Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Veksle danske kroner i Thailand
skipper
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2023 14:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu det der med vekselkursen er det naturligt at landes valuta ikke altid går at sammenligne.

Bare se hvordan danskerne valfarter til Sverige for at handle, det gør de fordi det er billigere at leve i Sverige, altså bliver I rundbarberet og snydt i hoved og røv derhjemme.

Den svenske valuta er tilpasset de forhold vi har her, jeg er godt tilfreds med at leve i et land der har lavere skatter på alting, lavere moms på mad, "Mercere" og meget andet, jeg har det godt og konen havde en ny guldkæde med hjem til mig som jeg kan stoltsere rundt med, køleskabet fyldt med øl så livet legerThumb
Jeg ville aldrig i livet flytte tilbage til LL, om de så brændte mig under fodsålerne med sprittablettergodag

Og forresten får jeg en del af pensionen fra Danmark, så jeg er kun glad for at den danske krone bliver mere værd, gå til den drenge, gør mig gladmusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2023 05:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
Nu det der med vekselkursen er det naturligt at landes valuta ikke altid går at sammenligne.

Bare se hvordan danskerne valfarter til Sverige for at handle, det gør de fordi det er billigere at leve i Sverige, altså bliver I rundbarberet og snydt i hoved og røv derhjemme.

Den svenske valuta er tilpasset de forhold vi har her, jeg er godt tilfreds med at leve i et land der har lavere skatter på alting, lavere moms på mad, "Mercere" og meget andet, jeg har det godt og konen havde en ny guldkæde med hjem til mig som jeg kan stoltsere rundt med, køleskabet fyldt med øl så livet legerThumb
Jeg ville aldrig i livet flytte tilbage til LL, om de så brændte mig under fodsålerne med sprittablettergodag

Og forresten får jeg en del af pensionen fra Danmark, så jeg er kun glad for at den danske krone bliver mere værd, gå til den drenge, gør mig gladmusic


Tillykke skipper. Heldigt for dig, at du får en del af din pension i Danske kroner, som jo er meget mere værd i Sverige som du skriver.

Du forstår derfor sikkert glæden for os danskere, når vi veksler til Svenske Zloty - undskyld, svenske kroner. Vi får jo meget mere for pengene
når vi kører en tur over broen Thumb

Og i Thailand, ser det heller ikke særligt lyst ud for den Svenske krone. !0.000.- Sek. = 33.727,00 Bht.

I Thailand får vi danskere 49.900,00 Bht for 10.000. Dkk. godag

Så guldkæderne til de skønne, osv. osv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2023 14:28

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Hvor er det du får kurs 4,99? Det må da være noget du drømmer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2023 16:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Hvor er det du får kurs 4,99? Det må da være noget du drømmer


jeg er sikker på at de penge er sendt via bank eller https://wise.com/ der er kursen lige nu 4.82446 og den svinger i sidste uge var den oppe på 5.00542
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2023 17:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og så er der lige en om brugte biler.

Jeg spurgte engang et dansk motorkontor hvad det kostede at få en gammel Ford Scorpio over på danske plader, 62,000 Dkr var svaret.

Nå sagde jeg, ovre i Sverige har jeg købt den for 30,000 Skr.
Ja det var de ligeglade med, det kostede det.

Så kan det jo være ligemeget med vekselprisen i Thailand, de skal nok få deres penge hjem de svingriner

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2023 10:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

IT skrev:
soi8 skrev:
Hvor er det du får kurs 4,99? Det må da være noget du drømmer


jeg er sikker på at de penge er sendt via bank eller https://wise.com/ der er kursen lige nu 4.82446 og den svinger i sidste uge var den oppe på 5.00542


Nemlig...! Det går den rigtige vej. sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2023 11:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
Og så er der lige en om brugte biler.

Jeg spurgte engang et dansk motorkontor hvad det kostede at få en gammel Ford Scorpio over på danske plader, 62,000 Dkr var svaret.

Nå sagde jeg, ovre i Sverige har jeg købt den for 30,000 Skr.
Ja det var de ligeglade med, det kostede det.



Godt at det gamle vrag blev i Sverige. sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2023 01:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hier muss ein jeder nach seiner Fasson selig werden godag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2023 04:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
Hier muss ein jeder nach seiner Fasson selig werden godag


Tak, det er jeg helt enig i. godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2023 16:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 304
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Udenrigsministeriets Borgerservice idag, 20. juli - på facebook.

