Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Oversvømmelser truer Bangkok
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 11:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3443
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

158 mennesker er omkommet ved oversvømmelser i Thailand, hvor også hovedstaden Bangkok er i fare.

Antallet af omkomne fra oversvømmelserne i Thailand og nabolandet Cambodia fortsætter med at stige.

Myndighederne i de to lande siger, at 158 mennesker i Thailand er omkommet ved oversvømmelser siden midten af juli, mens dødstallet i Cambodia inden for de seneste to uger er 61.

- 23 provinser i den nordlige og centrale del af Thailand er under vand, og næsten to millioner mennesker er påvirket af oversvømmelser og kraftig regn, siger katastrofemyndighederne i Thailands hovedstad, Bangkok.

Og også Bangkok er påvirket af situationen. Byen ligger to meter over havoverfladen, og Chao Phraya-floden har oversvømmet flere veje i dele af Bangkok, selv om myndighederne har forstærket diger langs floden.

Landets meteorologiske institut har advaret 39 provinser om, at de bør forberede sig på, at der kommer meget nedbør i de kommende uger.

Thailand høster normalt ris fra oktober, men lokale medier har rapporteret, at nogle landmænd er begyndt at høste deres marker før tiden for at få risen i hus, inden der kommer for meget vand.

Men nogle steder kan det blive umuligt at høste afgrøderne.

Thailand er blandt verdens største eksportører af ris.

http://www.bt.dk/...er-bangkok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3443
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

158 mennesker er omkommet ved oversvømmelser i Thailand,

en skandale rang,hvor bliver hjælpen afAngry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 11:25

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Sjovt nok har den de sidste mange dage, men nu er sluserne åbne, fordi vores by var igang med et tiltag, som ville lukke alt i Thailand. Dette skete ikke, fordi sluserne blev åbnet, men uden effekt for det bedre... Vi er bange,,, og forståeligt lige nu... Bangkok er bange, for.. Alt den vand fra os og de nordlige provinser kommer nu Bangkok til gode, og hvis dette ikke skete, vil vi lige nu ligge i vand til taghøjde...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 11:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hvor er det dog trist at være vidne til.
Jeg håbede vi havde det det værste, men det har vi desværre nok ikke.
Hvor er det dog synd for bønderne, hele deres eksistens grundlag flyder jo bogstavlig talt rundt i gaderne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 12:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

og det bliver værre ,de lover mere regn i det næste par dage

det kommer til at ramme mange mennesker nok os alle der bor herude ,grøntsagerne er steget voldsomt i pris.andre fødevarer følger trop

får bønnerne ikke høster deres ris kommer de personligt i en økonomisk klemme, dig og mig komme til at betale mere for vores ris
vi overlever, vi har jo vores gode pension

mange huse er og vil blive oversvømmet ,der bliver udbetalt 5000baht til de ramte, alt for lidt syntes jeg

det er altid de små i samfundet der betaler den højeste pris
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 12:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Så har vi set det værste,nej det har vi givet vis ikke.

Prisernes himmelflugt på dagligvare, betyder jo så uendelig lidt for os, som du selv nævner har en fast indkomst, i forhold til den katastrofe bare en lille prisstigning, har for de fattige i området.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 12:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3443
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Residents of 30 provinces warned of flash floods
Published on September 26, 2011


The Disaster Prevention and Minitigation Department Monday warned residents of 30 provinces to brace themselves for heavy rains and possible flash floods.
Wibul Sanguanpong, director-general of the department, said the provinces are Saraburi, Lopburi, Nakhon Ratchasima, Surin, Buri Ram, Chaiypahum, Khon Kaen, Mahasarakham, Roi Et, Kalasin, Sakon Nakhon, Nakhon Phanom, Mukdahan, Ubon Ratchathani, Amnart Charoen, Si Sa Ket, Yasothon, Udon Thani, Nong Khai, Buenkarn, Nong Bua Lamphu, Loei, Kamphaeng Phet, Phichit Nakhon Sawan, Uthai Thani, Tak, Phitsanulok, Sukhothai and Phetchabun.
Wibul said the provinces could be hit by heavy rains Monday and Tuesday so the people should get prepared for flashfloods and landslides.
The Nation

http://www.nation...66159.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 13:30

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg er da bare ked af, at skulle sige, at for første gang i mit liv, er jeg virkelig bange...

