Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Verden på vrangen / Utroligt men sandt
Je suis Charlie
Skrevet d. 20-01-2019 10:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Våbensmugling fra Nordkorea: Stråmandsfirma var kunde i Danske Bank
Sagen burde allerede i 2009 have fået hvidvask-alarmklokkerne til at ringe højt i Danske Bank, mener ekspert.





Det er med en ganske særlig last, at det store fragtfly af typen Iljusjin 76 lander i Bangkoks Don Muang-lufthavn den 11. december 2009.

Flyet er lettet fra Nordkoreas hovedstad Pyongyang og er landet i Bangkok for at tanke op, inden turen ifølge flyets papirer skal gå videre til Ukraine og derefter til Iran.

Lasten består ifølge de samme papirer af mekaniske dele.

Men efter et tip fra udenlandske efterretningstjenester bliver flyet tilbageholdt. Og da de thailandske myndigheder åbner lastrummet, bliver de ikke mødt af mekaniske dele - men af 35 ton nordkoreanske våben.

Stråmænd med konto i Danske Bank
Mystikken breder sig dog hurtigt, for bagmændene bag den mislykkede våbenhandel er skjult bag et spind af stråmandsselskaber.

FN's efterforskning af sagen viser senere, at det russiskbyggede fragtfly har været brugt flere gange tidligere til våbensmugling, og kort før fragten af de nordkoreanske våben er ejerskabet af flyet skiftet flere gange, da de tidligere ejere var ramt af sanktioner.

Af lejekontrakten for flyet, som de thailandske myndigheder finder under ransagningen, kan man desuden se, at det er det newzealandske selskab SP Trading Ltd., der har lejet fragtflyet af selskabet Air West Ltd. fra Georgien.

DR's 21Søndag har sammen med Berlingske gransket sagen og kan nu fortælle, at selskabernes bankkonti også fremgik af lejekontrakten for flyet. Og stråmandsselskabet SP Trading Ltd. havde valgt at bruge en bank så langt væk fra New Zealand som muligt. Nemlig Danske Bank i Estland.

Læs mere HER: https://www.dr.dk...anske-bank
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tulle
Skrevet d. 20-01-2019 21:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 174
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline

Han har verdens længste penis - tæt på en halv meter
Den 54-årige mexicanske Roberto ønsker ikke en penis-reducerende operation, så han kan dyrke sex. Han vil meget hellere være manden med den største penis i verden




Hvad skal man egentlig med en halv meter lang penis, hvis man ikke kan dyrke sex med den. Men det er den 54-årige mexicaner Roberto Esquive Cabrera fuldstændigt lige glad med.

Han ønsker på ingen måde at få opereret sin penis mindre, så han kan dyrke sex. Han vil meget hellere kendes som manden med den største penis i verden. Og her taler vi altså om en halv meter i slap tilstand.

Når Robertos penis hænger slapt ned mellem hans ben, når den helt ned til knæene. Det skriver den britiske avis Daily Mail.

Vejede sin penis
Allerede tilbage i 2015 blev Roberto et viralt hit i hele verden, da der blev offentliggjort en video, hvor han vejer sin penis på en vægt i et forsøg på at bevise, at den er vaskeægte.

- Jeg er berømt, fordi jeg har den længste penis i verden. Jeg er meget glad for min penis.

Jeg kender ingen, der har en lige så stor penis som mig, siger den stolte Roberto til Barcroft TV. Hans penis er blevet målt af World Record Academy, der har udstyret ham med et officielt certifikat, der beviser, at han har verdens længste penis.

Cabrera har også forsøgt at blive anerkendt af Guinness World Records, men de nægter at måle hans vedhæng, da de ikke har en kategori for 'verdens længste penis'.

læs mere her https://ekstrabla...er/6500080


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Hans
Skrevet d. 26-01-2019 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 31.07.17
 Status: Offline

Carlsbergs munke leder desperat efter ølopskrift fra 1797
Munkene fra Grimbergen kan ikke finde deres opskrift. Bliver den fundet, genåbner de et mikrobryggeri i deres kloster med hjælp fra Carlsberg.




Munkene fra Grimbergen producerede deres sidste øl i 1797. Men klostret, der blev grundlagt i 1128, vil igen have sit eget bryggeri.

