Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Lidt sjov må der også være plads til
bz
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-06-2021 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

En ung fisker fra Esbjerg havde lyst til at skifte karriere, og derfor flyttede han til København for at søge job. Han besøgte flere indkøbscentre, og til sidst blev han endelig indkaldt til samtale med chefen for indkøbscentret, som spurgte:– Har du nogen salgserfaring?
– Tjaah, tjoooh. Jeg har da solgt lidt fisk på havnen, efter vi har været ude at fiske.

Eftersom chefen fandt den unge mand meget sympatisk og ærlig, valgte han at ansætte ham.

– Du kan starte i morgen tidlig, sagde han. Jeg kommer ned efter lukketid i morgen aften for at se, hvordan du har klaret dig første dag.
Den unge esbjergenser havde en tung dag, men til sidst var det endelig fyraften. Efter lukketid kom chefen som aftalt ned for at høre, hvordan den første arbejdsdag var gået.

– Hvor mange salg lavede du så i dag?, spurgte chefen. – Ét. var svaret

Chefen blev lidt forundret og sagde: – Kun ét?! Vores sælgere plejer normalt at lave mellem 20-30 salg om dagen. Hvor stor var salget så?

– 1.911.138 kroner. var svaret

Chefen blev meget overrasket og gentog beløbet: – 1.911.138 kroner!? Hvad solgte du til ham?

– Først solgte jeg ham en lille fiskekrog. Herefter solgte jeg ham en mellemstor fiskekrog. Så solgte jeg ham en stor fiskekrog. Så købte han en fiskestang. Da jeg spurgte ham, om hvor han skulle hen at fiske, svarede han, at ville køre ud til kysten.

Så sagde jeg til ham, at han havde brug for en båd, så vi gik ned til båd-afdelingen. Her solgte jeg ham den store Bayliner med dobbelt motor. Herefter viste det sig, at hans lille Honda Civic ikke kunne trække den store båd, så jeg tog ham med hen til bil-afdelingen og solgte ham den store Chevrolet Tahoe.

Chefen, som nu var meget chokeret, sagde: – Så det du fortæller mig er, at en mand kom ind for at købe en fiskekrog, og du formåede at sælge en båd og en bil til ham?

Så svarede den unge esbjergenser glad: – Nej, nej! Han kom ind for at købe tamponer til sin kone, og så sagde jeg til ham, at han lige så godt kunne tage på fisketur, nu hvor weekenden allerede var ødelagt!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
emil
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-06-2021 13:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 167
Tilmeldt: 30.01.10
 Status: Offline

lidt men godt sjovt music

www.thai-dk.dk/uploads/19809963dab.jpg
Se stort foto HER
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
harry eker
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-06-2021 20:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144
Tilmeldt: 07.02.17
 Status: Offline

Når opgaver sættes i udbud, mister vi kontrollen over hvem der løser dem".
Nu er det nazisterne, som skal drive S-togene.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Lidt nostalgisk til gamle søfolk se med Alt mellem himmel og jord 1 25-01-2024 11:32
*Værnepligtige* som er lidt anderledes Skik og brug 5 23-10-2023 11:09
Jeg begynder at blive lidt nysgerrig. Alt det andet 1 13-10-2023 11:54
At være sømand Film, bøger etc 5 20-07-2023 11:56
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.41 sekunder | 97,875,698 Unikke besøg | jQ Blog