Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er du omskåret?
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2012 15:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Selv er jeg hel og fin, som Gud skabte mig, men ikke alle har undgået de gamle barbariske religiøse skikke.

Tusindvis af drengebørn i hele Europa får hvert år amputeret sin forhud, under stor smerte, pigerne er,officielt, sluppet for overgrebene, men mange bliver sendt tilbage til deres hjemlande, og får udført amputationen der.

Et flertal af partierne i Folketinget er enige om at forbyde overgrebene på børn der ikke selv kan vælge om de vil gennemgå ritualet.

Jøderne har lagt hårdt ud, og proklameret de vil forlade Danmark hvis de ikke kan fortsætte med skamferingen af børnene, muslimerne klapper hesten indtil videre, de vil nødig hjem, og det vil jøderne nok heller ikke, uanset hvad de siger.

Jeg syntes de danske politikere skal følge deres samvittighed i denne sag, og lovstifte udfra barnets tarv, og ikke ud fra gamle religiøse love der ikke længere har relevans i et moderne samfund.

http://jyllands-p...735046.ece

Hvad syntes I ?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2012 15:48

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

De fleste amerikanere er omskåret... ud fra et helbreds hensyn - ikke religiøst
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2012 15:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak DKPete, og så kan du måske oplyse os om hvilke helbredshensyn de to religioner kan fremføre, vi andre har jo klaret os udemærket.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2012 16:03

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

he he - overhovedet ikke - er heller ikke selv blevet "klippet" - men kan huske i min "amerikanske skole tid" at der blev kigget noget på mig i badet fordi jeg var den eneste der ikke var omskåret. jeg mener dog at når det ikke er af religiøse grunde, sker det umiddelbart efter fødslen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2012 16:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Interessant, i min skoletid og senere, kan jeg ikke huske nogen der var omskåret, af danskerne altså
Jeg ved da godt amerikanerne har brugt det mere end andre lande, af hygeniske grunde siger de, men har aldrig forstået hvorfor de ikke bare kan vaske sig som vi andre.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2012 21:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

læs herhttp://www.sygefo...px?id=1145..er selv omskåret og det er jeg da blevet glad for på mange måder....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-07-2012 03:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej

at drenge bliver omskåret kan jeg til nød gå med til og alligevel ikke hvorfor lave om på naturens orden. før de unge selv har en mening om indgrebet

de fleste drenge som bliver omskåret bliver det af religiøse grunde , religion er roden til meget ondt

pigerne er en helt anden snak det burde forbydes totalt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2012 03:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

dutling68 skrev:
læs herhttp://www.sygefo...px?id=1145..er selv omskåret og det er jeg da blevet glad for på mange måder....


hej

du skriver du er glad for at være omskåret, kan du fortælle os andre hvad er det du er glad for, hvad syntes du en den største fordel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2012 14:40

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Dutling, som jeg læser dit indlæg, så er du ikke omskåret som jøder og muslimer bliver det.

jfr. din egen henvisning.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2012 15:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Studievært Kjeld Koplev skriver i Politiken om sin oplevelse af at blive omskåret:

http://politiken....ne-tortur/
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2012 19:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

jo det kan jeg da godt den er nemmer at holde ren.og nogle andre ting som jeg ikke ville dele med jer kat.......fik det gjort da jag led af forhudsforsnævring og det er bestemt ikke sjort..og fik det gjort her i thailand og gac ca 10,000 bath for det, fik det lavet på
http://www.vejtha...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 04:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

dutling68 skrev:
jo det kan jeg da godt den er nemmer at holde ren.og nogle andre ting som jeg ikke ville dele med jer kat.......fik det gjort da jag led af forhudsforsnævring og det er bestemt ikke sjort..og fik det gjort her i thailand og gac ca 10,000 bath for det, fik det lavet på
http://www.vejtha...


fint nok du fik det gjort af helbredsmæssige grunde , vi gætter os bare til det du ikke vil dele med os Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2012 15:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

@dutling.