Og lykkes det at finde den rigtige opskrift, vil der blive opført et mikrobryggeri på klosterets område, hvor det lå for 221 år siden. Og dermed hvor den foreløbigt sidste øl blev brygget i 1797.

I dag kan man købe en "Grimbergen", men den bliver produceret af Carlsberg og Alken-Maes. Og efter en opskrift, som man mener nærmer sig den øl, der oprindeligt blev brygget af munkene. De har ikke selv deltaget i ølbrygningen siden 1797, skriver The Guardian.

Munkene indgik i 1958 en aftale med belgiske Maes om, at bryggeriet måtte bruge deres varemærke Grimbergen. Carlsberg overtog rettighederne til at sælge Grimbergen - uden for Belgien - i 2008.

»Vi har en gammel drøm om at starte ølbrygning igen. Fire mænd har allerede ledt i mere end et år efter opskriften. Hver dag kommer der besøgende, som spørger efter, hvor bryggeriet er. Og de kan ikke forstå, at vi ikke længere brygger øl,« siger underforstander Karel Stautemas fra det flamske kloster til The Guardian.

Klostret blev ødelagt i forbindelse med den franske revolution (1789-99), men munkene genopbyggede deres kloster på det samme sted. Men de genoptog ikke ølbrygningen, som dermed stoppede i 1797.

Karel Stautemas fortæller, at klostret har modtaget støtte fra både Carlsberg og Alken-Maes til at etablere et mikrobryggeri i klostret.

»Vi kender den nøjagtige placering af bryggeriet, fordi det fremgår af vores arkiv. Vi har dokumenter, der viser, at vores forfædre købte byg hos de lokale landmænd. Vi kender endda alle ingredienserne. Det eneste, vi endnu ikke har fundet, er den nøjagtige opskrift på, hvor meget af de enkelte ingredienser der skal bruges for at brygge den oprindelige øl,« siger Karel Stautemas.

Munkene er kun halvvejs gennem deres arkivmateriale, og de håber på, at opskriften nok skal dukke op. Lykkes det, er det planen at kunne sende en original Grimbergen på markedet nytårsaften 2020.

Grimbergen er en af Carlsbergs mest succesfulde specialøl, og den sælges over store dele af kloden.




https://finans.dk...d=10581991


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 27-01-2019 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Tanorektiske’ Martina: Mine bryster er de største i Europa
Tyske Martina Big er afhængig af sol-indsprøjtninger og solariet. Og så har hun ifølge sig selv Europas største bryster


Med et mål om at komme til at ligne en ’eksotisk barbie’ har den tyske glamour-model Martina Big sammenlagt spenderet omkring 440.000 danske kroner på forskellige kosmetiske operationer.

Ifølge Martina Big selv er hun 28 år gammel, bruger størrelse 36 i tøj, og har nået en størrelse 32S-størrelse. For at opnå sin brune hudfarve, og pleje sin tanning-afhængighed, bruger hun både pigmentindsprøjtninger og sit eget specialkonstruerede solarium med 50 rør.

http://ekstrablad...pa/6614914




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 31-01-2019 13:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

'Ketchup-krig': Her bliver 150 tons tomater kastet gennem gaden
Hvert år samles titusindvis af mennesker i den spanske by Buñol for at kaste tomater på hinanden. Se, hvor vildt det gik for sig i år





20.000 og 150.

Det første tal er antallet af mennesker, der i år valfartede til den spanske by Buñol. Det andet tal er antal ton tomater, der blev kastet omkring i gaden under den årlige udgave af den spanske festival 'La Tomatina'.

20.000 mennesker havde købt billet til den store begivenhed i byen nær Valencia, der siden 1945 har efterladt bymidten badet i tomater. I år var der dog ifølge AP taget ekstra sikkerhedsmæssige forbehold, efter at Barcelona og omegn var ramt af terrorangreb tidligere i august.

Festivalen startede i 1945, men ifølge den officielle side for begivenheden ved man simpelthen ikke, præcist hvad der startede tomatkampen. Men udover under Franco har begivenheden været årligt tilbagevendende.

Det koster cirka 75 kroner at deltage.


http://ekstrablad...en/6799624
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 04-02-2019 08:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Norsk robotskib sejler med containere uden nogen ved roret

Snart stævner en helt ny type containerskib ud fra det norske skibsværft Kongsberg.

Skibet er automatiseret. Et robotskib, der kan sejle og navigere uden en almindelig besætning af kød og blod.

