Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad laver du lige nu?
Vanilla
Skrevet d. 11-10-2012 03:43

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Emnet er for farligt, saa jeg dropper, alle har dog ifoert sig sikkerhedsudstyr......kat

Oensker alle en god dag, med eller uden brand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
Skrevet d. 11-10-2012 04:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Når så de boglige studerende endelig blir færdig med deres uddanelser så har de jo fået ondt i ryggen af at slæbe på de tunge bøger, så kan de jo få en førtidspension og flytte til Thailand og nyde livet, imens bonderøven knokler for at få det hele til at løbe rundt, jo det er sku ikke så toset med det læseri.nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
Skrevet d. 11-10-2012 04:38

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Beklager mit uheldige ordvalg, jeg burde maaske ha' brugt ordet uviden. I skolen tilegner man sig viden, eller ?

Kalle.

Jeg har ikke kaldt nogle dumme og jeg skrev vist heller ikke alle fra Isaan....

Jeg skrev om skolegang, altsaa den skolegang, som om ikke andet har vaeret meget ringe for visse folk.

Det er da muligt at jeg har lidt fordomme, syntes dog at mine iagttagelser er blevet bekraeftet adskellige gange.

Oj ja, viden kan vaere mange ting, nogle er gode til det ene og andre til noget helt andet, men skal man kunne faa et job som man kan leve af, altsaa et sobert job, saa kraever det altsaa ofte lidt mere en 5 - 6 aars skolegang, det er vel gaeldene i hele verden.


Viden er noget man tilegner sig hele sit liv på den ene eller anden måde pg nej du kaldte ingen for dumme men småt begavede kommer nok mere eller mindre ud på det samme.

Da jeg gik i skole som jeg heller ikke var vild med til lærte jeg mig nok mere eller mindre det man vil kalde basis viden gik 8 år i skole var derefter ude og sejle et par år hvor jeg bla lærte mig st tale engelsk samt at læse samme.

Stoppede med at sejle og gik et lære og tillærte mig et fag og tog 9-10 klasse på aftenskole har haft egen virksomhed af 2 gange 1 gang i 10 år som jeg så solgte følte jeg ville prøve noget andet og har så startet op igen og har haft gang i mit eget 1 års tid igen og det går udmærket.

Har været på arbejdsmarkedet i nu 40 år og har været arbejdsløs sammenlagt 2-3 uger og i den tid hvor der ikke har været noget inden for mit fag ja så har jeg så lavet noget andet sælger, sanitør you name it og jeg har været glad for alt hvad jeg har beskæftiget med gennem tiderne og i de job hvor jeg har været ansat har jeg altid fået arbejdet mig op og fået et større ansvar for både mig selv og andre så der altid har været en lidt hæjere stilling en bare at være manden på gulvet hvad jeg også selv har været og aldrig set ned på så der er altså også noget der undtagelsen bekræfter reglen.

Ved ikke hvad du kalder for et sobert job og evt hentyder til men sobert for mig er at kunne klare sig selv uden at skulle ligge andre til last det være sig sine nærmeste eller samfundet og så er det ligemeget om du er klunser i Isaan eller direktør i USA det er dem jeg tager hatten af for at folk uforskyldt kan komme ud for at de skal have hjælp det er bare sådan og de skal også hjælpes alt det de kan så de kan komme på fode igen og klare sig selv og have respekt for sig selv det er sobert i mine øjne.

Og som jeg startede med som svar til dig viden det tilegner man sig hele livet på den ene eller anden måde og folk der vil lære de lærer det er både sikkert og vist har mange gode eksempler på det.

