Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
det fortjener han
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 06:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Barnemorder fik skåret halsen over

En medfange prøvede søndag at dræbe den berygtede barnemorder Ian Huntley ved at skære halsen over på ham

Barnemorderen Ian Huntley, som i 2003 blev dømt for drabene på to små britiske skolepiger, overlevede søndag et alvorligt overfald, da en medfange valgte at tage straffen i egen hånd, fortæller Sky News. Ansatte i fængslet fandt Ian Huntley omkring klokken 15.30 liggende i en blodpøl med struben skåret over.

Fangen brugte angiveligt en smeltet tandbørste med et barberblad i enden, oplyser krimreporter Martin Brunt fra Sky News.

Straks efter mordforsøget blev Ian Huntley kørt til sygehuset udenfor fængslet, men han er nu tilbage i cellen, fortæller talsmanden for Franklin-fængslet i Durham til Sky News.

Så sent som i 2005 oplevede den dømte barnemorder at blive angrebet, mens han afsonede sin straf i et andet fængsel. Dengang valgte en fange at kaste en bøtte kogende vand ud over ham.

Arbejdede som skolepedel

Huntley er dømt for at have dræbt de to 10-årige piger Holly Wells og Jessica Chapman i Soham i England i 2002. Mordene gjorde ham til en af Storbritanniens mest forhadte personer.

Huntley mødte de to piger, da de var på vej hjem fra skole i Soham. Han lokkede pigerne ind i sit hus, dræbte dem og gemte ligene af vejen. Huntleys ekskæreste var lærerinde for de to piger, og Huntley arbejdede selv som pedel på skolen.

Huntley og ekskæresten benægtede tidligt i efterforskningen alt kendskab til forbrydelsen, hvilket betød at ekskæresten senere måtte i fængsel for at have forhindret efterforskningen.

http://ekstrablad...318057.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Tja du har ret.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Er det virkelig sådan, at vi ønsker de indsatte i fængslerne skal udøve ekstra straf, ud over hvad samfundet og retten har afsagt.

Jeg ser nu nødigt at f.eks. indsatte kriminelle fra indvandrer bander skal udøve ekstra straf overfor dem de mener er sluppet for billigt.

Eller HAer der også lige har et par ord at skulle have sagt indenfor murerne.

Nej tak, men at mange straframmer kunne hæves er en hel anden sag, men en slags selvtægt er ikke et retssamfund værdigt og det uanset, hvad forbrydelse personen har begået.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 10:34

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Der er noget der hedder dømt ved en domstol.. Dette var "folkets" dom... Hårdt.!! JA.. Men når det gælder børn så er der ingen nåde hos nogen. Om jeg går ind for "folkets" dom eller ej, lader jeg ligge..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 10:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Nej dkth du har da muligvis ret i det synspunkt ? men men så længe strafferammerne er som de er vil der blive mere og mere Selvtægt overalt ? man giver en idiot der køre et par menesker ihjel et ½ år ? og så kommer han ud og fortsætter ? have det været min familie ? er jeg bange for at jeg var gået i byen og købt et Dobbeltløbet ? desvære kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Big-Viking skrev:
Der er noget der hedder dømt ved en domstol.. Dette var "folkets" dom... Hårdt.!! JA.. Men når det gælder børn så er der ingen nåde hos nogen. Om jeg går ind for "folkets" dom eller ej, lader jeg ligge..


Nej det var ikke folkets dom, men kriminelle indsatte der udøver domstol.

Så nej vi bør ikke overlade domsafgørelse til kriminelle og det uanset hvilken forbrydelse der er begået.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

selv blandt kriminelle hersker der en form for moral og forbryderser mod børn er ikke noget de kan lide

vi har domstole til at afsige domme og begår man selvtægt bliver man også straffet

nu er børnemordrer ikke lige min kop te så ja det det fortjener han
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 13:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

yindee skrev:
selv blandt kriminelle hersker der en form for moral og forbryderser mod børn er ikke noget de kan lide

vi har domstole til at afsige domme og begår man selvtægt bliver man også straffet

nu er børnemordrer ikke lige min kop te så ja det det fortjener han


Nu er det vel ikke hvad han fortjener, men at jeg mener ikke kriminelle indsatte skal være bødler,
eller ekstra dommere.

Selv rockere og folk fra indvandrerbander holder man adskildt i fængslet, selv om de for mig gerne måtte
udrydde hinanden.

Men er man tilhænger af dødsstraf så skal den ikke afsiges og udøves af kriminelle indsatte.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 15:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Altså det du siger dkth er at rockere og indvandrere sagtens kan udrydde hinanden uden du løfter et øjebryn, mens mordere og
voldtægtsforbrydere skal pakkes ind og beskyttes.

Hvad blev der lige af din holdning til retssystemet ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-03-2010 16:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nej det siger jeg ikke.

Men når man kan beskytte rockere mod f.eks folk fra indvandrerbander, der har samme formål indenfor som udenfor murerne, ja så kan de for mig slås alt det de vil, hvis ikke uskyldige bliver ramt.

Men stadig er selvtægt ikke ønskeligt i et retssamfund.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2010 01:14

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jeg synes ikke, sagen har noget at gøre med Thailand.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2010 01:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Næh det har du ret i Bent, måske derfor den er postet i nyheder på dansk ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 100,182,239 Unikke besøg | jQ Blog