Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Sponsorere kæresten
st0210
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 14:17

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Vil gerne høre folks bud på hvad et rimeligt beløb kunne være at sende til kærersten i Thailand fordi når jeg spørger hende lyder svaret "up to you". Hun er 36 år gammel, har 2 børn, lever sammen med hendes forældre og sammen lever de af de ris marker de har og hendes job ved siden af som giver 3500-4000Bath om måneden i de måneder hvor der ikke skal arbejdes i markerne. Det skal også siges at jeg selv har begrænsede midler til rådighed, men lad mig høre hvad andre evt. har af bud.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 14:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

st0210 skrev:
Vil gerne høre folks bud på hvad et rimeligt beløb kunne være at sende til kærersten i Thailand fordi når jeg spørger hende lyder svaret "up to you". Hun er 36 år gammel, har 2 børn, lever sammen med hendes forældre og sammen lever de af de ris marker de har og hendes job ved siden af som giver 3500-4000Bath om måneden i de måneder hvor der ikke skal arbejdes i markerne. Det skal også siges at jeg selv har begrænsede midler til rådighed, men lad mig høre hvad andre evt. har af bud.


hvor lang tid har i kendt hinanden, hvor mødes i, hvor tit er du i thailand, hvad forventer du af kærensten, hvor bor din kæreste her tænker jeg på i Bangkok eller en lille by ude på landet, har du sendt penge før eller er det nyt
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
st0210
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 14:41

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Til IT: Kendt hinaden i godt et år og er mødtes 3 når jeg har været i Thailand. Hun bor in the middle of nowhere i Isaan. Jeg har givet hende lidt penge de gange jeg har været i Thailand men har derudover ikke sendt hende nogle penge og vi har boet i hendes landsby. Jeg tænker på sigt at flytte til Thailand og leve sammen med hende.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 15:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

st0210 skrev:
Til IT: Kendt hinaden i godt et år og er mødtes 3 når jeg har været i Thailand. Hun bor in the middle of nowhere i Isaan. Jeg har givet hende lidt penge de gange jeg har været i Thailand men har derudover ikke sendt hende nogle penge og vi har boet i hendes landsby. Jeg tænker på sigt at flytte til Thailand og leve sammen med hende.


hvad syntes du selv, hvorfor vil du sende penge nu efter 3 årved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
st0210
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 15:43

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Til AK81.: Vi har kendt hinanden 1 år og ikke 3 år og nu spørger jeg jo netop om hvad andre mener.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 15:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

st0210 skrev:
Til AK81.: Vi har kendt hinanden 1 år og ikke 3 år og nu spørger jeg jo netop om hvad andre mener.


ølkrus på det og jeg spørger netop digmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
st0210
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 16:03

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Når nu AK81 spørger, så har jeg selv tænkt på et beløb omkring 7000-8000Bath om måneden men håber på input fra folk der kender mere til omkostninger osv i Isaan end jeg selv gør.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 19:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

st0210

Har du tænkt på hvad der kan ske , hvis jeres forhold går istykker og de pludselig ikke har den extra indtægt ?

7000 - 8000 baht er rigtig mange penge, du skal huske , de normalt klarer sig for det de tjener.

Men en så stor extra indtægt kan blive fatal.

1000 baht pr. md ville nok kunne sætte lidt mere kulør på hverdagen , og du bliver ikke skuffet hvis det pludselig ikke går.

ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 21:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

Synes også at 7-8000 baht lyder af meget, det er jo det dobbelte af hvad hendes arbejde giver som du vil sende kvit og frit hver måned.

Det bliver omregnet til knapt 20.000 danske kr om året og for de penge kunne du jo sagtens tage en ekstra ferie derude men (undskyld hvis jeg er flabet her) hun vil måske hellere se pengene end dig Love

Nej, hvis du vil sende hende penge så måske 3-400 dkr og så hellere spare lidt op så du har lidt ekstra at gøre godt med når du er derude.

Måske til børnenes skole bøger/tøj eller hvad der ellers mangler eller trænger til fornyelse i hjemmet af lidt større ting, og her tænker jeg hellere et nyt køleskab end en ny fladskærm.

Der var måske også en mulighed at tegne en syge forsikring så de er dækket ind hvis der skulle ske noget.

Det er helt op til dig selv men find et niveau som du selv har det godt med

Dalton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2012 22:18

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Hun er 36 år gammel, har 2 børn, lever sammen med hendes forældre og sammen lever de af de ris marker de har og hendes job ved siden af som giver 3500-4000Bath om måneden i de måneder hvor der ikke skal arbejdes i markerne.

