Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad snakker pigerne om?
aaby
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2010 18:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

bedstefar skrev:
DKTH

Jeg praler aldrig, for jeg har noget af have det i, men jeg kan se at dine BOLLER FRA KOBERG er sat ned i pris, om det skyldes det nye mel du nu bruger, på grund af den nye bager på hjørnet, er jeg ikke klar over.

En ting er jeg klar over. DIN FORSTÅELSE FOR DET SKREVNE, nok skal gøre Google rødgløende........

BOLLER FRA KOBERG er en god ting, men hvis man skal ælte og bage, må det vel kræve en hvis forståelse for det danske sprog....Thumb


Vedr ikke helt om jeg fatter ret meget af det skænderi, men her kommer lige et link til KOHberg.dk
[url]
http://www.kohber...
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2010 20:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

dkth skrev:
bedstefar skrev:
DKTH

Jeg praler aldrig, for jeg har noget af have det i, men jeg kan se at dine BOLLER FRA KOBERG er sat ned i pris, om det skyldes det nye mel du nu bruger, på grund af den nye bager på hjørnet, er jeg ikke klar over.

En ting er jeg klar over. DIN FORSTÅELSE FOR DET SKREVNE, nok skal gøre Google rødgløende........

BOLLER FRA KOBERG er en god ting, men hvis man skal ælte og bage, må det vel kræve en hvis forståelse for det danske sprog....Thumb


Ak ja ak ja, du beviser jo gang på gang, at det med, at være med til en debat overhovedet ikke er dig, men fortælle hvor mange kroner/baht din kone skal have for at holde dig ud er da OK. Så behold du bare det du kalder et liv.

Min kone behøver slet ikke betale mig noget og jeg såmænd heller ikke betale hende, for vi er jo mand og kone og i vores livi er vi fælles om vores liv.

Men som du siger nogen er jo nødt til at købe deres glade liv i Thailand, vi andre nøjes med at elske vore koner, du ved sådan noget hvor det er det mellem ørerne og så hjertet på rette sted,

så vi behøver ikke bruge 7 mill, på et hjem for at holde konen hjemme.

Vi har en udstråling som ingen koner kan modstå, så der kunne du måske lære noget.

Men hjemme hos mig har vi PC i alle værelser, den ene en stationær den anden en bærbar, så kan du slå den?



Der er forskeld på pral også fortælle om en ting man måske er glad for, jeg har ved gud aldrig hørt Bamse prale af noget aldrig, men jeg har hørt ham fortælle om ting han er glad for, ting han kan lide, og ting han har gjort for andre, det kunne jeg også finde på og gør det da selv.
Hvis bamse er glad for at hjælpe hans x kone, så er det vel op til ham hvor mange penge han vil bruge på hende, om han bruger 100.000 thb eller 200.000 thb er hans problem, jeg kunne også finde på at betale måske 10-20 måske 25.000 kr mere for en ting som jeg bare skal have.
Nej jeg tror der er andre boller i brødet, måske nogle som selv gerne vil kunne det samme, men bare ikke har råd til det, jeg tror det er der skoen trykker.
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2010 21:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja lit morsomt er det da, nu kan vi se hvor lidt der skal til, at forvire begreberne.

Hvor er det lige Bamse og en X kone kommer ind i billedet?

Det ligner lidt når kvinder snakker, til sidt aner de ikke engang hvem det er de snakker om.

Og bare rolig hvis jeg havde 100.000 så skulle min kone ikke have dem, for nu er vi jo et ægtepar, som for os er noget fælles.

Den der med hvad der er dit er også mit, men hvad der er mit rager ikke dig.

Men selvfølgelig er det da ikke pral, at betale 1,2 mill, til konen om året, det er da noget de fleste vil gøre hvis de var mangemillionærer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2010 22:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Man behøver ikke være mangemillionær for at kunne betale de penge, har man bare sin pension og selv tegnet eks pensionsordning, forsikring så kan man let gøre dette...

det vil med andre ord sige at hvis man ligger billeder ind af det man har her hjemme eller i thailand, praler man så også????
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 01:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
pigerne taler om mange ting mest om deres ejet liv om de lyver praler aner det ikke nogle gør andre håber bare på en bedre tilværelse

ubon lynge---- bamse har slet ikke været inde i tråden den person som giver de 100.000 er bedstefar også kaldet manse

ubon lyng---hvis du fortæller om hvad du har er det oplysning
fortæller du konstant og hele tiden om dine store værdier er der pral

manse---- synd du bliver ved med at fremture hvad med at finde den gamle manse frem igen han var sjovere at høre på