Og hvis du med sobert mener prostitution uden at jeg vil lægge ordne i munden på dig så har jeg også respekt for de piger/kvinder som arbejder med det ældste erhverv i verdenen for dem er vi også mange af os der har haft glæde af og frekventeret mere eller mindre rundt om i verdenen også i Thailand vist også dig så vidt jeg husker du har skrevet om ( og nej gider ikke at sidde og rive op i gamle sår ) behandel andre som du selv vil behandles også gerne med respekt hvad vi nok alle glemmer en gang imellem ( sidder sgu og føler mig helt bibelsk music ) men det er skrevet fra hjertet.

Og med hensyn til vores koner om de er det ene eller andet beskæftger sig med det ene eller andet der skal nogen til at udfylde alle pladser i samfundet for vi er jo nok mere eller mindre afhængige af hinanden i mindre eller størrer grad og hvad er det man siger enhver so syntes bedst om sine grise jeg gør ihvertfald hun lærer mig lige så meget som jeg lærer hende hverdag på den ene eller anden måde og det skal man bare lære og påskønne.

Kan i alle have en rigtig god dag hvor i end befinder jer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
Skrevet d. 11-10-2012 04:51

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Kalle.

Nae, derer ingen grund til at du bliver bibelsk :-) Men hvor mange har / har haft samme mulighed som dig, altsaa i Thailand ?

Jeg har svinget kraftigt i trapetzen, er aldrig blevet boeffet af pigerne, saa har jeg i saafald da ikke opdaget det..hehehe.

Naar jeg moeder folk, uanset job, status osv. behandler jeg alle med lige respekt, det skal der ikke herske tvivl om, at der saa er visse typer jeg taler bedre med end andre er noget helt andet

Jeg proever ikke at goere mig bedre end jeg er, jeg skriver saamaend bare om hvad jeg ser og maaden jeg ser dem paa.

Og vi maend er vel ligesaa forskellige som pigerne er, og heldigvis for det !

26 grader og blaesevejr, dog med svag sol.......God dag !Thai

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
Skrevet d. 11-10-2012 05:48

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Kalle.

Nae, derer ingen grund til at du bliver bibelsk :-) Men hvor mange har / har haft samme mulighed som dig, altsaa i Thailand ?

Jeg har svinget kraftigt i trapetzen, er aldrig blevet boeffet af pigerne, saa har jeg i saafald da ikke opdaget det..hehehe.

Naar jeg moeder folk, uanset job, status osv. behandler jeg alle med lige respekt, det skal der ikke herske tvivl om, at der saa er visse typer jeg taler bedre med end andre er noget helt andet

Jeg proever ikke at goere mig bedre end jeg er, jeg skriver saamaend bare om hvad jeg ser og maaden jeg ser dem paa.

Og vi maend er vel ligesaa forskellige som pigerne er, og heldigvis for det !

26 grader og blaesevejr, dog med svag sol.......God dag !Thai



Der med det bibelske du ved når ånden kommer over en *S*, skal ikke kunne sige hvor mange der har haft de samme chancer som jeg men nok de færreste i Thailand men har nok også noget at gøre med en selv og vi kommer fra et sted hvor vi mere eller mindre har størrer muligheder tror da nok hvis de fleste derude havde haft vores muligheder så havde det jo nok også set anderledes ud derude.

Og det med at blive taget bagi bøffet som du kalder det er jo nok mere eller mindre op til en selv det gælder jo bare om at have fornuften med i hvad man foretager sig.

Og selvfølgelig er der dem man svinger bedre med end andre og sådan er det jo bare ville sgu være surt hvis vi kun omgåes de samme mennesker alle sammen forskelligheder er jo det der giver livet kulør og livet spændene.

Man kommer jo heller ingen steder med at gøre sig selv bedre end man er det kan man jo ikke købe noget for alligevel og nok heller ikke sikkert at vi ser det samme og på samme måde og igen heldigvis for det og vi kan jo kun udtale os om det vi ser og omgåes i vores dagligdag og viden.

Og derfor udtaler jeg mig også kun om det jeg personligt selv har set og oplevet i Thailand og har oplevet med familie og venner derude og med de thaier jeg kender andre steder rundt omkring bla her hvor vi har vores dagligdag.