Skibet hedder Yara Birkeland og er bestilt af gødningproducenten Yara. Efter planen skal skibet transportere 40.000 containere om året fyldt med gødning langs den norske kyst. Og hele processen skal automatiseres.


https://www.dr.dk...-ved-roret


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiny
Skrevet d. 05-02-2019 09:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 29.06.10
 Status: Offline

Hvem har det bedste hobbyrummusic

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmet
Skrevet d. 06-02-2019 11:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 21.07.15
 Status: Offline

Muslimer er vildt begejstrede for en datingside for flerkoneri

Til trods for, at ægteskab mellem en mand og flere kvinder er forbudt, er en engelsk datingsside for flerkoneri eller “det polygame ægteskab” blevet meget populær. Netværket har ikke mindre end 35 000 tilmeldte brugere.

Flerkoneri praktiseres især blandt muslimer, fordi Allah har tilladt en muslimsk mand at tage op til fire koner, hvis han kan behandle dem nogetlunde ens.

Datingsiden hedder SecondWife.com, dens indehaver introducerer den her:



Man skulle tro, at myndighederne ville anmelde sådan et forum for opfordring til at bryde loven, men nej, i multikulturelle England tilsidesætter man loven, af hensyn til muslimerne.

Ifølge datingsidens indehaver Azad Chaiwala har han lavet portalen for at fremme “troskab, moral og gammeldags værdier”. (rt.com)

Chaiwala er som muslimer er flest, han sætter Allah lov over det sekulære samfunds retssystem. Han mener derfor ikke, at der er noget forkert i hans datingside. Men han erkender, at der kan være visse problemer med kvinderne i det ulige ægteskab.

http://denkorteav...lerkoneri/
www.thai-dk.dk/uploads/linier.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 11-02-2019 07:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

hvornår reagere de danske politiker på de krasse meldinger ved ikke


Chokerende melding fra NATO-chef: Islamisk Stat spreder sig som kræft blandt flygtninge i Europa

En flodbølge af asylansøgere skyller lige nu ind over Europa fra Mellemøsten og Nordafrika. Den giver enorme problemer.

Men der er et helt særligt og meget farligt træk ved asylstrømmen.

Terrorister og kriminelle skjuler sig i strømmen af asylansøgere. Forklædt som flygtninge kommer mange mennesker, som vil Europa det ondt, ind over grænserne. Og det griber om sig.

“Terrorister og kriminelle spreder sig som kræft blandt flygtningene i Europa.”

Sådan løs den barske besked fra Philip Breedlove, der er Natos øverskommenderende i Europa på et pressemøde tirsdag. Det blev holdt efter en høring i Senatet i USA.

Det er svært at sætte tal på. Men der har været talt om at mindst 1500 muslimske europæere, som er er på vej tilbage til Europa. De er trænede i krig og kan have en planlagt opgave med at udføre terror i Europa. Desuden kan der komme syrere og irakere og andre med det formål at lave terror og andre angreb i Europa.
Breedlove siger, at sikkerhedstjenesterne i forskellige lande har afsløret mange helt konkrete planer om terror.
Breedlove overtog kommandoen i 2013. Han har lige siden talt for en aggressiv befæstning af Europa. Han mener, USA skal gøre mere for at bekæmpe Assad og Islamisk Stat i Syrien. Han ser også en stor langsigtet fare i Ruslands magt og voksende indflydelse i Mellemøsten.

“De flygtninge, som kommer til Europa, skal kontrolleres meget nøje. Det skal undersøges om de kan udnyttes af mennesker, som ønsker at skade os”. Det sagde Breedlove som svar til de mange medlemmer af kommiteen, der ville vide mere om det brændende spørgsmål om asylkrisens følger.

Det er mennesker som truer Vesten – ikke kun landene i Europa men også USA. De lever højt på, at de ikke møder nogen form for modstand.
Samme melding fra Europol og Norge
Det norske udenrigsministerium har netop skrevet noget tilsvarende. Sent mandag aften lækkede et 10 sider langt notat fra ministeriet.

Det beskriver hvordan asylkrisen i løbet af det næste halve år kan løbe Europa over ende og skabe socialt, økonomisk og sikkerhedsmæssigt kollaps i landene. (DKA 1.3)
Den norske sikkerhedschef advarede ligeledes for nylig om terrotruslen i kølvandet på asylkrisen og den hovedsagelige muslimske folkevandringen.