Jaa, og før du kom ind i familiebilledet levede familien også !
Glem alt om at sende 7-8000 bath ud til hende....det er helt vandvittigt, hvad skal hun bruge dem på ?? og er du den eneste der sender penge el ???
Se tiden an, send hende lidt af gangen...brokker hun sig helt vildt osv. er hun evt ik værd at tænke ydderligere på....TIT...og bed om at få dine penge tilbage :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 02:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
et svært emne jeg kender en som vil sige lad os kigge på hvad vil en thai gøre

hvad, hvor meget vil en thaimand bidrage med til husholdningen ,han flytter ind skal have mad tøj bruge vand, el

lommepenge skal han også bruge. så beløbet pigen vil få fra ham bliver nok ikke større end skal vi sige max 2000 pr mdr
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 03:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lilemanden skrev 7000 - 8000 baht er rigtig mange penge, du skal huske , de normalt klarer sig for det de tjener.
Thumb

dalton skrev
Synes også at 7-8000 baht lyder af meget, det er jo det dobbelte af hvad hendes arbejde giver som du vil sende kvit og frit hver måned.
Thumb

soi7 skrev Jaa, og før du kom ind i familiebilledet levede familien også !
Glem alt om at sende 7-8000 bath ud til hende....det er helt vandvittigt, hvad skal hun bruge dem på ??
Thumb

Soi7 skrev Se tiden an, send hende lidt af gangen...brokker hun sig helt vildt osv. er hun evt ik værd at tænke ydderligere på....TIT...og bed om at få dine penge tilbage :)
Thumb
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tulle
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 04:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 175
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline

"up to you" sender du så for lidt er det ikke up to you, for de andre falanger sender mere hun har sikkert en veninde der får 10.000 og det forventer hun også
drop tøsen,hun vil kun have penge jo flere jo bedre, derfor hendes svar "up to you"Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 05:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Dygtig rispige, kan selv snakke engelsk, og som Tulle er inde på, så kender hun det goe gamle trick med "up to you"
Go for it st0210 Thumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 09:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Hvormeget vil du sende til en Dansk bonde pige ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
cart
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 10:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 87
Tilmeldt: 12.01.12
 Status: Offline

hej st0210
mit råd er sent intet, flyt ud og bo sammen , du kan beholde din bolig i danmark og holde en lang ferie mindst 9 mdr. sammen med din kæreste og familien, så vil tiden vise hvad der er brug for

kan du ikke bruge mit råd så brug det fra lillemanden


lillemanden skrev:
st0210

Har du tænkt på hvad der kan ske , hvis jeres forhold går istykker og de pludselig ikke har den extra indtægt ?

7000 - 8000 baht er rigtig mange penge, du skal huske , de normalt klarer sig for det de tjener.

Men en så stor extra indtægt kan blive fatal.

1000 baht pr. md ville nok kunne sætte lidt mere kulør på hverdagen , og du bliver ikke skuffet hvis det pludselig ikke går.

ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 12:59

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

st.!

Det er et delikat emne og jeg kan sagtens forstå dine problemer...

Hun siger up to you (det gør de altid) men har selvfølgelig nogle forventninger.

Har hun børn.? Hvor mange.? Går de i skole og hvad koster det.?
Hvor meget forventer familien (moderen) hver måned.?

Prøv om du sammen med hende kan lave et "lille" budget, så du har en fornemmelse af familiens behov.

Så længe familien er tilfreds, er alt nemlig godt.

Deres evindelige up to you, er nemlig kun up to you, så længe, hun ikke er skuffet over beløbet.!

Tal med hende og prøv at få "rystet" hendes forventninger og månedlige udgifter ud af
hende.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
st0210
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2012 14:19

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Takker alle der har bidraget med brugbare og konstuktive input til dette emne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-06-2012 02:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Ak ja de Q koster formuen

www.thai-dk.dk/uploads/ebeb.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-06-2012 09:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Der er kun et spørgsmål jeg ikke har fået besvaret, og det er om hun har bedt om penge, eller om du selv har tilbudt dem !!!

Men bortset fra det, giver jeg ret i at beløbet er for stort, du får et helvedes hus hvis du af en eller anden grund giver hende mindre klap

Start med 1000 Bht, er hun ikke tilfreds med det, er det nok ikke hende du skal satse på. Er hun tilfreds, kan du en gang imellem når du er i godt humør, give hende 2 - 3.000, men ikke hver gang nej

Jeg har selv på et tidspunkt betalt for serviceydelser på en månedlig basis, men nu hvor jeg bor sammen med Kat, står der ikke forsørgelse på mine penge. Datteren får 1000 Bht pr måned, og det er hvad jeg kan strække mig til, for jeg er ikke kommet til Thailand for at forsørge en landsby, ikke på vilkår Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Rigmandssøn anholdt for mord på kæresten: Nyheder på dansk 1 22-01-2020 09:37

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 97,878,625 Unikke besøg | jQ Blog