Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Støttegruppe vil hjælpe udvist familie
Cacaokurt
#61 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2013 12:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

skipper skrev:
Dansk Folkeparti vil ikke hjælpe Im:


Vrøvl Skipper!
De har hjulpet hende og hendes mor til Thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#62 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2013 12:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Den havde jeg overset Cacaokurt, så har de måske alligevel hjertet på rette sted.
Jeg håber da de kontaktede Lars Løkke så de kunne få en gratis billet på 1.klasse.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#63 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2013 14:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Endnu en sludder for en sladder fra DF der ikke vil indrømme ansvar for den udviste familie, men det er da opløftende at journalisterne endelig har fundet frem til hvem der dybest set har ansvaret:
http://www.mx.dk/...y/30248766
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#64 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2013 00:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Regeringen vil lovgive til fordel for Im og hendes mor

Alle Folketingets partier pånær Dansk Folkeparti har lavet en aftale om en særlov, der skal sikre folk i en situation som syv-årige Im og hendes mor. Særloven har tilbagevirkende kraft på to år. Justitsminister Morten Bødskov siger efter mødet:
- Det vil betyde, at sager, der rummer de omstændigheder som denne her, vil få mulighed for at vende tilbage. Det her er en løsning, som både peger fremad og kigger bagud.
- Med hensyn til de to år handler det om, at vi skal sikre, at den pågældende, der har været her i landet, har udvist vilje til at integrere sig i det danske samfund. Derfor vurderer vi, at to år giver mening, tilføjer han.

læs mere her http://www.dr.dk/...195932.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#65 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2013 10:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Pinligt Danmark: Im svigtet igen
Loven, der skal skaffe syvårig pige hjem til Nordjylland, vedtages først til næste år - imens sidder Im og hendes mor strandet i Thailand

http://ekstrablad...162197.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#66 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2013 12:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Pinligt Danmark: Im svigtet igen
Loven, der skal skaffe syvårig pige hjem til Nordjylland, vedtages først til næste år - imens sidder Im og hendes mor strandet i Thailand

http://ekstrablad...162197.ece


Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker de lover og lover for så til sidst at glemme

bortset fra det, har Im og hendes mor søgt om turist visa, ikke mig bekendt, jeg gentager lige mig selv

Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#67 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2013 12:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Selv brugtvognsforhandlere har større troværdighed end politikere.

http://finans.tv2...rdige.html
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#68 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2013 19:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
AL 48 skrev:
Pinligt Danmark: Im svigtet igen
Loven, der skal skaffe syvårig pige hjem til Nordjylland, vedtages først til næste år - imens sidder Im og hendes mor strandet i Thailand

http://ekstrablad...162197.ece


Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker de lover og lover for så til sidst at glemme

bortset fra det, har Im og hendes mor søgt om turist visa, ikke mig bekendt, jeg gentager lige mig selv

Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker


Det er jo slet ikke sikkert, at Im´s mor har økonomiske midler til at søge visum igen.
Samtidig med at hun blev udvist fjernede de jo hendes økonomiske grundlag.
Hvem mon erstatter hende alle de ekstra udgifter??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#69 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-12-2013 01:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

al48 skrev
Det er jo slet ikke sikkert, at Im´s mor har økonomiske midler til at søge visum igen.
Samtidig med at hun blev udvist fjernede de jo hendes økonomiske grundlag.
Hvem mon erstatter hende alle de ekstra udgifter??


hun får en enke pension fra hendes afdøde mand, penge til at søge visa har hun

hvorfor skal hun have erstatning, udvisningen var lovlig rent juridisk, moralsk nå nej moralen er forsvundet fra danmark læs politikerne
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#70 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 00:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 304
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Ambassade vil hjælpe Im hurtigt hjem
Den danske ambassade i Thailand vil hastebehandle Im og Suthidas visumansøgning

Den normale svartid på en visumansøgning er 15 dage, og ansøgningen skal rettes personligt til ambassaden i Thailand, men støttegruppen ved ikke, hvornår det kan lade sig gøre.

- Jeg ved ikke, om det bliver i morgen. Ambassaden ligger en times flyvetur væk, og jeg ved ikke, hvornår det kan lade sig gøre, siger Anders Christiansen.

http://ekstrablad...163304.ece

er vi ikke ude i hampen, nu problemerne er store er det virkeligt så svært, at at komme til Bangkok som ligger en times flyvetur væk, åbenbart
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#71 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 02:48

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

yindee skrev:

Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker de lover og lover for så til sidst at glemme

bortset fra det, har Im og hendes mor søgt om turist visa, ikke mig bekendt, jeg gentager lige mig selv

Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker


Nej selvfølgelig har de ikke søgt om visum, for hans forældre skal jo på en lang ferie der ude først.

Havde Medierne bragt sandheden så kunne jeg også have haft sympati for sagen.

Im kommer til DK som 3 årig..
Hun kan ikke et ord Thai / forstår ikke et ord Thai.

Det er jo løgn og jeg er da helt sikker på hendes mor hvis ikke stadig taler Thai med Im så gjorde hun mindst de første par år.

At loven så var uretfærdig, ja det er en hel anden side af sagen, men den bliver jo så ændret.

Men når medierne kan fremtvinge lovændringer ved at fremture med usande historier, så står det ret skidt til i lille DK.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#72 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 03:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

hej lief

du siger det rigtige, et tre års barn der er født og har boet i thailand taler thai

moderen taler garanteret også thai, med Im noget af tiden

vi kan nok konstatere: at Im taler og forstå meget thai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#73 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 06:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

leif skrev:
yindee skrev:

Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker de lover og lover for så til sidst at glemme

bortset fra det, har Im og hendes mor søgt om turist visa, ikke mig bekendt, jeg gentager lige mig selv

Kæmp for alt, hvad du har kært: stol aldrig på en politiker


Nej selvfølgelig har de ikke søgt om visum, for hans forældre skal jo på en lang ferie der ude først.

