En rejsende med flyselskabet Thai Airways fik slynget en regning på 3000 baht (knap 600 kroner) i hovedet, da han i sidste uge checkede ind i lufthavnen i Thailand, fordi hans og familiens efternavn var for langt.
»Det skriver Bangkok Post.
Den unavngivne passager havde angiveligt købt familiens flybilletter over flyselskabets hjemmeside, men da han skulle udfylde deres efternavn, ville hjemmesiden højst tillade 25 tegn. Derfor forkortede han navnet, så hans køb blev godkendt.
Men da manden og hans familie ville checke ind, fik han at vide, at de ikke kunne rejse med flyet, da deres efternavn på deres pas ikke matchede dét, der stod på billetterne, og derfor skulle han betale ekstra for at få det ændret.
Selvom manden forklarede situationen, nægtede Thai Airways at ændre det gratis, og opfordrede ham i stedet til at klage gennem deres hjemmeside.
Det siger flyselskabet
Ifølge Bangkok Post, som har været i kontakt med Thai Airways, har flyselskabet nu valgt at tilbagebetale mandens ekstra-regning samt at give ham en undskyldning.
- Vi beklager hændelsen og ulejligheden, som vores bookingsystem, der kun tillader 25 tegn, har forårsaget, lyder det fra flyselskabets vicedirektør, Viwat Piyawiroj.
Udover tilbagebetalingen af pengene påpeger flyselskabet også, at de vil opgradere deres bookingsystem, så folk med lange efternavne fremover også har mulighed for at købe billetter hos dem.