Hvor meget fik du fjernet af forhuden, tog de det hele, eller nøjedes de med de normale 5 cm?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2012 09:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej se lige hvad jeg fandt

Sexprofessor: Grabberne væk fra forhuden!
http://politiken....-forhuden/

ØØØØØ hvordan bliver man Sexprofessorgriner hvem ved det ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2012 18:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Er helt enig med professoren, selvom jeg ikke ved hvordan han er blevet ekspert i forhud, måske har han bare trukket den frem og tilbage tilstrækkeligt mange gange til at kalde sig ekspert, men så kan vi andre jo også være med for den sags skyld.music

Det der er indlysende er at man ikke kan savne noget man ikke kan huske man har haft, det er derfor de gør det mens ungerne ikke kan forsvare sig, og vågner op til glædeshylene: Hurra nu er du en ægte jøde/muslim.

Jotak, men hvor er min forhud spørger ungen?

Den har vi ofret til Guds ære, svarer de fromme forældrer, så slipper du for at vaske tissetrolden flere gange om måneden, og du får heller ikke sand bag den.Thumb

Ak ja, godt man blev født af kristne forældre sukker mangen ungersvend med rullekraven i behold.

Og det er ganske vist, som vor store eventyrdigter en gang skrev .
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2012 19:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Det er en absurd mørkemands tanke at omskære purunge drengebørn.
Noget der tilhører forrige århundreder, og så har nogle vestlige travlt med at bebrejde muslimer for deres arkaiske tankegang.

Hygiejne? Min bare.... Det er ikke og har aldrig været grunden. Ud fra en sådan tåbelig betragtning, kunne man ligesågodt fjerne læber, da det derved vil være nemmere at børste tænder.

Det er en neandertal-mentalitet såvel som et overgreb, en skamfering som forældre i en salig religionsrus tvinger ned over hovedet på deres sagesløse drengebørn.
Måske skulle disse religiøse typer tænke lidt på, at vi er skabt i Herrens billede.
Hvis han havde ønsket sit billede at se anderledes ud, havde han højest sandsynligt sørget herfor.

Hjernevaskede, religiøse nutcases uden for pædagogisk rækkevidde, hele banden. Jøder, muslimer, amerikanere og hele dynen.

Det ER og bliver et overgreb. Intet mere og intet mindre.
Og jeg bliver harm over de tåber, der trækker en sådan foranstaltning ned over deres børns uskyldige hoveder.

Hvad med at vente, til drengebarnet kommer til års og selv kan træffe sin beslutning, hvad dette angår?

Barbarer. Mit sidste ord.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2012 20:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Skipper skrev:
pigerne er,officielt, sluppet for overgrebene, men mange bliver sendt tilbage til deres hjemlande, og får udført amputationen der.

Ja, prøv at læse her. PS-ikkefor sarte sjæle!!
Omskæring af pigebørn – en case story fra Somalia

Selve operationen er ikke forbundet med nogen ceremoni eller ritual. Barnet, fuldkomment nøgent, bliver sat på en lav stol. Adskillige kvinder tager fat i hende og holder hendes ben vidt spredte. Efter at have adskilt hendes ydre og indre kønslæber, sætter den, der skal operere hende, sædvanligvis en kvinde med øvelse i denne procedure, sig ned foran barnet. Med sin køkkenkniv prikker kvinden først hul i huden som dækker klitoris og skærer så huden op. Så begynder hun at skære klitoris ud. Mens en anden kvinde tørrer blodet af med en klud, graver ”kirurgen” med sin skarpe fingernegl et hul i hele længden af klitoris for at løsne organet og rykke det af.

Den lille pige, holdt nede af de kvindelige hjælpere, skriger i ekstrem smerte, men ingen lægger det mindste mærke til hende. ”Kirurgen” fuldender dette job med fuldstændigt at rykke hele klitoris af, ved at skære ind til skambenet med sin kniv. Hendes hjælpere tørrer igen det sprøjtende blod af med en klud. “Kirurgen” fjerner nu de resterende kødtrevler ved at grave med sin finger for at fjerne de sidste rester af klitoris i det strømmende blod. De omkringstående kvinder inviteres nu til at stikke deres fingre ind i det blødende sår for at sikre sig, at alle stykker af klitoris er fjernet.

Operationerne forløber ikke altid som beregnet fordi de små pige kæmper imod. Det sker ofte at klodset brug af kniven eller et dårligt lagt snit perforerer urinrøret eller skærer rektum op.

