Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Jeg så en reklame !!
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2012 10:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Godt nok for et par år siden da jeg boede på Koh Samui, reklamen gik ud på at man kunne 'male' sine fliser med
en klar lak med små sandkorn i. Er der nogen der kender til det, og hvor det eventuelt kan købes !!!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2012 13:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Måske en idé med det her?

Behandling med antiskridspray
Som noget nyt kan du også behandle gulvet med produktet Antiskrid, som sprayes på gulvet. Hermed får fliserne en usynlig og skridsikker belægning. Antiskrid er en dansk opfindelse.

Hvordan bruger du antiskridspray?
Produktet Antiskrid kan bruges på glatte gulve af marmor, fliser, klinker, terrazzo og andre stengulve. Du kan også bruge produktet i et emaljebadekar. Produktet misfarver ikke fliserne og ødelægger heller ikke overfladen.

Du kan godt selv behandle dit badeværelsesgulv med Antiskrid. Sådan gør du:

Sluk gulvvarmen, og undgå at påføre Antiskrid i solskin.
Rengør fliser og fuger, og fjern eventuel kalk.
Spray Antiskrid på det våde gulv, og fordel væsken på gulvet med en skrubbe eller en svamp.
Når væsken er ved at være tør (efter ca. 15 minutter), gentages behandlingen. Det gør du to-fem gange, indtil du mener, at gulvet er tilstrækkeligt skridsikkert.
Skyl til sidst gulvet med vand.
Du kan gå på gulvet med det samme.
Du behøver ikke at bruge maske, handsker og lign. under arbejdet, da Antiskrid er et miljøvenligt produkt uden fareærkning.

Pris og holdbarhed
Produktet koster 395 kr. for 250 ml, som ifølge producenten rækker til 5-10 kvadratmeter. Det vil sige en pris på 40-80 kr. pr. kvadratmeter.

Ved normal brug holder antiskridbelægningen tre-fire år på et privat badeværelsesgulv. Herefter skal behandlingen gentages

http://www.anti-s...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 02:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Tak for input AL 48, men det var en reklame her fra Thailand jeg så, og alt andet lige, vil det nok være nemmere at købe det her i landet.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 08:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Da jeg var ung brugte vi lak eller maling og så dryssede vi fint sand på før det tø rede Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 10:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

sank skrev:
godag Da jeg var ung brugte vi lak eller maling og så dryssede vi fint sand på før det tø rede Thumb


Ja, det gjorde vi i søværnet for at få skridsikker dæk. - Men problemet er at fliser er glaserede, og især på gangarealer er det næsten umuligt at få ordentlig vedhæftningsevne med lak eller maling. Så skal man ligefrem matslibe først. - Desuden bliver det meget hurtigt grimt hvis man går der meget. Badeværelsesgulv bliver heller ikke nemt at holde kalkfrit.
Der har været utallige forsøg med det, og konklusionen er at det bedste og billigste er at omlægge fliserne til skridsikre, som kan købes, eller små klinker,- fordi fugerne virker som "bremse".
Da vi lavede terrasse, lagde jeg fra start "skridsikre" fliser på gulvet (lidt dyrere), og det har jeg absolut ikke fortrudt. Jeg har påtænkt at gøre det samme på badeværelset ( ca. 5kvm., så en overkommelig udgift, og de gamle fliser er jo nemme at fjerne).
Men nu da det jo er et lejet hus, er det jo nok begrænset hvad der må laves.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 08:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Jeg er ked af at jeg ikke fortalte at det var til fliserne udendørs, men det var netop det som reklamen handlede om, udendørs trapper og fliser.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Svend Olsen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 09:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 27.06.12
 Status: Offline

Pen skrev:
Jeg er ked af at jeg ikke fortalte at det var til fliserne udendørs, men det var netop det som reklamen handlede om, udendørs trapper og fliser.


giv dine fliser lidt vandt, strø lidt cement på og du får en ru overflade
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Fed reklame **Baren** 1 03-04-2018 10:27
Jeg så også en reklame !! Alt det andet 1 27-06-2012 11:25
Reklame og selvhjælp !! De fastboende 3 31-05-2012 15:55
Den reklame er for sexet **Baren** 2 29-11-2011 08:12
Lidt reklame for Ikea Alt det andet 1 01-11-2011 13:30

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,768,770 Unikke besøg | jQ Blog