Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bliv væk fra Bangkok
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2010 11:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Udenrigsministeriet fraråder turister at opholde sig i den Thailandske hovedstad i disse dage

Endnu engang er der politisk uro i Thailand, og for turisterness egen sikkerheds skyld rådes de derfor til at holde sig væk.

Siden august 2008 har været uroligheder i og omkring den Thailandske hovedstad, hvilket kan føre til alvorlige sammenstød mellem demonstranter og militæret. Det kan også ende med, at man ikke kan komme ud af byen, hvis man først er kommet ind.

Jeg sad selv fast i Bangkok i 2008, da demonstranter lukkede lufthavnen, og det var ikke spor morsomt.

Skidt for turismen
Det er de 'røde' demonstranter, som er tilhængere af den tidligere premierminister Thaksin Shinawatra, der går på gaden for at protestere mod den nuværende regering. Thaksin blev styrtet i 2006 og siden dømt for korruption.

Uroen i Thailand har kostet dyrt på turistfronten. Mange hoteller og restauranter er bukket under, og masser af mennesker i turistindustrien har mistet deres job.

Følgende oplysninger står også på Udenrigsministeriet hjemmeside :

Demonstrationen breder sig
De annoncerede demonstrationer forventes at ville omfatte centrale dele af Bangkok, mens hoveddemonstrationen vil foregå på Sanam Luang-pladsen.

Derfra ventes demonstrationen at brede sig via Ratchadamnoen og Phan Fah Bridge til Royal Plaza. Det kan ikke fuldstændig udelukkes, at også den internationale lufthavn, Suvarnabhumi samt dennes til- og frakørselsveje vil blive omfattet. Demonstrationer i andre byer end Bangkok kan heller ikke udelukkes.

Hold jer væk
Grundet den sikkerhedsmæssige risiko i forbindelse med demonstrationerne samt de forventede trafikale problemer i Bangkok, anbefales rejsende at holde sig på afstand af de steder hvor der er større forsamlinger og demonstrationer, særligt i ovennævnte centrale områder af byen.

Ved ophold i den populære Khaosan-gade bør der udvises forsigtighed idet denne ligger i umiddelbar nærhed af demonstrationens forventede hovedområde.

Følg med i nyhederne og kontakt din rejse-arrangør
Rejsende, ikke mindst i Bangkok, bør generelt holde sig væk fra demonstrationer og større forsamlinger samt følge situationen lokalt via medierne og danske eller lokale rejsearrangører.

Generelt bør rejsende være opmærksomme på risiko for voldelige sammenstød, herunder bombeeksplosioner og skudepisoder, særligt i og omkring områder, hvor der opstår demonstrationer.

kilde http://ekstrablad...312990.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2010 15:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

ser ud til at volden vil ramme hele landet de næste par dage Angry
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2010 16:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Yindee...

Jeg læste et sted at regeringen betalte for skader på turister der vil komme til skade vedr. optøjer i forbindelse med demonstrationerne..Jeg mener det var op til 10.000$ for hospital og personlige ting...

Er det noget du har hørt eller læst om..


lindy




...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2010 16:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Lindy. Historien var her på Thai-Dk for fem seks dage siden på "Friske Nyheder" :-D

Nu kommer den lige en gang til :-D


Thailand: Gratis forsikring til turister fortsætter
I disse så urolige tider for thailandsk turisme har Thailand valgt at fortsætte med at tilbyde turister, som viser landet tillid nok ved at besøge landet, en gratis forsikringsdækning på op til 10.000 $ for skader tilføjet i optøjer og eller politiske demonstrationer...
http://dk-thailan...ister.html
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2010 16:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Takker Aaby..

SÅ ER JEG IKKE HELT FORKALKET ENDNUGrin

LINDY
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2010 16:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

IT skrev:
ser ud til at volden vil ramme hele landet de næste par dage Angry


Kære IT. Volden?

Ikke en vold der vil ramme dig eller mig, hvis vi blot tænker os om bare en lille bitte smule.

For alle danskere, vil det blive cirka 20 gange mere farligt at køre på MC i Thailand, efter at have drukket fem genstande, end bare det at være i landet, uden at blande sig i noget politisk.