Chefen for Europol sagde for nylig at der kan være op mod 5000 terrorister i Europa.
Allerede i april 2015 lød der samme advarsel fra en anden Nato-chef:

De kommer som desperate flygtninge, men de er beregnende terrorister, som vil ødelægge Europa.

Men ingen beslutningstager lyttede for alvor. De gør de nok heller ikke denne gang. Katastrofen lurer.

http://denkorteav...ra-munden/

http://www.thegua...terrorists
http://www.milita...dlove.html

http://denkorteav...lare-mere/

http://denkorteav...dvandring/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 11-02-2019 07:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

jeg vil så gerne det hele i skal betale


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sky
Skrevet d. 13-02-2019 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 20.11.15
 Status: Offline

Stenrige og tørstige: Arabere vil hente kæmpe isbjerge og drikke dem
De er i top ti over verdens rigeste lande, og nu er der planer om at De Forenede Arabiske Emirater, skal have deres egne isbjerge





- Det er nøjagtig den slags idiotiske ideer, der får folk til at tvivle på om mennesker i mellemøsten er seriøse.

- I stedet for at passe bedre på det vand vi har, så finder de på det her latterlige projekt, som aldrig vil komme til art fungere.

Ny begynder krigene om vand
Sådan skriver Johnny R på youtube.com om planen om at hente isbjerge fra Sydpolen til den arabiske golf, nærmere betegnet de forenede Arabiske Emirater. Et isbjerg kan ifølge ide-magerne fra National Advisor Bureau Limited nemlig forsyne 1 million mennesker med drikkevand i fem år. Og så kan isbjerge skabe et mikro-klima, der laver skyer, der kan få det til at regne i ørkenen.
http://ekstrablad...em/6647608

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 17-02-2019 11:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Indonesian ice cream commercial gains worldwide attention

Jakarta - A television commercial of local ice cream Indoeskrim has gained worldwide attention on the internet. The three-minute commercial ranked fifth on YouTube Indonesia’s trending videos list and has been watched by over 800,000 viewers.Entitled “Kisah Legenda Nusantara” (The Legend of Archipelago), the video starts with a feud between two royal siblings over food. One of the guards grabs a walkie-talkie and reports the fight to the Queen, who immediately intervenes.When she fails to stop the fight, she calls her husband using her intricately adorned iPhone for help.
The King, who receives the call aboard a giant computer-generated bird, finds his wife's location using Google Maps. He then stops the children's fight by showing them a cabinet full of ice cream.


http://www.nation...c/30320444

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
Skrevet d. 18-02-2019 14:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 199
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

fandt lidt godt på facebookThumb

Jeg foragter ikke muslimer, fordi de er muslimer, men jeg foragter de problemer, som de har taget med fra deres eget land, som de har bragt til Danmark, som ikke er deres land.

Jeg foragter de politiske ledere, som har fået dem til at forlade deres eget land og nation, ved at bilde dem ind at de kan få alt til det land de er kommet til, på bekostning af det lands egnen befolkning.

Jeg foragter ikke deres land, selv om det ikke passer ind i den vestlige verden, men jeg foragter den kendsgerning, at det er os danskere der er tvunget til at betale for dem, hvad deres folk har gjort ved deres eget land.

Jeg foragter den kendsgerning at deres ledere har fejlet i en sådan grad, at deres folk rejser og søger et bedre liv for sig selv, i stedet for at prøve at gøre deres eget land til et bedre sted for alle.

Jeg har ikke brug for jer til at opbygge mit land, for jeg har set, hvilket land i har opbygget, jeg ønsker ikke mit land bygget på den måde, i gør det.

Desuden havde Danmark det bedre inden i kom til mit land, jeg foragter dem ikke som individ, men jeg foragter det som deres tilstedeværelse gør ved mit land.

Jeg foragter ikke deres drømme, men jeg foragter den kendsgerning, at vi danskere skal lide under deres drømme-jageri, og jeg foragter den kendsgerning, at de drage fordel af et velfærdssystem som er opbygget af os danskere for at tage sig af os selv, og ikke af nogen anden nations befolkninger.

Jeg foragter ikke den tanke, at enhver har ret til at have et godt liv, men jeg foragter den kendsgerning, at vi nu er nød til at forringe velfærden for danske ældre, børn, de syge og de underprivilegeret og faktisk hele nationen, fordi horder med magt trænger ind i Europa og vil tage vor velfærd for sig selv.

