Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
KINESISK NYTÅR
Larsensplads
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2013 08:22

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Kinesisk NYTÅR... gud hvor jeg hader det og alligevel....

Munkene render vores hus over ende for at tigge føde, fordi det kinesiske nytår er et madorgie..

Ikke hos os, som er det eneste hus på vejen der ikke fejre denne dag.. Ikke fordi jeg ikke vil, men konen siger... Jeg er ikke kineser, så hvorfor.

Alle de mennesker som hele året tilkalder politiet når jeg smider lyn kinesere på vejen, for at skræmme de flyvende rotter... duerne.

De glemme denne dag deres had på lyn kineserne, og opføre sig som små børn... og når jeg så råber CALL POLICE løber de ind i huset igen...

Nå det er faktisk en hyggelig dag, og alle på vejen ender som de bedste venner inden midnat, og får en lille tår af den kinesiske brændevin, og glemmer hurtigt året der gået..

Vi skal til vandet i aften for at se det store show, hvor mange baht skal gives til de forskellige for dejlig opvisning...

Selvom det faktisk er en hyggelig dag i dag, så hader jeg altså alt dette tiggeri...men os gamle var jo nok ikke bedre til fastelavn, hvor vi tiggede.

Jeg lever med i det og glemmer mine aggressioner for en dag eller to...

Kan i alle have ET GODT KINESISK NYTÅR... for hygge skal der være...skaal
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2013 10:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

-Er det ikke lidt sent i år??-Men selvfølgelig, måne osv. skal jo være i rette position.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2013 11:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

nytår 3 gange om året er det ikke rigelig , du har gudskelov kun 1 bryllups dag om året du skal huske på

nå skide være med det

Kan i alle have ET GODT KINESISK NYTÅR... for hygge skal der være... ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2013 07:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1910
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

larsensplads skrev Munkene render vores hus over ende for at tigge føde, fordi det kinesiske nytår er et madorgie..

Ikke hos os, som er det eneste hus på vejen der ikke fejre denne dag.. Ikke fordi jeg ikke vil, men konen siger... Jeg er ikke kineser, så hvorfor.



De kære munke hvis det er munke samler ind over alt, kommer de til vores hus er svaret på deres tiggeri , beklager vi er muslimer Grin

fandt denne nyhed om et par munke der samlede ind
http://www.bangkokpost.com/breakingnews/334625/driving-monks-arrested-in-sukhothai
Driving monks arrested in Sukhothai
Published: 6 Feb 2013 at 19.40Online news:
SUKHOTHAI - Two monks were arrested on Wednesday after they were seen driving a car from their temples to ask for alms in the provincial town - but that was just the start of their problems.

Pairoj Poonmanee, 56, and Chat Supottoh, 36, were apprehended after they finished their rounds asking for alms at the central market in Sukhothai town, said Suthep Praparkarn, superintendent of the Muang district police station.

While investigating the two for driving, police searched the Honda City car and found two condoms, an underground lottery ticket, and equipment for administering methamphetamine or ya baa. Drug tests then were administered, and police said the urine testing turned up positive for recent drug use.

They were disrobed and charged by police.

Mr Pairoj had an outstanding arrest warrant on drug charges issued by the Ban Rai police station in Sri Samrong district, according to police. He had avoided arrest by becoming a monk at Wat Khlong Haeng in Sawankhalok district.

Once a monk, Mr Pairoj told police, he found that the people in the area of his temple were not generous with offerings, so he invited Mr Chat, an acquaintance who was a monk at Wat Khon Sung, to drive into the city where they could earn around 300 baht per day from alms.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hermed ønsker jeg alle et rigtig godt nytår, og tak for året der snart rinder ud **Baren** 2 31-12-2023 20:35
30.000 europæere aflyser nytår i Phuket Nyheder fra Phuket 1 28-12-2021 08:08
Prinsesse Ubolratana ønsker alle en glædelig jul og godt nytår Den Royale blog 1 30-12-2020 08:23
Et godt nytår til det Thailandske folk. Hele Thailand 3 22-12-2016 06:53
Hermed ønsker jeg alle et rigtig godt nytår, og tak for året der snart rinder ud. **Baren** 12 01-01-2016 02:15

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 100,399,183 Unikke besøg | jQ Blog