Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ingen overskrift
Bolig
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2012 12:50

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 04.05.12
 Status: Offline

Hej allesammen

Jeg vil meget gerne høre fra jer der bor i Thailand

Vi er igang med at skrive lidt historier om forskellige lande og jeg vil meget gerne høre om gode historier fra Thailand

Info ala : hvor skal man købe, attraktioner i Thailand, priser på lejligheder og huse m.m

Jeg håber at høre fra jer

Bedste hilsner

Mikael Dan
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2012 20:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

hvad er det du vil købe i thailand vi slår det lige fast med syvtommer søm, du kan ikke købe hus eller jord i thailand

den eneste form for bolig du kan købe i thailand er en ejerlejlighed
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bolig
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2012 23:05

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 04.05.12
 Status: Offline

hej eneber

det er jeg skal godt klar over

jeg skal ikke købe

jeg leder efter folk der har købt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 09:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

her er lidt om fruen i huset der bygger nyt hus

http://www.thai-d...ad_id=1238

http://www.thai-d...ad_id=1464

http://www.thai-d...ad_id=1498
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
moerk5002
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 10:37

Bruger

Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 01.05.12
 Status: Offline

eneber skrev:
hvad er det du vil købe i thailand vi slår det lige fast med syvtommer søm, du kan ikke købe hus eller jord i thailand

den eneste form for bolig du kan købe i thailand er en ejerlejlighed


Skulle vi ikke lige hive de syvtommer søm op igen Grin

Du kan da godt købe hus i Thailand, du kan bare ikke købe jorden det står på, det må du leje.

Jeg kender op til flere som har hus hernede.......... Købt og betalt!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 11:00

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Selvfølgelig kan du bygge og købe dit eget hus, hvis du har en kontrakt på leje af den jord du vil bygge det på....

Normalt gør de kloge dette, at de lejer jorden for 30 år, med option på 30 år mere. Men det vil jo selvfølgelig kunne blive et problem hvis du bliver mere end 100 år...

For guds skyld..... Sørg for at papirarbejdet er i orden inden i starter på dette hus byggeri , hvis det er på lejet jord. Har desværre set flere tilfælde af ruin, fordi dette ikke var sket.

Det er vel i bund og grund ligegyldigt for de fleste udlændinge her i Thailand, for jeg har da konstateret, at flertallet af dem der bygger hus på lejet jord er mere en 50 år gamle....

så...kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 11:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det her går nok mere ud på at tjene penge på udlejning, men hvem gider leje af danskere når man kan leje langt billigere af thailænderne?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
moerk5002
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 12:43

Bruger

Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 01.05.12
 Status: Offline

skipper skrev:
Det her går nok mere ud på at tjene penge på udlejning, men hvem gider leje af danskere når man kan leje langt billigere af thailænderne?


Det er da en påstand. Bevares flere danskere bygger da for at leje ud og tjene kassen, men ikke alle.

Jeg bor til leje hos en dansker, godt nok lejlighed. 120 kvm med flotte stuklofter, pænt og nydeligt. Vinduer på tre sider, dvs lyst og dejligt. Lækkert køkken og badeværelse, og yders velholdt. 10.000 baht om måneden! Det er billigt i mine øjne.

For nogle år siden lejede vi et stort hus af en Thaier. Hun var blevet skilt fra hendes farang mand, fået huset men var lidt i penge nød. Vi gjorde en masse for at holde huset i god stand, lavede forbedringer, malede alt indenvendigt osv osv. Vi synes det var for dyrt at bo der, så vi opsagde lejemålet i god tid, 3 måneder får vi ville flytte. Ikke noget problem sagde damen, men i skal stadig betale husleje i de måneder og så får i jeres depositum tilbage når i flytter........
Da vi flyttede, var der lige pludselig alt galt. Det var misligeholdt, møblerne var ødelagt, der skulle male etc etc. Og det trods det var i langt bedre stand end da vi overtog. Resultatet var vi mistede 45.000 baht i indskud!

Aldrig mere vil jeg leje af Thaier. De snyder og bedrager alt det bedste de har lært. De tror alle faranger har penge hængende på træerne, men det er ikke alle der har det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 13:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej moerk5002.

Du skrev "Aldrig mere vil jeg leje af Thaier. De snyder og bedrager alt det bedste de har lært. De tror alle faranger har penge hængende på træerne, men det er ikke alle der har det."

Det er da ikke kun i Thailand dette foregår , med at du ikke kan få dit depositum tilbage , har hørt om flere tilfælde her hjemme i Danmark , hvor folk også er blevet snydt i hoved og r.. , af udlejningsfirmaer , og det er jo så af danskere , så det er ikke kun Thaier , der snyder og bedrager det bedste de har lært . Angry

Forsat god Søndag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
moerk5002
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 13:49

Bruger

Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 01.05.12
 Status: Offline

BentBP skrev:
Hej moerk5002.