Hvis den lille pige besvimer blæser kvinderne et stærkt krydderipulver op i hendes næsebor. Men dette er ikke enden på operationen. Den vigtigste del af operationen skal først til at begynde. Efter et øjeblik tager ”kirurgen” kniven igen og skærere indre kønslæber af offeret. Igen tørrer hjælperne blodet af med deres klude. Så begynder ”kirurgen” med en behændig bevægelse med kniven at skrabe skindet af på indersiden af de yderste kønslæber. ”Kirurgen” skraber pligtopfyldende kødet af det skrigende barn uden den mindste opmærksomhed for den ekstreme smerte, hun påfører. Når såret er stort nok, lægger hun nogle længdesnit og flere indsnit. De omkringstående kvinder overvåger nøje hendes ”arbejde” og opmuntrer hende.

Barnet jamrer nu endnu mere. Nogle gange bider børnene deres tunger af i spasmer. Kvinder holder godt øje for at forhindre sådan en ulykke. Når hendes tunge falder ud, kaster de krydderipulver på den, hvilket provokerer en øjeblikkelig tilbagetrækning. Efter fjernelsen af skindet i fuld overensstemmelse med reglerne, lukker ”kirurgen” de blødende ydre skamlæber sammen og fixerer dem med lange akacietorne. På dette stadie er barnet så udmattet, at hun ikke længere skriger, men hun får krampagtige opkastninger. Kvinderne tvinger så en blanding af planter ned i hendes svælg.

”Kirurgens” vigtigste opgave er at efterlade et hul, der ikke er større end et majskorn eller kun lige stort nok til at lade urin og menstruationsblod passere.

Familieæren er afhængig af at lave åbningen så lille som muligt fordi der for somalierne gælder, at jo mindre den kunstige passage er, jo mere er pigen værd og jo højere er brudeprisen.

Da operationen er færdig, øser kvinderne vand over den lille piges skød og tørrer hende med en klud. Så tvinges pigen, som var blevet holdt nede gennem hele forløbet, til at stå op. Kvinderne snører hendes lår helt sammen med reb af gedeskind. Denne bandage påføres fra pigens knæ til hendes talje og bliver på i ca to uger. Pigen ligger på en måtte hele tiden mens alle ekskrementer åbenbart forbliver sammen med hende inde i bandagen. Efter den tid befries pigen og bandagen renses. Hendes vagina er nu lukket undtagen en lille åbning lavet ved indsætning af et strå og den forbliver lukket indtil hendes ægteskab.

Modsat hvad man skulle tro, så er der ikke mange piger, der er døde af denne tortur. Der er selvfølgelig varierende komplikationer, der ofte efterlader pigen forkrøblet og handikappet resten af hendes liv.


I samme artikel er omtalt en skik, som kaldes Gishiri, og som går ud på at kvinden ”åbnes” med knivsnit i skedevæggen, når hun når puberteten eller skal giftes. Er beskrevet mere detaljeret på Wikipedia.

Taget fra:http://www.overga...ital/page2
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2012 20:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Alle religioner går jo ud på at være søde ved hinanden, det vil folk så gerne have de andre er.

Men fakta er at de alle er konstrueret af de rige for at få os til at tro på et evigt liv, hvis vi makker ret altså, ellers er det ned i helvede med jerAngry

Hvad angår omskæring, så skal det selvfølgelig forbydes, uanset hvad jøder og muslimer mener.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2012 21:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

"Omskæring" (jeg hader at tage ordet i min mund) af pigebørn er intet mindre end forbryderisk og så middelalderagtigt, at det automatisk burde udløse en længerevarende fængselsstraf for alle involverede og helst permanent udvisning.

Sådanne eklatante krænkelser af pigebørn bør ikke kunne finde sted, nogetsteds, nogen sinde.




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-09-2012 08:25



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det gør sgu helt ondt på når man læser den tråd her, men tvivler desværre på de bliver straffet. Med den lovgivning vi har herhjemme så det jo nærmest de kriminelle der bliver belønnet, bare vent og se med ham somalieren der er blevet dømt fængsel og udvisning for voldtægt. Han bliver desværre nok ikke udvist, selv om han fortjener det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,044,382 Unikke besøg | jQ Blog