Og vi oplever og ser jo heldigvis ikke det samme og det er både på godt og ondt.

Men syntes nu også jeg vil rose dig du er nu meget hyggelig at udveksle meninger med når der ikke er for meget af skaal i billedet *G*

Men kun 7 uger igen så er det afsted som jeg siger hjem til hus og den familie og venner derude som vi/jeg savner hver dag.

Her pissekoldt sne i fjeldene sneen regner væk fra gaderne i ny og næh og nattefrost samt mellem 0 og 4-5 grader i dagtimerne BRRRRRRRRRRR.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
Skrevet d. 11-10-2012 07:05

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

kalle.

Tak for rosen, den er jeg glad for !

Kan godt forstaa at i glaeder jer til at komme afsted, med de grader du naevner lyder det jo naermest som tortur, bliver det ikke en permanent flytning paa et tidspunkt ?

Nej, jeg kan godt skrive lidt underlige ting naar jeg er stinkende, men der er skruet kraftigt ned for blusset, ja det er ligefoer at det nu er mig som bliver bibelsk..Grin

Mange af mine svar kan maaske virke lidt stejle, men hvorfor gaa paa kompromis hvis man ikke er enig........nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
Skrevet d. 11-10-2012 08:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

er på vej ud af døren, arbejdet venter, chefen er sur hvis vi ikke møder til tiden Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
Skrevet d. 11-10-2012 09:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

M55 skrev:
@Vanilla

rolig nu hjælpen er på vej

www.thai-dk.dk/uploads/brandbiler013.gif www.thai-dk.dk/uploads/brandbiler004.gif

vil du diskuteret emnet, hvor kommer pigerne fra, opret en ny tråd , jeg har brandbilerne klarGrin


M55,-du er sgu herlig. Dejligt at se folk med en masse humor Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
Skrevet d. 11-10-2012 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Det er er der vel ingen der goer, men en kendsgerning er dog at en del folk fra Isaan er lidt mindre begavede end folk fra andre steder i Thailand, det skyldes jo at Isaan et fattigt landbrugs faerd og dermed har mange ikke haft mulighed for at gaa saa meget i skole, akkurat ligesom der var forskel paa folk i Danmark i gamle dage.

Vi kan da sagten diskutere dette emne, men det kraever vel saa en anden traad.

PS. Kender da folk fra Isaan som har en UNI, men jeg kender dog flere som ikke har.

Dette kan du DD. saa tolke som du vil, jeg generalisere ikke, men holder mig igen bare til fakta.


Kan kun tilslutte mig Vanilla´s synspunkt her, bare ikke at folk skulle være "mindre begavede", for det er en anden ting.
Når jeg er dernede,-nu snart igen, så lever jeg midt iblandt dem, og kan betragte forholdene fra sidelinien. Vel at mærke ikke kun på en 14-21 dages ferie, men de fleste gange omkring ½år.
Jeg har det meget tæt inde på livet, da jeg bor/lever sammen med en dame, der har været indefor skolesystemet siden hun fik sin uddannelse for snart mange år siden.
Det er ikke børnene der er dumme,- heller ikke lærerne.
Deres faciliteter mange steder er langt under lavmålet, værre end den gamle "stråtækte" hjemme i DK. Dårlig internetforbindelse (for dyrt for landsbyskolen.), dårlige skolematerialer og lokaler (mange ting foregår udendørs p.g. af manglende lokaler i forhold til antal elever). -Og så ikke mindst, rigtig dårlig og "fjollet" tilrettelæggelse af skoleskemaet (hvad de skal lære, og hvad der prioriteres). -Hvad skal drengene (og for den sags skyld også pigerne) med traditionel thaidans? - lære at stå på et ben og lave mystiske bevægelser med hænderne?? -Det udvikler motorikken,-ja. Men det "stjæler" en masse timer hver uge, som de bedre kunne have brugt på at lære engelsk og regne. For det er de sgu ikke for "snedige" til.
Selv lærerne der skal lære børnene at regne samt engelsk, er ikke for dygtige, selvom de hvert år bruger en del af deres ferier på kursus. Deres undervisningsmateriale er fyldt med fejl (jeg har brugt mange aftener på fejlretning af engelsk-opgaver, som skulle bruges til undervisning).
Selvom lærerne selv kan se fejlene i undervisningen,-så kan de intet gøre udover at "gå i strejke", hvilket de også sommetider gør.
De er totalt styret af en "højere" magt,-læs regeringen. Den bestemmer alt !!
Det er sgu som om regeringen med vilje vil have en befolkningsgruppe, der ikke er for godt uddannet Sad
Dermed kan de jo have en billig arbejdskraft-reserve, der ikke stiller for mange spørgsmål, samt er billig i drift.
Derved kan de opretholde konkurrence-fordelen over for "Vesten".
DYRPLAGERI ??- -Ja ved gud i himlen, de skulle skamme sig, for pengene er til rådighed, det er bare viljen der mangler AngryShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
Skrevet d. 11-10-2012 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