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 03:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg har set forkeret af navnet, med det minder sgu meget godt om hinanden. undskyld

ubon lyng---hvis du fortæller om hvad du har er det oplysning
fortæller du konstant og hele tiden om dine store værdier er der pral


Det vil sige at når du har foto til at ligge fremme så alle kan se dem er det pral????????? yindeeSad
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 06:27

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ubon Lynge du er da vist den eneste der ikke har forstået hvad det handler om..

Enkelte personer har det med at spamme alle tråde med en misforstået form for pral..

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 06:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
Jeg har set forkeret af navnet, med det minder sgu meget godt om hinanden. undskyld

ubon lyng---hvis du fortæller om hvad du har er det oplysning
fortæller du konstant og hele tiden om dine store værdier er der pral


Det vil sige at når du har foto til at ligge fremme så alle kan se dem er det pral????????? yindeeSad



100.000 baht er det samme som 18.018 kroner og det virker a helt naturligt at give til ens egen ægtefælle.

Så den me at det kan alle gøre, hvis de vil holder ikke en meter. En gift førtidspensionist får omkring 13.500
minus skat, så måske 11.000 ubetalt. Og det mener du er helt naturligt at give en kone man efter udtalelserne også lever sammen med, og så skal der lige spædes op med kroner fra banken, så ca. 9.000 gode danske kroner.

Jeg er af den helt klare overbevisning, at man sagtens kan have en Thai kone uden, at skulle give andet end sig selv og den kærlighed konen fortjener, så får man det samme tilbage.

Jeg har læst mange af de indlæg der er kommet fra Manses hånd og har efterhånden medlidenhed med ham for noget er der da gået galt det sidste år. Manen har skrevet en masse fine indlæg, men lige nu ligner det mest en psykisk syg der skriver. (sørgeligt)

Hvordan klarer Thaier problemet med, hvis folk er eller bliver alvorlig psykisk syg? Hvad gør vore koner hvis det rammer os?

Men jeg ville da håbe manse kunne komme tilbage og bruge siden til andet end, at være uvenner med alt og alle.


Sig mig Ubon, lever du og din kone også hver jeres liv siden du mener det er helt naturligt?

For mig er det ganske unaturligt, at betale for en kone, men ikke at være med til, at betale for vore fælles udgifter.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 07:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

dkth hvordan vi lever kommer ikke jer andre ved, for så er jeg bange for du bliver ked af det og tror jeg praler, så det vil jeg ikke svare dig på.
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 07:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

leif skrev:
Ubon Lynge du er da vist den eneste der ikke har forstået hvad det handler om..

Enkelte personer har det med at spamme alle tråde med en misforstået form for pral..



Det har du da ellers også klaret fint flere gange selv leif...
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 10:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
dkth hvordan vi lever kommer ikke jer andre ved, for så er jeg bange for du bliver ked af det og tror jeg praler, så det vil jeg ikke svare dig på.


Ja tak, men det er da underligt, at komme ind på en tråd, og så ikke vil debattere problemet.

At jeg kalder det pral eller storhedsvanvid, hvad manden har skrevet er så i ine øjne et samme som i manses,

så er vi misundelige, gud fader nogle skvat.

Vi er måske nogle der har en kone som vi ikke hverken har købt eller stadig køber vores kone, men det forstår du måske ikke?.

Men jeg kan jo så bare konstatere at Ubon er villig til, at købe en kone, og tage spænderbukserne på til de der småpenge som 20.000 danske kroner om måneden er for en pensionist.

Det er sku ikke unerligt, hvis Thaier mener penge vokser på træerne for faranger, her prøver nogle også at overbevise os almindelige Danskere, at man sagtens kan bruge 20.000 om måneen på kvinder.

Så ikke mærkeligt, hvis de kigger skævt til mig når jeg giver 20 baht i drikkepenge, det er jo noget hvor almindelige pensionister som de gode herrer og levemænd giver mellem 100 og 500 baht, for vi må da vise flaget.