Derfor mener jeg ikke at Danmark tilhører enhver, jeg mener at Danmark alene tilhører danskerne, da jeg mener at Danmark er det danske folks NATIONALE EJENDOM, og jeg foragter folk der, danske eller ej, prøver at stjæle det fra os.

Ethvert land er ansvarlig for dets eget folk, deres land er ansvarlig for deres. Danmark er ansvarlig for os danskere.

Forfatter Stig Andersen

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 20-02-2019 02:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

De hovne dommere er umulige at gøre tilfredse – men så kommer Laura og slår benen væk under dem alle

Da 13-årige Laura Bretan venter i kulissen sammen med sin mor og far. Om lidt skal hun synge i det store underholdningsshow ‘America’s Got Talent’.

Hun kan følge hvordan dommerne vrager den ene efter den anden. De er svære at stille tilfreds.

Så er det hendes tur. I flade sko og uden make up.

Dommerne ser ud som om de har opgivet hende på forhånd.

Men det ændre sig, så snart Laura begynder at synge. På trods af sin unge alder er nu nemlig operasager med en vidunderlig smuk stemme.

Dommer og publikum sidder med åben mund – og så bryder jublen ud.

Dommerne er overvældet af stærke følelser.

Den nok mest blaserte dommer, Simon Cowell, overgiver sig helt: Jeg har aldrig hørt noget ligende i løbet af alle de år, jeg har lavet dette program.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
Skrevet d. 23-02-2019 12:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Thumbwww.thai-dk.dk/uploads/Shariafri zone.jpgThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bebe
Skrevet d. 24-02-2019 08:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 99
Tilmeldt: 11.01.12
 Status: Offline

Vrede over ulovlig skiltekampagne: 4426 km til Syrien
Folketingsmedlem fra DF glæder sig over ulovlige skilte, der viser asylansøgere vejen hjem til Syrien og Irak


http://ekstrablad...en/6052424

www.thai-dk.dk/uploads/ver4.png
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bebe
Skrevet d. 26-02-2019 04:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 99
Tilmeldt: 11.01.12
 Status: Offline

Asylfrivillige får dødstrusler efter at have pillet “Syrien”-skilte ned
To kvinder fra Thisted har modtaget anonyme truende sms'er og krænkende kommentarer, efter de i weekenden fjernede nogle omdiskuterede skilte.


www.thai-dk.dk/uploads/asyl2.jpg

http://www.dr.dk/...skilte-ned
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
Skrevet d. 26-02-2019 05:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

"Dansk Folkepartis næstformand Søren Espersen udtalte i weekenden til TV2, at han fandt skiltene sjove, og at det var "humor i stor stil".

Så bare vent til der er nogen der sætter skilte op med afstanden til Tel Aviv, så går han helt op i limningenGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
Skrevet d. 28-02-2019 00:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Her er verdens (måske) mest bizarre forlystelsespark





Husk at medbringe et håndklæde, hvis du skal forbi en potentielt kommende forlystelsespark i denne varme by

Det er næsten ligesom Tivoli eller BonBon-land, men der er bare én virkelig stor forskel.

I den nye 'spamusement park' i den japanske by Beppu – som især er kendt for sine varme kilder – skal gæsterne sidde i en spa, der udgør vognen i rutsjebanen.

Forlystelsesparken eksisterer endnu ikke, men den kan blive til virkelighed.

Det er byens borgmester, der på de sociale medier har opfordret folk til at like en Youtube-video, og hvis videoen får over én million visninger, så vil han bygge den vilde og usædvanlige park.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
Skrevet d. 06-03-2019 11:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

så skal vi i skole

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Se verden fra toppen af en 85 meter høj havmølle i denne 360-graders video Udenfor Thailand 3 07-11-2023 17:21
Et tilbud som er for godt til at være sandt !!! Flyselskaber 3 08-07-2022 01:54
Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser i hele verden Udenfor Thailand 1 13-03-2020 18:08
De 5 vildeste landingsbaner i verden Lufthavne 4 26-10-2019 06:15
Her er de 10 bedste flyselskaber i verden Flyselskaber 1 08-04-2019 06:51

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,311,441 Unikke besøg | jQ Blog