Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Her er Thailands fedeste strandhytter
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2010 07:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3446
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/25272a.JPG

Der findes stadig mange uberørte perler med de skønneste strande i Thailand. Se ekspertens bud på 12 fantastiske strandhytter i tre forskellige prisklasser her.
Drømmer du om at ligge på en strand med kridhvidt sand og krystalklart hav, mens solen bager ned over dig og dine kære, og de eneste lyde, du kan høre, er bølgernes brusen og fuglenes kvidren?
Så skal du nok ikke tage til Pattaya eller Phuket. Til gengæld findes der stadig masser af skønne områder i Thailand, hvor du kan få stranden næsten helt for dig selv.
Vi har bedt Thailand-ekspert Michael Fjording om at komme med sine bedste bud på de endnu uberørte perler i Thailand. Både de mere primitive, hvor du bor i en hytte på stranden uden aircondition og i nogle tilfælde varmt vand; de lidt mere civiliserede resorts og den absolutte luksus.


For Michael Fjording selv er luksus ensbetydende med fred og ro. Mange charterselskaber har fundet vej til de skønne thailandske øer, og derfor er visse områder efterhånden så turistprægede, at de ikke er noget for ham. Men hvad der er luksus for den ene, behøver ikke nødvendigvis være det for den anden, forklarer han.

LÆS OGSÅ: Sådan prutter du om prisen i Thailand tgt.dk/inspiratio...e63273.ece

"Luksus for mig er at have en skøn strand helt for mig selv. Men det er også at kunne gå direkte fra hytten og ud i havet og snorkle rundt blandt korallerne. Det skal helst være en vestvendt strand, så jeg kan sidde på terrassen i min hytte og se solnedgangen, mens jeg nyder en frisklavet banana-smoothie, som jeg måske lige hælder et skvæt af den lokale whiskey i. Det er meget mere mig end et fem-stjernet hotel," siger han og tilføjer:
"Men det er måske ikke luksus for andre. Nogen vil gerne have aircondition, nogle vil ikke have det for øde, fordi de gerne vil kunne tage ind og shoppe eller spise på restauranter i en by. Sådan er vi jo forskellige."
Ingen kamp om pladsen på stranden
Derfor har vi fået Michael Fjording til at anbefale tre typer ressorter i de fire områder i Thailand, som han mener, er de bedste, hvis man er til sol, strand og badeferie, men ikke ønsker at skulle kæmpe om at finde plads til sit håndklæde på stranden.
De fire områder er øerne omkring Phuket (ikke selve Phuket), Ko Lanta og dens naboøer, Ko Samui og naboøerne, samt Koh Chang og dens naboø Ko Kood.
Michael Fjordings helt egen favorit er Golden Buddha Resort på Ko Phra Thong cirka 2 1/2 time i bil fra Phuket og derefter 1 1/2 time i såkaldt 'long-tail' båd. Resortet minder mest af alt om en lille landsby med 20 helt forskellige og personlige huse. Dette skyldes, at hvert enkelt hus er ejet af enten thaiere eller udlændinge, som - da de købte jordlodden i midten af 1980'erne - skrev under på, at de ville leje deres hytter ud, når de ikke selv benyttede dem.

www.thai-dk.dk/uploads/25295g.jpg

"Golden Buddha er et sted som ingen andre. Det er simpelthen uden for kategori med hensyn til beliggenhed og atmosfære. Her føles det, som om man er 1.000 kilometer væk fra turistområderne. Vi var der tre uger, før tsunamien ramte. Og den hytte, vi boede i, forsvandt simpelthen. Hele ressortet var nærmest jævnet med jorden. Alligevel brugte ejerne to år på at hjælpe til inde på fastlandet, inden de genopbyggede Golden Buddha. Det viser noget om de her menneskers engagement og kærlighed til Thailand."
At mange danskere også har kastet deres kærlighed på Thailand, undrer ikke Michael Fjording:
"Thailand har det hele. Du kan finde alt i Thailand inden for kort afstand. Her er fantastiske strande med krystalblåt hav, hvor du kan snorkle og dykke ved nogle af de smukkeste koralrev i verden. Du kan trekke i junglen, og maden er fantastisk god. Her er noget for alle og enhver."
Spørgsmålet er så bare, hvilken paradisstrand du skal vælge at bo ved?

http://tgt.dk/ins...e69086.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Særegen art af spøgelseshajer opdaget ud for Thailands kyster Nyheder på dansk 2 29-03-2024 11:16
Thailands New Year Celebrations Hele Thailand 4 01-01-2024 08:58
Khemdee udtaget til Thailands A-landshold Hele Thailand 3 18-12-2023 16:21
Paetongtarn er favorit til at blive Thailands nye premierminister Nyheder på dansk 4 10-05-2023 14:47
Thailands parlament opløses – valg venter i maj Nyheder på dansk 1 21-03-2023 07:50

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.46 sekunder | 99,961,791 Unikke besøg | jQ Blog