Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Tog til Pattaya på sporet

Oprettet af thaikurt d. 18-05-2013 20:05
#1

Bud krige begynde tidligt næste år i kampen om mammut kontrakt om levering af Thailand med fire højhastighedstog systemer, således at Bangkok-Pattaya link til at køre i 2019-hvis ikke før
Under de nuværende planer vil Pattaya ruten blive udvidet til Rayong i fase to nogle år senere.
i788.photobucket.com/albums/yy169/thaikurt/Pattaya-Railway-Station-at-the-end-of-the-line_zps0bebe1cf.jpg
Pattaya Railway Station i slutningen af linjen?

Chula Sukmanpop, transport generaldirektør, siger internationale tog leverandører vil præsentere deres forskellige teknologier senere på året for regeringen at vælge blot ét system for alle ruter. Virksomheder fra Kina, Japan og Europa er ivrige efter at levere togene, Kina menes at være frontløber, fordi Beijing allerede kører den længste bullet train rute i verden - fra hovedstaden til Guangzhou, der dækker 2298 km i otte timer.

Men kritikere siger, at den dristige plan om at bruge 983 milliarder baht på fire højhastighedstog i Thailand afhænger succesen af regeringens kontroversielle plan om at låne 2000 milliarder baht.

Oppositionens talsmænd i Parlamentet har lovet at modsætte sig lovforslaget på grund af gældsætning og potentiel korruption, foretrækker at omkostningerne skal afholdes af normale budgetprocedurer.

Næsten halvdelen af regeringens 2000 milliarder baht infrastruktur lån planen vil blive brugt til højhastighedstog indledningsvis forbinder Bangkok med Phitsanulok, Nakhon Ratchasima, Hua Hin og Pattaya ved udgangen af dette årti.

Ingen endelig beslutning er truffet af hvilken rute vil være den første til at åbne.

Beslutninger om den nøjagtige placering af stationer, og om de højhastigheds-tog spor vil køre parallelt med de eksisterende skinner endnu ikke er under detaljeret diskussion.

Mange jernbane eksperter mener, at den givne tidsramme er for stram på grund af de enorme bureaukratier involveret i mammut planen. "Ingen train i verden kører med fortjeneste med blot betalende passagerer.

Der bliver nødt til at være en stor omlægning fra vej til jernbane, hvad angår godstransport, og vi har ingen idé endnu om de omkostningsbestemt konsekvenser, "sagde en embedsmand i den stat Jernbane Thailand.

Han tilføjede, at højhastighedstog ikke ville være immune over oversvømmelser problemer, som på nuværende tidspunkt lægger jernbane lukninger fra tid til anden.

Pattaya City Hall sagde, at den foreslåede højhastighedstog vil være afgørende for Pattayas næste fase af udviklingen og gøre det til en fem-stjernet ressort destination i realiteten en forstad til Bangkok med rejsetid på mindre end en time.

Men talsmand kunne ikke bekræfte 2018 som en sandsynlig slutdato. Den ofte gentagne forslag om at tilføje U Tapao lufthavnen til Pattaya sektionen opfattes som at være en del af fase to i 2020'erne.

Eftersom Thailand økonomiske fremtid er tæt forbundet med ASEAN-partnere og Kinas voksende magt, er det uundgåeligt, at en ny generation af jernbanenet over tid vil sammenkæde Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Myanmar og Kina.

Den thailandske regerings nuværende forslag kan ses som et første skridt i hvad der kunne være et investeringsprogram varige årtier. Således Pattaya er en meget lille tandhjul i en enorm hjul, som endnu ikke er begyndt at vende

http://pattayatod...-on-track/

Redigeret af ADM d. 19-05-2013 03:14