Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er det slut nu????????
nille
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2016 17:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 11.02.15
 Status: Offline

SmallerLarger
Home » National » No more visa runs
IMMIGRATION
No more visa runs


Mayuree Sukyingcharoenwong,
Somchai Samart
The Nation July 15, 2014 12:00 am
Immigration authorities will not let visa runners return after August 12

FOREIGNERS WHO do regular visa runs in order to extend their stay in Thailand have less than a month before a crackdown by the authorities to enforce immigration laws more strictly.

From August 13, people will not be able to re-enter the country, regardless of their choice of transport.

The Immigration Bureau has already instructed officials to deny entry to foreigners doing visa runs as a measure to stop the exploitation of tourist visas and visa exemptions to live or work here.

Visa runs have been common among foreigners in Thailand recently, given that a simple search on the Net turns up several companies offering "visa trips" for expatriates staying or working here.

Visa runners are those who leave Thailand and return immediately for the purpose of extending their stay. By exploiting 60-day tourist visas and 30-day visa exemptions, many foreigners can work illegally in language schools, or restaurants and other businesses. It is easier for some to get jobs this way, as some employers do not want to go through the complicated process of seeking work permits and like to avoid the expense if they can.

"I have done visa runs several times before, because my employers would not agree to seek a work permit until I passed their probation period. So, when you stop allowing visa runs, the lives of many foreigners in Thailand will be affected," a 46-year-old American said.

Meanwhile, the Immigration Bureau website says: "Leniency will be granted until August 12, but only for passengers arriving by air. Foreigners who come to Thailand must seek a proper visa in line with the purpose of their intended stay here."

Now, those on a visa run who are allowed back in will find an "O-I" (Out-In) mark next to their latest stamp marking entry. From August 13, nobody with an O-I sign on their passport will be allowed to re-enter Thailand if they cannot produce a proper visa.

The Immigration Bureau has instructed checkpoints on shared borders to stop visa runners from entering the Kingdom effective immediately.

Immigration Division 6 chief Pol Maj-General Tatchai Pitaneelabut, who oversees immigration affairs in the South, said visa runners come from several countries, including Vietnam, South Korea and Russia.

"They come here to work as tour guides, waiters, waitresses, etc," he said, pointing out that these visa-runners are often based in tourist centres such as Phuket and Songkhla.

However, he said the presence of the so-called "out-in" migrants in the South had been significantly reduced because immigration officials were already enforcing stricter laws.

Pol Lt-Colonel Weerawat Nilwat, an inspector at the Sungai Kolok border checkpoint in Narathiwat province, disclosed that immigration officials at his workplace had already barred more than 100 visa-runners from re-entering the Kingdom.

"We have to be strict because we have to uphold laws and properly control immigrants. Efficiency on this front will also reduce crime," he said.

Pol Colonel Thirachai Dedkhad, the superintendent at the Sa Kaew checkpoint, said officials under his supervision were not stopping visa runners from re-entering yet. "But we have been warning them to acquire a proper visa before they come to Thailand the next time."

He said immigration officials had also warned people departing that they must obtain a proper visa if they want to come back.

"We have made it clear that if they want to work in Thailand, they must seek a work permit and get the right typ
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
natie
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2016 22:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 19.02.14
 Status: Offline

helt slut er det ikke efter 3 visa run stopper festen nogle steder efter 2 medmindre du har en god forklaring
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2016 02:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

jeg har kørt to visarun lige efter hinanden fik så denne besked søg et visa hvis du vil ind igen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2016 07:15

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Men det er da også regulært nok. Visa run har bare fået lov at udvikle sig alt for længe. Det er da enkelt at få sig et visa så jeg ser ærlig talt Ingen problemer i det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2016 09:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

soi8 skrev:
Men det er da også regulært nok. Visa run har bare fået lov at udvikle sig alt for længe. Det er da enkelt at få sig et visa så jeg ser ærlig talt Ingen problemer i det


-Et erhverv går i opløsning. Alle de visa-run Van busser som drøner afsted og mange gange kører totalt uansvarligt. -Gudskelov for detThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tofte
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2016 10:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 25.02.13
 Status: Offline

"Nyheden" er 2 år gammel !. griner
One flew east, One flew west, One flew over the cuckoo's nest....driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2016 14:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

"Nyheden" er 2 år gammel !.

