprogrammet op, så kigger jeg på dine indstillinger...
K: OK

M: Hmmm - mærkeligt - det er fuldstændigt korrekt, et øjeblik jeg logger lige på serveren og ser om jeg kan se hvad der sker i den ende...

M: OHOOOOO - du sidder bag en proxyserver - det skal din lokale gut klare for dig...

Så skulle det jo være overstået, men...

<driiiiiing><driiiiiiing>

Supporter (S) : Davs - du har en kunde siddende her på Zanzibar - han kan ikke komme på din server via VPN
M: Nej det er rigtigt... Han sidder bag en proxy, lad ham gå uden om den, det er lettest...
S: jamen JEG har ikke noget problem...
M: Sidder du bag en proxy også da ??
S: det ved jeg ikke...
M: Mmmmmm
S: kan du ikke give mig login oplysningerne til den server, VPN adresse, samt administrators password ???

M: Shock Shock Shock W H A T ?????????????????? Shock Shock Shock
M: lidt mere rolig - 1.2.3.4.5.... Jeg er sikker på at du vil acceptere at selvfølgelig kan jeg ikke det...

S: jamen så har jeg jo ingen chance...



(for de der mener at ovenstående er nørdsnak, det jeg oplevede var at en for mig aldeles ukendt person bad om at få 100% ret til en server i Sverige, som indeholder en del fortroligt materiale... det er muligt at jeg er nørd, men jeg ER ikke idiot :D :D )



Et lille indblik i min hverdag :D
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Ordblind dumpede sprogprøve - nu skal konen udvises Nyheder på dansk 6 16-05-2023 17:04
Denne tallerken skal få tykke thailændere til at tabe sig Thaimad 7 22-05-2022 13:25
Skal du til Thailand i vinterferien? Hele Thailand 1 09-02-2022 08:07
Visum til Thailand skal søges online Visa til Thailand 13 01-10-2021 23:14

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,630,809 Unikke besøg | jQ Blog