VALUTA I UDLANDET. Der er stor risiko for, at du ikke kan veksle medbragte danske kontanter i udlandet. Det skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Bankerne vurderer, at de ikke kan betrygges tilstrækkeligt i forhold til deres forpligtelser efter hvidvaskreglerne.

Nogle udenlandske banker og vekselbureauer er derfor stoppet med at modtage danske kontanter i udlandet. Nationalbanken anbefaler derfor, at du ikke medbringer danske kontanter til udlandet, men i stedet veksler til udenlandsk valuta før du rejser eller medbringer et betalingskort, der virker i udlandet.
»Læs mere her:
Omveksling af danske kontanter i udlandet - (nationalbanken)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2023 20:11

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

@ 30
Jeg ville heller ikke kun tage danske kroner med, jeg havde dog ingen problemer sidste efterår, her blev der også skrevet om at danske kroner ikke kunne vekles i LOS, det gik nu fint i Jomthien/Pattaya
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2023 07:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

soi7 skrev:
@ 30
Jeg ville heller ikke kun tage danske kroner med, jeg havde dog ingen problemer sidste efterår, her blev der også skrevet om at danske kroner ikke kunne vekles i LOS, det gik nu fint i Jomthien/Pattaya


Hvis du er tilfreds med den kurs som vekselbureauer (TT) tilbyder lige nu, nemlig 3,0 kan du igen veksle her ude. Vil du købe DKK her, er kursen 5,0

Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2023 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi7 skrev:
@ 30
Jeg ville heller ikke kun tage danske kroner med, jeg havde dog ingen problemer sidste efterår, her blev der også skrevet om at danske kroner ikke kunne vekles i LOS, det gik nu fint i Jomthien/Pattaya


hej Soi7

var det hos en dansker eller en thai du fik veksles, jeg har hørt en lille fugl synge om at der er danskere der bor derude har brug for at veksle deres Bath til DK, grundet det er næsten umulig at veksle i DK banker
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2023 15:17

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

@ Yindee

Det var for enden af soi 5 i Jomthien, lige overfor det store marked og det nye barområde, jeg fik kurs 4.99
Et lille Thai veksel sted, dem i de små skure, hvor der kun er een person i.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2023 15:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det lyder lidt mærkeligt at danske banker kan nægte at tage mod deres egen valuta, med den begrundelse at de ikke ved hvor pengene kommer fra.
Jamen hvad så når man betaler i Danmark, med danske kontanter, ved de så hvor de kommer fra?
Nu er det ikke hos os almindelige borgere de skal finde de ulovlige penge, det er hos bankerne selv der gang på gang bliver grebet på fersk gerning, med at håndtere hvidvask fra udenlandske kontoer.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2023 19:00

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

@ skipper

Du får den rigtige kurs hvis du veksler i Danmark, det er jo kun hvis du veksler danske kroner i Thailand der evt er et problem, jeg har dog ikke haft nogle problemer i Thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2023 09:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

soi7, jeg fandt denne her der fortæller om problemet.

https://finans.dk...-udlandet/
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2023 18:09

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
soi7, jeg fandt denne her der fortæller om problemet.

https://finans.dk...-udlandet/


Ja, sært det kun er Danmark og få andre lande, sorte penge findes jo overalt, så kan man jo bare veksle i Danmark til USD fx.hvis det er sorte penge, under 10000 kr pr gang så det giver jo ingen mening at blokere for Dkr. medmindre det da er mega store beløb...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2023 19:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg har spurgt lidt rundt omkring her i Sverige, og ingen har haft problemer med at veksle svenske kroner i Thailand, på internet fandt jeg den her

https://svenskaba...n-problem/

ved ikke
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2023 01:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg har spurgt lidt rundt omkring her i Sverige, og ingen har haft problemer med at veksle svenske kroner i Thailand, på internet fandt jeg den her

https://svenskaba...n-problem/

ved ikke


Ja Skipper det ser jo fint ud. Men, årstallet på tilbuddet er fra 2019. Der er sket en hel del i verden siden.

Jeg ved at flere venner som har bankkonto her, bruger de nye overføringsbureauer - Kan ikke lige huske navnene, men de får en bedre kurs end normal bankerne giver og pengene står på deres konto med det samme.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49
Smag på Thailand Hele Thailand 97 20-04-2024 15:16
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,406,540 Unikke besøg | jQ Blog