Jeg har så mange gange været i byer eller områder, hvor der har været masser af politisk ballade. Der sker os absolut ingenting.

Ambassadernes rejsevejledninger er oftest een stor gang gas, bygget på den professionelle holdning at ingen endnu er døde af at bruge både livrem og seler.

Bangkok er en fantastisk by, som man kan have det super i. Også de kommende dage.

Det samme med resten af landet.

Der kan komme lidt trafikbøvl, måske lykkes det også de røde at blokere en lufthavn, men altså, som turister sker der os absolut intet som helst. Hvis vi holder os væk fra brændpunkterne. Der kan der komme vold, men ellers...

For 12 år siden boede jeg i et land hvor der var oprør. brændende huse, banker blev brændt ned. På een nat brændte der 5000 huse ned. Der hvor jeg var, 15 km. fra den nærmeste af de mange brande, var der totalt fred og ro.

Danske frivillige på den danske ambassade, ringede tre gange på en weekend, nu skulle jeg lade mig evakuere, de havde chartede fly parat. Jeg svarede, at jeg ikke havde tid, jeg spillede badminton med mine naboer.

Der var under den enorme utroligt hysteriske evakuering een dansker, som kom til skade. Det var en medbragt hustru, som kom med det samme fly, som jeg var blevet tilbudt. Flyvet havde en ret bumpet landing, og kvinden brækkede een lillefinger. Det var det. :-D
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2010 06:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

aaby skrev:
IT skrev:
ser ud til at volden vil ramme hele landet de næste par dage Angry


Kære IT. Volden?

Ikke en vold der vil ramme dig eller mig, hvis vi blot tænker os om bare en lille bitte smule.

For alle danskere, vil det blive cirka 20 gange mere farligt at køre på MC i Thailand, efter at have drukket fem genstande, end bare det at være i landet, uden at blande sig i noget politisk.

Jeg har så mange gange været i byer eller områder, hvor der har været masser af politisk ballade. Der sker os absolut ingenting.

Ambassadernes rejsevejledninger er oftest een stor gang gas, bygget på den professionelle holdning at ingen endnu er døde af at bruge både livrem og seler.

Bangkok er en fantastisk by, som man kan have det super i. Også de kommende dage.

Det samme med resten af landet.

Der kan komme lidt trafikbøvl, måske lykkes det også de røde at blokere en lufthavn, men altså, som turister sker der os absolut intet som helst. Hvis vi holder os væk fra brændpunkterne. Der kan der komme vold, men ellers...

For 12 år siden boede jeg i et land hvor der var oprør. brændende huse, banker blev brændt ned. På een nat brændte der 5000 huse ned. Der hvor jeg var, 15 km. fra den nærmeste af de mange brande, var der totalt fred og ro.

Danske frivillige på den danske ambassade, ringede tre gange på en weekend, nu skulle jeg lade mig evakuere, de havde chartede fly parat. Jeg svarede, at jeg ikke havde tid, jeg spillede badminton med mine naboer.

Der var under den enorme utroligt hysteriske evakuering een dansker, som kom til skade. Det var en medbragt hustru, som kom med det samme fly, som jeg var blevet tilbudt. Flyvet havde en ret bumpet landing, og kvinden brækkede een lillefinger. Det var det. :-D




en vold der vil ramme mange thaier på økonomien , men hvem tænker på i morgen thaierne gør ikke så hvorfor skal vi andre gøre det vi kan komme og nyde det dejlige nemme liv her ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2010 17:49

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Hold os væk fra BKK..... Hvor meget kan der lige ske på Nana Placa.???skaalGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2010 18:33

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

En helt masse, men det har nok ikke noget at gøre med hverken de "røde" eller "gule" at gøremusic
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2010 12:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

jesperfrb skrev:
En helt masse, men det har nok ikke noget at gøre med hverken de "røde" eller "gule" at gøremusic


hvem hvad hvor hej er det pigerne fortæl fortæl hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2010 12:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Hallo eneber skal du til Bangkok ? så husk beskyttelse griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok Central Thailand 308 03-05-2024 11:08
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.67 sekunder | 100,192,960 Unikke besøg | jQ Blog