Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Lonne tilbage i thailandsk fængsel
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-05-2017 06:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Anholdt og puttet bag tremmer, da han forsøgte ulovlig indrejse i Thailand

Han har tilbragt over halvdelen af sit liv bag tremmer, og nu er han så atter røget bag tremmer.

Den snart 70-årige Leon Lonne Fristrup blev i går anholdt i lufthavnen i Bangkok selv om den nu pensionerede Vesterbro-gangster har indrejseforbud i Thailand.

Fængslingen bekræftes af forfatteren Peter Grønlund, der i fællesskab med Lonne udgav bogen Born Free, der handler om Lonnes liv med kriminalitet med mere.

Sammen har de efterfølgende holdt foredrag om samme emne.

- Han blev anholdt, da han forsøgte at komme gennem indrejsekontrollen. Her fandt de både ud af, at han har livsvarigt indrejseforbud, og de fandt også ud af, at han har været i Thailand flere gange selvom han har det indrejseforbud, fortæller Peter Grønlund.

- Først fik han at vide, at han ville blive deporteret og sendt hjem til Danmark. Men nu er han så blevet fængslet derude.

- Jeg ved ikke mere end det, og jeg ved ikke, hvad der nu skal ske, tilføjer han.

Det var i 2005, at Lonne fik det livsvarige indrejseforbud, det skete i forbindelse med, at han var internationalt efterlyst, hvor dansk politi mistænkte ham for medvirken til brandstiftelse og narkotika-forbrydelser.

Her var han på ferie i Thailand, hvor han så blev anholdt og anbragt i fængslet kaldet Bangkok Hilton.

Et brutalt og beskidt sted.

I bogen Born Free beskrives det, hvordan han der blev vidne til et drab, hvor en medfange blev stukket med kniv i halsen.

Efterfølgende blev han fragtet til København, hvor han fik halvandet års fængsel for brandstiftelse.

Lonne er opvokset på Vesterbro, hvor han også slog sine folder som kriminel. Her gjorde han sig hovedsageligt i narko og prostitution - luderkarl, kalder Lonne det selv.


http://ekstrablad...el/6652819
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2017 08:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

smid nøglen væk og nul pension fra Danmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2017 08:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

12. maj 2017 -

Vesterbrogangster løsladt fra thailandsk fængsel: Der stank af pis og sved

Med over halvdelen af sit liv spenderet i et fængsel er tilværelsen bag tremmer ikke ny for Leon Lonne Fristrup.

Men onsdag fik den nu pensionerede Vesterbro-gangster den tvivlsomme ære at sidde fængslet i Thailand for anden gang i sit liv.

Det skete, efter at den snart 70-årige eksgangster forsøgte at rejse på ferie i landet på trods af et indrejseforbud. Efter 26 timer i den thailandske arrest er 'Lonne' dog denne gang sluppet med skrækken.

- Jeg blev løsladt i nat dansk tid og så fulgte politiet mig hele vejen til København på en flyver, siger Leon Lonne Fristrup, til Ekstra Bladet, som fanger ham kun få timer efter, at han fredag formiddag igen kunne sætte sine fødder på dansk jord.

- Hvis ikke jeg kunne betale billetten hjem, så havde jeg siddet der endnu, siger en lettet Lonne.

Det er forfærdeligt, at de kan komme folk ind i sådan et rottehul, hvor der er 40 grader, og der stinker af pis og sved, mens kakerlakkerne piler rundt, og du skider i et hul i hjørnet. Jeg har ikke gjort en skid i Thailand, men de vil ikke have mig ind på grund af en 12 år gammel international efterlysning, siger vesterbro-gangsteren, der tilsyneladende brugte tiden bag tremmer på at imponere sine medfanger med sin ansigtstatovering.

- Den synes de var ret fed, siger Lonne.

Hvorfor overhovedet rejse ind i et land, hvor du ikke er velkommen?

- Jamen prøv nu og hør, jeg har jo ikke lavet noget ulovligt i landet. Og jeg har taget min straf i Danmark. Desuden havde jeg fået at vide, at det skidt (indrejseforbuddet red.) nu var udløbet, siger han.

Efterlyst for hash og brand
Det var i 2005, at Lonne fik det livsvarige indrejseforbud. Det skete i forbindelse med, at han var internationalt efterlyst, fordi dansk politi mistænkte ham for medvirken til brandstiftelse og narkotika-forbrydelser.

Dengang blev han fundet i skjul i Thailand af myndighederne - og senere idømt halvandet års fængsel i Danmark for brandstiftelse.

- Der sad jeg tre måneder og rådnede op i Thailand. Det hårdeste fængsel i landet mand, siger Lonne om tiden i fængslet, som han onsdag frygtede skulle gentage sig, da beskeden fra lufthavns politiet lød, at indrejse-forsøget ville koste ham flere år bag tremmer.

- Det er tortur at sidde sådan et sted. Jeg var eddermaneme glad, da de kom og sagde, at jeg kunne komme ud, siger gangsteren, der i nat skulle skriver under på, at han aldrig vender tilbage til Thailand.

Ifølge Lonne har han ellers været på ferie i landet over 40 gange de sidste 12 år uden at blive stoppet. Angiveligt fordi, der i hans gamle pas ikke står hans fulde navn.

- Men det var så udløbet i år, og i mit nye pas står hele mit navn jo så igen, siger Lonne med en vis ærgrelse i stemmen.

Luderkarl
Leon Lonne Fristrup er opvokset på Vesterbro, hvor også en stor del af hans kriminalitet har fundet sted. En kriminel karriere der inkluderer handel med hash og heroin, ligesom han også har været alfons - eller luderkarl, som han kalder det i sin selvbiografi, der er skrevet i samarbejde med forfatteren Peter Grønlund.

Samlet har Lonne siddet over 30 år i fængsel for sin kriminalitet, og for nyligt udtalte han til Ekstra Bladet, at han stort set ikke fortrød en eneste kriminel handling.

Han tilføjede samtidig, at der var ting, han ikke var stolt af, ligesom han var ked af, de mange år i fængslet har forhindret ham i samvær med de tre af sine fire sønner.

Under nattens hjemtur blev Lonne fulgt af to thailandske betjente, som først udleverede hans pas, da vesterbrogangsteren atter var på dansk jord.

- Mine ferier i Thailand er helt tydeligt slut nu. Men så tager jeg sgu til Filippinerne eller Cambodia i stedet, lyder det fra gangsteren.


http://ekstrablad...ed/6653583
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15
Thailandsk kvinde anholdt Nyheder på dansk 1 03-11-2023 17:24
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.15 sekunder | 97,874,504 Unikke besøg | jQ Blog