Ikke for mit eget liv, men for alle de mennesker der nu engang har en bolig nær de fem floder som omgiver vores by..

Dem har jeg bare det lidt dårligt med, fordi de sidste 5 cm. er meget vigtige, hvis de centimeter ikke arter som ventet, er den store katastrofe en realitet...

Jeg undskylder mange gange min galde, men med det skete indtil nu, er jeg bare lidt oppe...

Vores vand fra rismarkerne er så tæt på, at 40 cm. mere, vil koste.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2011 04:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

hej manse er det noget du har organiseret kat



Suffering Nakhon Nayok locals tear down sandbag embankment

www.thai-dk.dk/uploads/30166319-01.jpg
More than 400 people from Nakhon Nayok tore down a sandbag embankment yesterday because they said it was to blame for their homes, roadside stalls and farms being under water for more than a month now.

Read more about Manse,s adventure
http://www.nation...66319.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2011 10:05

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Pirat

Spøg til side, for første gang i mit liv, er jeg virkelig bange.. Det er vand og ingen kontrol. Det kan ske om 5 min måske i morgen, eller slet ikke...

Håber du har det godt...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2011 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3443
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Warning: Heavy rain, flash floods
Published: 29/09/2011 at 09:49 AM

The Meteorological Department on Thursday morning issued a warning for people in the East and the western part of the South to brace for heavy rain and possible flash floods today and tomorrow.

The department said heavy rain will occur as the strong southwest monsoon prevails over the Andaman Sea and the Gulf of Thailand.

People living near hillsides and waterways in Nakhon Nayok, Chanthaburi, Trat, Ranong Phang Nga, Phuket, Krabi, Trang and Satun should prepare for heavy rain and flash flooding.

There will also be strong wind generated waves in the Andaman Sea and the upper Gulf of Thailand. All ships should proceed with caution, and small boats should keep ashore today and tomorrow, the department said.

The National Disaster Warning Centre this morning also issued a warning for people in Nakhon Nayok, Chanthaburi, Trat, Ranong, Phang Nga, Phuket, Krabi, Trang and Satun to prepare for heavy rain and possible flash floods today and tomorrow.

http://www.bangko...ash-floods
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2011 11:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

de truer nu kommer der vand, de truer nu også med at der kommer vand i det område hvor vi bor . Det er nu hele thailand der kommer under vand ved ikke

New warning: Flash floods, landslides

Published: 29/09/2011 at 03:36 PM

The Disaster Prevention and Mitigation Department on Thursday afternoon issued a fresh warning for people in the North, Northeast, East and the South to brace for heavy rain, possible flash floods and landslides from today to October 3.

People living near hillsides and waterways in Buengkan, Nong Khai, Udon Thani, Sakon Nakhon, Loei, Nong Bua Lamphu, Nakhon Phanom, Mukdahan, Khon Kaen, Mahasarakham, Roi Et, Chaiyaphum, Nakhon Ratchasima, Mae Hong Son, Chiang Mai, Lamphun, Lampang, Chiang Rai, Phayao, Phrae, Nan, Tak, Pitsanulok, Sukhothai, Petchabun, Uttaradit, Kampaengphet, Chonburi, Rayong, Chanthaburi, Trat, Ranong, Phang Nga, Phuket, Krabi, Trang, Chumphon, Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Phatthalung, Songkhla and Satun should prepare for heavy rain, flash flooding and landslides today and the next few days, it said.

http://www.bangko...landslides
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2011 13:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3443
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

lidt fra Chiang Mai



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2011 14:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

Omkring 10.000 thailandske soldater er udkommanderet for at hjælpe med at håndtere de omfattende oversvømmelser, som har ramt Thailand.
http://www.dr.dk/.../Udland/?t

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok Central Thailand 308 03-05-2024 11:08
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.41 sekunder | 100,063,248 Unikke besøg | jQ Blog