Du skrev "Aldrig mere vil jeg leje af Thaier. De snyder og bedrager alt det bedste de har lært. De tror alle faranger har penge hængende på træerne, men det er ikke alle der har det."

Det er da ikke kun i Thailand dette foregår , med at du ikke kan få dit depositum tilbage , har hørt om flere tilfælde her hjemme i Danmark , hvor folk også er blevet snydt i hoved og r.. , af udlejningsfirmaer , og det er jo så af danskere , så det er ikke kun Thaier , der snyder og bedrager det bedste de har lært . Angry

Forsat god Søndag.


Det har du ret i. Der findes bedragere over hele verden, desværre... Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 15:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

moerk5002 skrev:
eneber skrev:
hvad er det du vil købe i thailand vi slår det lige fast med syvtommer søm, du kan ikke købe hus eller jord i thailand

den eneste form for bolig du kan købe i thailand er en ejerlejlighed


Skulle vi ikke lige hive de syvtommer søm op igen Grin

Du kan da godt købe hus i Thailand, du kan bare ikke købe jorden det står på, det må du leje.

Jeg kender op til flere som har hus hernede.......... Købt og betalt!



hej vi banker lige de 7 tommer søm ned igen

du kan ikke få skøde på et hus alene, så derfor ejer du ikke huset.


læs pen,s udmærke link
http://www.samuif...and.html#5
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
moerk5002
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 18:12

Bruger

Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 01.05.12
 Status: Offline

yindee skrev:
moerk5002 skrev:
eneber skrev:
hvad er det du vil købe i thailand vi slår det lige fast med syvtommer søm, du kan ikke købe hus eller jord i thailand

den eneste form for bolig du kan købe i thailand er en ejerlejlighed


Skulle vi ikke lige hive de syvtommer søm op igen Grin

Du kan da godt købe hus i Thailand, du kan bare ikke købe jorden det står på, det må du leje.

Jeg kender op til flere som har hus hernede.......... Købt og betalt!



hej vi banker lige de 7 tommer søm ned igen

du kan ikke få skøde på et hus alene, så derfor ejer du ikke huset.


læs pen,s udmærke link
http://www.samuif...#5[/quote]

Så synes jeg lige vi skal banke dem halvt ned igen...... Vi skal nok passe på de ikke knækker snart godag

Jeg kan ikke se at der står man ikke kan få skøde på huset og ved da også flere der har det.

Vil undersøge sagen nærmere, inden jeg udtaler mig om mere. Her snakker vi jo ikke om at vi ikke er enige, for der er nogle tørre fakta som er det rigtige, og det vil jeg undersøge nærmere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 18:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Er det ikke et frygteligt mas, at hamre de søm i og bare hive dem op igen . ????


ha ha søndags bekeftigelse ???
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
moerk5002
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2012 18:47

Bruger

Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 01.05.12
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Er det ikke et frygteligt mas, at hamre de søm i og bare hive dem op igen . ????


ha ha søndags bekeftigelse ???
hej



Jo vi skulle have startet med nogle mindre søm. klap
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 06:16

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Følgende er en beretning fra det virkelig liv i Thailand, og giver vel et ganske godt svar på, hvad man kan gøre for at sikre sig.


Jeg havde en brugsretsaftale (usufruct) på min ejendom, da jeg blev skilt fra min kone.

Min ex kone ignorerede denne brugsret og overdrog ejendommen til sin mor, uden min viden.

Min ex svigermor fik en advokat til at sende mig et brev, om at forlade ejendommen inden for 15 dage.

På grund af den svigefulde måde, dette her blev lavet på ... og da min ex kone flyttede til udlandet med mine 2 sønner startede jeg en retssag.

Retten beordrede, at jeg kunne bo på ejendommen indtil min død.

Retten forlangte endvidere at jorden skulle føres tilbage fra ex svigermor, til mine 2 sønners navne.

Mine sønner er 12og 10 år gammel. Det oprindelige skøde var nødt til at vise, at dette var blevet beordret af retten, og ingen kan ændre skødet, selvom jeg dør.

Hvis jeg skulle dø inden drengene er myndige, vil ingen kunne sælge inden de selv kan træffe deres egne beslutninger.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 07:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

(usufruct) den bedste form for leje kontrakt der findes i thailand

igen du lejer, vi tilbage igen, du kan ikke som udlænding købe og få skøde på jord eller hus , i dit navn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 07:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

What to know about buying a Thai House as a foreigner

Methods of Ownership

There is no usual way of owning a house in Thailand.