AL 48 har ret
velkommen til den virkelige verden hvor overklassen ikke er interesseret i at pøblen får en god uddannelse

barsk måske men det er fakta, det er vigtigt at have en billig arbejdskraft-reserve, der ikke stiller for mange spørgsmål, samt er billig i drift.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
Skrevet d. 12-10-2012 06:11

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Har lige nu besoeg af mine svigerforaeldre, samt 3 nevoer, hyggeligt !

Oensker alle en god dag.


31 grader, sol og let vind !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
Skrevet d. 12-10-2012 08:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

farang skrev:
AL 48 har ret
velkommen til den virkelige verden hvor overklassen ikke er interesseret i at pøblen får en god uddannelse

barsk måske men det er fakta, det er vigtigt at have en billig arbejdskraft-reserve, der ikke stiller for mange spørgsmål, samt er billig i drift.



Jamen det er jo frygteligt,-især når man ved at midlerne er tilstede Angry

Det ville svare til at vi i DK opdelte landet.-Alle øst for Storebælt fik lov til gode fine og billige uddannelser, og alle vest for fik kun grundskole, og kunne så ellers knokle røven i laser for at alle dem mod øst kunne leve fedt og godt samt være "oplyste".
Hvor længe mon den gik?? ved ikke
--------
Hvem skal vi besøge?? - Dem i syden omkring de store byer, som har alle faciliteterne (Og luderne fra Nord)??
Skal vi lægge pengene hos dem der har??ved ikke
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? - Hængte vi den ude i lufthavnen ?? Stres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
Skrevet d. 12-10-2012 08:34

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? -


Nej. og har aldrig haft.

Hængte vi den ude i lufthavnen ??


ja.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
Skrevet d. 12-10-2012 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dingdong skrev:
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? -


Nej. og har aldrig haft.

Hængte vi den ude i lufthavnen ??


ja.


Jamen for min skyld ingen ballade,-håber du nyder dine "egoistophold", og drikker dig en hjerneblødning mere på.

- Regner med som givet, at du har samme holdning over for alt det "skravl" der myldrer ind i Danmark,-velbekomme.Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
Skrevet d. 12-10-2012 08:56

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
farang skrev:
AL 48 har ret
velkommen til den virkelige verden hvor overklassen ikke er interesseret i at pøblen får en god uddannelse

barsk måske men det er fakta, det er vigtigt at have en billig arbejdskraft-reserve, der ikke stiller for mange spørgsmål, samt er billig i drift.