Godt set tofte men jeg så det straks 26/7 men skulle lige se hvor mange der kunne dumme sig her, og her er lige et par stykker natie, XP,soi8 og naturligvis overklogen fra Odder alias AL48 superstarGrin Men nu ødelagde du tofte det jo hele øv øv griner
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2016 01:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

maichai skrev:
"Nyheden" er 2 år gammel !.

Godt set tofte men jeg så det straks 26/7 men skulle lige se hvor mange der kunne dumme sig her, og her er lige et par stykker natie, XP,soi8 og naturligvis overklogen fra Odder alias AL48 superstarGrin Men nu ødelagde du tofte det jo hele øv øv griner


er der en der har dummet sig, er det Dig maichai og dig alene

selv om emnet er 2 år gammel er det høj aktuelt for mange der stadigvæk ikke har andre muligheder end visa run selv om loven er vedtaget for to år siden er det først her indenfor det sidste halve år at den er blevet overholdt "næsten" da for der kørers stadigvæk visa run, men nu foregår det i via Penang
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2016 07:30

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Jeg er ikke så meget inde i visa reglerne. Hvorfor er der nogen der ikke har andre muligheder end visa run? Hvis man er over 50 kan man få retirement vis som jeg selv bruger selvom jeg nu kun er ca 6 mdr i TH og 6 i DK om året, men der er da mange andre slags visa som folk må kunne benytte sig af. Jeg talte med en tysker sidst jeg var på immigration. Han havde 1 års visa hvor han blot skulle ud af landet hver 3. måned sagde han.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2016 08:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
maichai skrev:
"Nyheden" er 2 år gammel !.

Godt set tofte men jeg så det straks 26/7 men skulle lige se hvor mange der kunne dumme sig her, og her er lige et par stykker natie, XP,soi8 og naturligvis overklogen fra Odder alias AL48 superstarGrin Men nu ødelagde du tofte det jo hele øv øv griner


er der en der har dummet sig, er det Dig maichai og dig alene

selv om emnet er 2 år gammel er det høj aktuelt for mange der stadigvæk ikke har andre muligheder end visa run selv om loven er vedtaget for to år siden er det først her indenfor det sidste halve år at den er blevet overholdt "næsten" da for der kørers stadigvæk visa run, men nu foregår det i via Penang


Nu har maichai jo ikke tid til at følge med i hvad der foregår i hans nye hjemland (udover at hans lokale købmand kører 24/7/365 med salg af øl og spiritus, -hvilket jo er meget vigtigt for maichai),-han bruger jo det meste af sin næsten-ædru tid til at tæske danske aviser igennem for at kunne finde negative artikler, som han så kan poste i sin tråd. Han mener nok ikke at andre også læser aviser.
-Men al ære og respekt for maichai. Han gør sgu hvad han kan. -Han er trods alt også en slags menneske.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2016 15:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Han keder sig såmænd kun AL 48, han har gjort den klassiske fejl, som så mange andre faranger før ham.
Han er flyttet til konens hjemby.
Nu sidder han der, som en anden ATM automat, mens hendes familie summer som liderlige humlebier rundt om hans tegnedreng.
Han længes allerede hjem, men sidder med røven i rævesaksengriner
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 02:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Jeg er ikke så meget inde i visa reglerne. Hvorfor er der nogen der ikke har andre muligheder end visa run? Hvis man er over 50 kan man få retirement vis som jeg selv bruger selvom jeg nu kun er ca 6 mdr i TH og 6 i DK om året, men der er da mange andre slags visa som folk må kunne benytte sig af. Jeg talte med en tysker sidst jeg var på immigration. Han havde 1 års visa hvor han blot skulle ud af landet hver 3. måned sagde han.


er du under 50 år og ikke thai gift eller har en arbejds tilladelse er der ikke så mange muligheder tilbage for at fået langtids visa det kan dog fås visse steder hvor reglerne ikke bliver overholdt men hvor længe

i dag er der faktisk kun ‘Multi Entry Tourist Visa tilbage Det nye visum vil give dig adgang til at krydse grænsen til Thailand flere gange i løbet af en periode på 6 måneder med ophold på op til 60 dage ad gangen. som kan forlænges med 30 dage
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 05:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

er du under 50 år og ikke thai gift eller har en arbejds tilladelse er der ikke så mange muligheder tilbage for at fået langtids visa det kan dog fås visse steder hvor reglerne ikke bliver overholdt men hvor længe

i dag er der faktisk kun ‘Multi Entry Tourist Visa tilbage Det nye visum vil give dig adgang til at krydse grænsen til Thailand flere gange i løbet af en periode på 6 måneder med ophold på op til 60 dage ad gangen. som kan forlænges med 30 dage