Havde Medierne bragt sandheden så kunne jeg også have haft sympati for sagen.

Im kommer til DK som 3 årig..
Hun kan ikke et ord Thai / forstår ikke et ord Thai.

Det er jo løgn og jeg er da helt sikker på hendes mor hvis ikke stadig taler Thai med Im så gjorde hun mindst de første par år.

At loven så var uretfærdig, ja det er en hel anden side af sagen, men den bliver jo så ændret.

Men når medierne kan fremtvinge lovændringer ved at fremture med usande historier, så står det ret skidt til i lille DK.



Hvor er det typisk dansk at nu hvor tingene er nogenlunde faldet på plads til fordel for Im og hendes mor så skal der lige pilles lidt ved deres intentioner og de skal lige pilles lidt ned. De skulle jo nødig føle sig befriet og glade hele vejen til Danmark. ( Føj for den lede ) Kan vi snart blive fri for den " jantelov "
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#74 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 07:13

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

jamen Rawirot det står dig da frit for at tro på løgnene.

Tror du skal læse lidt om hvad jantelov er, før du smider om dig med ukvems ord.

Der hyles op om at de ikke kan komme til Danmark her og nu og det er noget svineri.
Jamen for dælen da de vil ikke til Danmark nu, hans forældre er jo på vej til thailand og bliver til Januar.

Det er en gang medie pis i høj gear.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#75 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 07:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

leif skrev:
jamen Rawirot det står dig da frit for at tro på løgnene.

Tror du skal læse lidt om hvad jantelov er, før du smider om dig med ukvems ord.

Der hyles op om at de ikke kan komme til Danmark her og nu og det er noget svineri.
Jamen for dælen da de vil ikke til Danmark nu, hans forældre er jo på vej til thailand og bliver til Januar.

Det er en gang medie pis i høj gear.



Så siger vi det. Du er uden for rækkevide og sikkert her kun for at svine andres intentioner til. Vi kender godt typen. Den er over alt på disse sider og lignende.
Måske det hele udmunder af simpel jalousi. Det er en grim sygdom.
Ikke mere fra min side. Det er normalt imod min overbevisning at vende tanker med folk der er negative og altid ved bedre og helst vil drage alle andres intentioner i tvivl.

GOD JUL.
SIDEN ER JERESskaal
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#76 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 07:44

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det var godt nok billigt... smide en gang lort og så ikke vil argumentere for sine synspunkter.

Er det løgn, man har kørt massivt på den stakkels pige ikke kan Thai ?

Er det løgn hans forældre holder jule ferie sammen med dem i Thailand og først returnerer i Januar. ?

Hun kan sørme ikke lige komme ned og søge visa, nå hvis hun ville så kunne hun nok meget nemt.

Og det betyder debatten er total afsporet og bygger ikke på sandheden.. det var min pointe..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#77 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Jamen Leif, du er da selv med til at forvirre begreberne.
hans forældre er jo på vej til thailand og bliver til Januar.

-Hvorfor skriver du i næsten alle indlæg "hans".-Jeg troede at Im var en pige, men du har måské med sædvanlig klogskab opdaget noget andet??
-Og så vidt jeg er orienteret, så er Im´s stedfar død af kræft og moderen ledsager sit barn i Khon Kaen. Så hvordan kan "hans forældre" lige pludselig være på vej til Thailand??

Er det løgn hans forældre holder jule ferie sammen med dem i Thailand og først returnerer i Januar. ?
- Ja, i høj grad.

Men det er måské slet ikke Im og hendes moder vi taler om???ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#78 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 09:07

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja hans..... hendes afdøde mands forældre..
Selvom han er død, skal de vel omtales som hans forældre, eller ?
Og har de ændret rejse planer, så beklager jeg da..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#79 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 09:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
Ja hans..... hendes afdøde mands forældre..
Selvom han er død, skal de vel omtales som hans forældre, eller ?
Og har de ændret rejse planer, så beklager jeg da..


Beklager,- så misforstod jeg din skrivemåde sorry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#80 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 09:14

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

det er ok..Thumb

copy fra Ekstra Bladet.

Suthida Nielsen håber nu på, at papirerne omkring Ims og hendes egen tilbagevenden til Danmark falder på plads hurtigst muligt, så Im kan komme tilbage og passe sin skolegang.
I mellemtiden er det planen, at Ims bedste forældre skal hjælpe hende med lektierne.

- Jeg har netop talt med Ims klasselærer, som ikke mener, det bliver noget problem for Im at komme tilbage i skolen, fordi hun er så dygtig. Og nu kommer hendes bedstemor og læser dansk med hende, så hun ikke kommer bagud, siger Suthida Nielsen stolt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dansk familie på hospitalet efter frontalkollision Nyheder fra Phuket 2 11-12-2023 16:26
Det er den mest utrolige og anderledes familie, vi nogen sinde har mødt. Film, bøger etc 5 30-05-2023 11:53
Jarunee drømmer om at hjælpe Nyheder på dansk 1 04-04-2023 17:31
16-årige thailandsk pige udvist til Thailand Nyheder på dansk 1 02-12-2022 09:55
Dansk familie indlagt med coronavirus i Thailand Nyheder fra Phuket 1 20-03-2020 08:59

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 99,510,657 Unikke besøg | jQ Blog