Jamen det er jo frygteligt,-især når man ved at midlerne er tilstede Angry

Det ville svare til at vi i DK opdelte landet.-Alle øst for Storebælt fik lov til gode fine og billige uddannelser, og alle vest for fik kun grundskole, og kunne så ellers knokle røven i laser for at alle dem mod øst kunne leve fedt og godt samt være "oplyste".
Hvor længe mon den gik?? ved ikke
--------
Hvem skal vi besøge?? - Dem i syden omkring de store byer, som har alle faciliteterne (Og luderne fra Nord)??
Skal vi lægge pengene hos dem der har??ved ikke
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? - Hængte vi den ude i lufthavnen ?? Stres


Hvad for forpligtigelser ville du mene at turister havde når de var på ferie i Thailand ? hvad hvis det var nogen der rejste 3 -4 gange årligt til forskellige lande dvs at de skulle bidrage til alle de steder de besøger med midler til uddannelse osv de bidrager vel med de midler de bruger under der deres ferier.

Jeg tror folk der rejser meget ville få mere end nok at se til hvis de udover at skulle bruge penge på ferie også skulle til at sætte sig ind i alle forhold omkring deres feriemål og så skulle deres midler til at gå rundt og spille samaritanerer også.

Med alle de indsamlinger der er hele tiden i danmark og her hvor vi bor bla kræftens bekæmpelse osv så tror jeg de fleste turister er fyldt op og bare vil nyde det når de er afsted.

Det var måske mere os som har realitioner til Thailand der måske skulle bidrage noget mere når vi var derude og måske tage noget ansvar på en eller anden måde i de nær områder vi opholder os i.

Du skriver du bidrager med lidt mad på skolen hvor din kone arbejder prisværdigt men er det nok ? i dine øjne, jeg tror at vi alle som har realitioner alle bidrager i mindre eller størrer grad både når vi er derude og når vi hjælper de gamle i vores respektive familier.

Vi har selv personligt af egen fri vilje en svigerfar, en onkel og tante, en kusine og hendes familie vi sender penge til hver måned samt en af pigerne i familien hvor vi bidrager til hendes skolegang bla med computer og hvad der ellers trænger til sønnens gamle skoleklasse blev der sendt penge til sportstøj til telte til skoletur.

Og jeg tror da også at de fleste af os når vi er derude giver en hånd med på den ene eller anden måde hvor vi kan se det virkeligt trænger.

Så uanset hvor meget vi alle gerne ville hjælpe kan vi jo ikke hjælpe alle og det er jo ikke ubegrænsede midler man har.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
Skrevet d. 12-10-2012 08:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL48 skrev
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? - Hængte vi den ude i lufthavnen ??


jo lidt har, vi har pligt til at overholde landes love, lige som du er moralsk forpligtet til at hjælpe et menneske i akut nød

du har også pligt til, ikke at blande dig i de politiske forhold, og de problemer der følger deraf

det er hvad loven siger du har pligt til som gæst og turist

hvad vi så går og laver privat, er noget helt andet, jura og moral følges ikke altid af
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
Skrevet d. 12-10-2012 09:04

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

kalle skrev:
AL 48 skrev:
farang skrev:
AL 48 har ret
velkommen til den virkelige verden hvor overklassen ikke er interesseret i at pøblen får en god uddannelse

barsk måske men det er fakta, det er vigtigt at have en billig arbejdskraft-reserve, der ikke stiller for mange spørgsmål, samt er billig i drift.



Jamen det er jo frygteligt,-især når man ved at midlerne er tilstede Angry

Det ville svare til at vi i DK opdelte landet.-Alle øst for Storebælt fik lov til gode fine og billige uddannelser, og alle vest for fik kun grundskole, og kunne så ellers knokle røven i laser for at alle dem mod øst kunne leve fedt og godt samt være "oplyste".
Hvor længe mon den gik?? ved ikke
--------
Hvem skal vi besøge?? - Dem i syden omkring de store byer, som har alle faciliteterne (Og luderne fra Nord)??
Skal vi lægge pengene hos dem der har??ved ikke
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? - Hængte vi den ude i lufthavnen ?? Stres


Hvad for forpligtigelser ville du mene at turister havde når de var på ferie i Thailand ? hvad hvis det var nogen der rejste 3 -4 gange årligt til forskellige lande dvs at de skulle bidrage til alle de steder de besøger med midler til uddannelse osv de bidrager vel med de midler de bruger under der deres ferier.