Det er nu ikke helt rigtigt der vil altid være muligheder hvis man har lidt mønt på lommen fra 500.000 til 2.000.000 bath og så er der jo andre fordele såsom forsikringer andre goder ved Thailand/Elite Thumb

http://www.thaila....php?id=61
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 08:51

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Selvfølgelig er der altid muligheder med "mønt på lommen" i korruptionens hovedland, men mon ikke vi skulle holde os til de legale muligheder som yindee selvfølgelig også hentyder til.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 09:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Selvfølgelig er der altid muligheder med "mønt på lommen" i korruptionens hovedland, men mon ikke vi skulle holde os til de legale muligheder som yindee selvfølgelig også hentyder til.

Måske soi8 du lige skulle sætte dig ind i tingene
Hvad er der nu ikke legalt ved Thailand/Elite Selv ambassaden i København anbefaler det til personer der vil leve i Thailand
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Selvfølgelig er der altid muligheder med "mønt på lommen" i korruptionens hovedland, men mon ikke vi skulle holde os til de legale muligheder som yindee selvfølgelig også hentyder til.

Måske soi8 du lige skulle sætte dig ind i tingene
Hvad er der nu ikke legalt ved Thailand/Elite Selv ambassaden i København anbefaler det til personer der vil leve i Thailand
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Selvfølgelig er der altid muligheder med "mønt på lommen" i korruptionens hovedland, men mon ikke vi skulle holde os til de legale muligheder som yindee selvfølgelig også hentyder til.

Måske soi8 du lige skulle sætte dig ind i tingene
Hvad er der nu ikke legalt ved Thailand/Elite Selv ambassaden i København anbefaler det til personer der vil leve i Thailand

Hvorfor nogle indlæg kommer 2 gange ved jeg ikke men det gør de altsåved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 11:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Hvad er der nu ikke legalt ved Thailand/Elite


intet, en overset form for visa måske fordi den er ret dyr

så er der jo andre fordele såsom forsikringer andre goder ved Thailand/Elite


hvilke forsikringer får du med ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 11:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

hvilke forsikringer får du med
ved ikke
Nu har jeg jo ikke et sådant visa men jeg har en bekendt på Phuket der rejste herud da han var 38 og ambassaden rådede ham til at få Thailand/Elite han viste mig engang et kort fra Bangkok Phuket hospital sammen med hans medlemskort til Thailand/Elite og fortalte at det kort sammen med en masse andre ting var med i prisen da jeg synes 1.000.000 bath var en frygtelig masse penge men som han sagde han havde nok af penge og gad ikke have problemer med immigration og nu havde han en forsikring med i prisen som ville koste ham omkring 100.000 om året så han synes ikke at 1.000.000 var meget men alt det kan man sikkert læse meget mere om på
http://www.thaila...vilege.php
hvis man er interesseret
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2016 12:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

maichai skrev:
hvilke forsikringer får du med
ved ikke
Nu har jeg jo ikke et sådant visa men jeg har en bekendt på Phuket der rejste herud da han var 38 og ambassaden rådede ham til at få Thailand/Elite han viste mig engang et kort fra Bangkok Phuket hospital sammen med hans medlemskort til Thailand/Elite og fortalte at det kort sammen med en masse andre ting var med i prisen da jeg synes 1.000.000 bath var en frygtelig masse penge men som han sagde han havde nok af penge og gad ikke have problemer med immigration og nu havde han en forsikring med i prisen som ville koste ham omkring 100.000 om året så han synes ikke at 1.000.000 var meget men alt det kan man sikkert læse meget mere om på
http://www.thaila...vilege.php
hvis man er interesseret


man får ingen forsikring med man får en gratis helbreds undersøgelse om året
www.thai-dk.dk/uploads/elitebp.JPG
http://www.thaila...e=Hospital
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Måske slut med billige rejser til amazing Thailand... Hele Thailand 8 10-07-2022 11:30
Slut med karantæne fra 1. maj Hele Thailand 7 29-04-2022 16:06
Slut med charter og masseturisme i Thailand Hele Thailand 3 24-06-2020 15:25
Slut med elefantridning: Thailandsk elefantlejr ændrer kurs Nord Thailand 2 21-07-2018 07:42
Slut med visa pr. post. Visa til Thailand 3 23-04-2014 11:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 97,896,326 Unikke besøg | jQ Blog