Foreigners are not allowed to own land and so even if they have a family with a Thai wife and Thai children they are unable to own a family home and all the security that provides.

There are several ‘methods’ under the law to control a property but none are supported by the mindset of the Thai Authorities. We will explore four such methods.

The procedure will differ according to your situation and whether or not you are married, what security of tenure you are looking for, how much you trust any Thai partner or wife!

Company Structure

Under this method a Thai company is set up to hold the house and land. In fact the house can be owned by the foreigner but the land must be held by the company. There are certain benefits to doing this although most lawyers would probably advise that house and land be held by the company, primarily because they can’t be bothered to do the extra work involved in registering the house and land separately. Registering separately does have some tax benefits.

However a Thai company must be owned by a majority of Thai shareholders, with the maximum share of 49% allowed to the foreigner. In practice, for a property owning company the share is less than this, with less than 40% being preferred to avoid investigation by the authorities. By using different types of shares it is possible to maintain control of the company even though holding less than a controlling interest in the share ownership.

The problems with this method of ownership are the tax implications, (your company will be expected to make a profit and may be shut down if it makes a loss every year), the ease in which a company directorship and shareholding structure of the company can be changed using a simple copy passport and forged signature, and the hatred that Thai officialdom has for this form of ownership. The reason given for this hatred is that ownership through the company method circumvents the Thai wish that foreigners should not be allowed to own property in Thailand.

There are frequent ‘crackdowns’ from time to time by overzealous officials and xenophobic politicians. It is not difficult to see that this form of ownership may be outlawed any given moment, so the perceived security of ownership may in fact be very tenuous.

30 year lease

There are very many houses held under a 30 year lease, which is perfectly legal under Thai law. There are many property developers selling 30+30+30 year leases, but the second and third terms are neither registrable nor seen in a favourable light by Thai officialdom for the same reasons as in the previous section. The second and third terms are actionable in contract only and usually only against the original owner. Who knows if they will be around still in 30 years time when you come to want to register your lease again (and pay the registration taxes all over again!)

If you are married to a Thai wife and hold a 30 year lease in which she is the landowner (bought with your money of course), then there are procedures she can take in the event of a divorce with you to cancel the lease. This is especially easy if the lease was made within the first year of marriage. If the lease is held by a third party then it had better be 100% watertight otherwise they will be sure to try to cancel the lease against you. We understand there are several cases where a landowner is trying to cancel long leases currently in the courts on Koh Samui.

Once again it is incredibly easy to cancel a 30 year lease using just a copy passport and forged signature. The existence of the lease also prevents a mortgage being taken on the property, nor can at lease be taken out on the property if a loan is already in place.

There are also problems if you wish to sell a property subject to the lease, as there are few people who wish to invest in an asset where the ownership time is rapidly diminishing.

Ownership by Your Thai children

It is possible to register the house in the name of your Thai children. this effectively prevents you or your partner from selling the property without a court order. In order to get the approval of the court to sell your property, the court needs to be persuaded that it is in the interests of the children. furthermore custody of the children will be an issue. Since custody is commonly given to the wife, she will then be in charge of the asset. Of course your Thai wife will have much better powers of persuasion on the court to facilitate the disposal of the asset and she can and will be looked upon more favourably than you as a foreigner, for whom Thai’s have an natural distrust.

http://thaiscare....-thailand/
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bebe
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2012 07:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 103
Tilmeldt: 11.01.12
 Status: Offline

moerk5002 skrev:
eneber skrev:
hvad er det du vil købe i thailand vi slår det lige fast med syvtommer søm, du kan ikke købe hus eller jord i thailand

den eneste form for bolig du kan købe i thailand er en ejerlejlighed


Skulle vi ikke lige hive de syvtommer søm op igen Grin

Du kan da godt købe hus i Thailand, du kan bare ikke købe jorden det står på, det må du leje.

Jeg kender op til flere som har hus hernede.......... Købt og betalt!


selvfølgelig kan du købe og betale et hus, det kan du over alt i verden forskellen er bare at i danmark får du et skøde på huset som så kan belånes. det kniber lidt i herude, desværre Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Nationalbanken afviser: Ingen kontanter Nyheder på dansk 2 11-06-2023 11:39
Aber går amok: Ingen turister til at fodre dem Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 15-03-2020 10:29
Koh Jum: Små landsbyer,næsten ingen turister og smukke strande Syd Thailand 3 04-02-2019 02:19
Livet i Farangland er ingen dans på roser Hele Thailand 2 13-09-2018 07:37
Sådan (ingen kære mor her) Skik og brug 2 07-01-2016 10:19

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 99,095,718 Unikke besøg | jQ Blog