Jeg tror folk der rejser meget ville få mere end nok at se til hvis de udover at skulle bruge penge på ferie også skulle til at sætte sig ind i alle forhold omkring deres feriemål og så skulle deres midler til at gå rundt og spille samaritanerer også.

Med alle de indsamlinger der er hele tiden i danmark og her hvor vi bor bla kræftens bekæmpelse osv så tror jeg de fleste turister er fyldt op og bare vil nyde det når de er afsted.

Det var måske mere os som har realitioner til Thailand der måske skulle bidrage noget mere når vi var derude og måske tage noget ansvar på en eller anden måde i de nær områder vi opholder os i.

Du skriver du bidrager med lidt mad på skolen hvor din kone arbejder prisværdigt men er det nok ? i dine øjne, jeg tror at vi alle som har realitioner alle bidrager i mindre eller størrer grad både når vi er derude og når vi hjælper de gamle i vores respektive familier.

Vi har selv personligt af egen fri vilje en svigerfar, en onkel og tante, en kusine og hendes familie vi sender penge til hver måned samt en af pigerne i familien hvor vi bidrager til hendes skolegang bla med computer og hvad der ellers trænger til sønnens gamle skoleklasse blev der sendt penge til sportstøj til telte til skoletur.

Og jeg tror da også at de fleste af os når vi er derude giver en hånd med på den ene eller anden måde hvor vi kan se det virkeligt trænger.

Så uanset hvor meget vi alle gerne ville hjælpe kan vi jo ikke hjælpe alle og det er jo ikke ubegrænsede midler man har.


Og jeg har på fornemmelsen at vi alle som har familie eller andet derude i mindre eller størrer grad bidrager til familie osv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
Skrevet d. 12-10-2012 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

kalle skrev:
kalle skrev:
AL 48 skrev:
farang skrev:
AL 48 har ret
velkommen til den virkelige verden hvor overklassen ikke er interesseret i at pøblen får en god uddannelse

barsk måske men det er fakta, det er vigtigt at have en billig arbejdskraft-reserve, der ikke stiller for mange spørgsmål, samt er billig i drift.



Jamen det er jo frygteligt,-især når man ved at midlerne er tilstede Angry

Det ville svare til at vi i DK opdelte landet.-Alle øst for Storebælt fik lov til gode fine og billige uddannelser, og alle vest for fik kun grundskole, og kunne så ellers knokle røven i laser for at alle dem mod øst kunne leve fedt og godt samt være "oplyste".
Hvor længe mon den gik?? ved ikke
--------
Hvem skal vi besøge?? - Dem i syden omkring de store byer, som har alle faciliteterne (Og luderne fra Nord)??
Skal vi lægge pengene hos dem der har??ved ikke
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? - Hængte vi den ude i lufthavnen ?? Stres


Hvad for forpligtigelser ville du mene at turister havde når de var på ferie i Thailand ? hvad hvis det var nogen der rejste 3 -4 gange årligt til forskellige lande dvs at de skulle bidrage til alle de steder de besøger med midler til uddannelse osv de bidrager vel med de midler de bruger under der deres ferier.

Jeg tror folk der rejser meget ville få mere end nok at se til hvis de udover at skulle bruge penge på ferie også skulle til at sætte sig ind i alle forhold omkring deres feriemål og så skulle deres midler til at gå rundt og spille samaritanerer også.

Med alle de indsamlinger der er hele tiden i danmark og her hvor vi bor bla kræftens bekæmpelse osv så tror jeg de fleste turister er fyldt op og bare vil nyde det når de er afsted.

Det var måske mere os som har realitioner til Thailand der måske skulle bidrage noget mere når vi var derude og måske tage noget ansvar på en eller anden måde i de nær områder vi opholder os i.

Du skriver du bidrager med lidt mad på skolen hvor din kone arbejder prisværdigt men er det nok ? i dine øjne, jeg tror at vi alle som har realitioner alle bidrager i mindre eller størrer grad både når vi er derude og når vi hjælper de gamle i vores respektive familier.

Vi har selv personligt af egen fri vilje en svigerfar, en onkel og tante, en kusine og hendes familie vi sender penge til hver måned samt en af pigerne i familien hvor vi bidrager til hendes skolegang bla med computer og hvad der ellers trænger til sønnens gamle skoleklasse blev der sendt penge til sportstøj til telte til skoletur.

Og jeg tror da også at de fleste af os når vi er derude giver en hånd med på den ene eller anden måde hvor vi kan se det virkeligt trænger.

Så uanset hvor meget vi alle gerne ville hjælpe kan vi jo ikke hjælpe alle og det er jo ikke ubegrænsede midler man har.


Og jeg har på fornemmelsen at vi alle som har familie eller andet derude i mindre eller størrer grad bidrager til familie osv.


Rigtigt,-og det jeg mener med "turister/gæster" er,-at vi jo aldrig kan blive statsborgere (Thai), -med hvad deraf følger.-Ikke så meget 14-dages turister, de har jo "ild i røven" for at opleve så meget som muligt. Forståeligt nok. -Men mere turisme til f.eks. Esaan ville jo udvikle området noget mere (mere moderne).
Derfor er vi nødt til, som Yindee så rigtigt skriver, "arbejde i det skjulte". -Og det har jeg erfaret at mange er særdeles gode til (alle nationaliteter).
Hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
Skrevet d. 12-10-2012 10:34

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
dingdong skrev:
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? -


Nej. og har aldrig haft.

Hængte vi den ude i lufthavnen ??


ja.


Jamen for min skyld ingen ballade,-håber du nyder dine "egoistophold", og drikker dig en hjerneblødning mere på.

- Regner med som givet, at du har samme holdning over for alt det "skravl" der myldrer ind i Danmark,-velbekomme.Sad


Nu kommer jeg jo ikke til Thailand for at hjælpe madammen med køb og salg over nettet, som visse andre.

Og dine debatevner er helt i top, hvis ThaiTime stadig levede.


Mærkelig nok vælter det rundt med påstande om druk fra alkoholikere 0og andet skravl.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
Skrevet d. 12-10-2012 10:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dingdong skrev:
AL 48 skrev:
dingdong skrev:
Har vi som gæster / turister slet ingen forpligtelser længere? -


Nej. og har aldrig haft.

Hængte vi den ude i lufthavnen ??


ja.


Jamen for min skyld ingen ballade,-håber du nyder dine "egoistophold", og drikker dig en hjerneblødning mere på.

- Regner med som givet, at du har samme holdning over for alt det "skravl" der myldrer ind i Danmark,-velbekomme.Sad


Nu kommer jeg jo ikke til Thailand for at hjælpe madammen med køb og salg over nettet, som visse andre.

Og dine debatevner er helt i top, hvis ThaiTime stadig levede.


Mærkelig nok vælter det rundt med påstande om druk fra alkoholikere 0og andet skravl.


dril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Se lige her, hvis du har lyst til et smil :-D Øst Thailand 2 17-10-2023 14:36
Chiang Mai er nok det mest luftforurenede sted på jordkloden lige nu Nord Thailand 3 04-04-2023 16:02
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Vanvittig video Gør han lige det Alt mellem himmel og jord 1 28-01-2022 12:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.49 sekunder | 97,864,805 Unikke besøg | jQ Blog