Efter min beste overbevisning er i syge eller også fatter i nul og en fis.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

flot skrevet dkth

vi almindelige pensionister har også lov til at være her
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 16:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

IT skrev:
flot skrevet dkth

vi almindelige pensionister har også lov til at være her


Tak IT, ja nu lod jeg mig rive lidt med, for du er jo om nogen en af dem er har bevist,
at man kan bygge og bo samt have en arbejdende kone og så være glad og lykkelig for tilværelsen her.

Og bare det at du byggede et ganske almindeligt hus, og ikke behøver at skrive side op og side ned om,
hvor meget du elsker Thailand, men bare får bygget i samme stil som thaier.

Ingen Europædisk køkken for vi kan godt bruge det Thailandske selv om
vi ikke skriver vi uh og åh hvor vi elsker dette skønne land.

Men jeg er glad for min datter og barne barn kommer herud i 1 uge sidst i denne mdr, så vi skal rigtig rundt
herude på landet og op i bjergene.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 18:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

dkth skrev:
IT skrev:
flot skrevet dkth

vi almindelige pensionister har også lov til at være her


Men jeg er glad for min datter og barne barn kommer herud i 1 uge sidst i denne mdr, så vi skal rigtig rundt
herude på landet og op i bjergene.


Håber at du får tid og lyst til at lave et tråd om de oplevelser, når tid kommer. Ha endelig en dejlig uge med dine kære.((12((
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 18:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Tak skal du have, jeg have tænk mig, at finde det Ellefant hospital der skulle ligge i Lam Pang, er der noget her der kender det?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sula
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 18:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

bedstefar skrev:
DKTH

Jeg praler aldrig, for jeg har noget af have det i, men jeg kan se at dine BOLLER FRA KOBERG er sat ned i pris, om det skyldes det nye mel du nu bruger, på grund af den nye bager på hjørnet, er jeg ikke klar over.

En ting er jeg klar over. DIN FORSTÅELSE FOR DET SKREVNE, nok skal gøre Google rødgløende........

BOLLER FRA KOBERG er en god ting, men hvis man skal ælte og bage, må det vel kræve en hvis forståelse for det danske sprog....Thumb


Bedstefar/ Manse eller hvad du nu ynder at kalde dig for tiden er sgu lidt ked af at skulle give de andre ret i det de skriver du er nok den største og mest nedladende blærerøv der endnu er set på de forskellige thai sider.
Sidde at høre på hvor god du er mod alle, dine mange penge, alle dine forbindelser, dit dyre hus og hvor meget klogere du er end alle andre er til at kaste op over i lårtykke stråler.
I mine øjne er den der er rig ham/hende der ikke sidder og bralrer op om alle deres gode gerninger men som gør det i stilhed.
Og sådan som jeg læser hvad du skriver så er du nok heller ikke selv den store ord ekvilibrist
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 18:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hvad Thaipiger taler om ved jeg ikke, men gætter på de taler om det samme som stort set alle kvinder taler om. Men med hensyn til at betale, thaaa så er der jo nogen der må købe deres venner/ ægtefælle og så er der andre der bare hygger os med de venner vi har det dejligt sammen med.

Så lad nu bedstefar/ manse have lov til at prale lidt det er da så tykt at det er til at tage og føle på. Samtidig er det nødvendigt for ham til stadighed at fortælle hvor meget hans kone og datter " elsker " ham. Så herregud han må jo overbevise sig selv om , at han har det godt.skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 18:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Tak skal du have, jeg have tænk mig, at finde det Ellefant hospital der skulle ligge i Lam Pang, er der noget her der kender det?



Det her er nok ikke det du tænker på, men :-D


Norwegian Per and his Loved Ones
Per Arne is in love with a big lady, or to be more precise, several big ladies, they weigh several hundred kilos and works in the tourist industry.
http://www.scanda...ws_id=6164
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 19:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja der er jo nogle som ikke kan klare der er nogle som har mere ind andre, det ses da tydelig her, men det er jo et spørgsmål om at lave de rigtige aftaler med sin pension og have lagt noget til side..
Men fri mig for den her side, når ikke man må have en mening og prøve at få andre til at forstå der er nogle som har mere ind andre, og med glæde betaler sin x kone penge, hvis det kan gøre manden glad, hvad skal andre så blande sig i det for, lad sgu da manden betale det han har lyst til.


Farvel og TakSad
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Simsalabim
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-10-2010 00:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 01.05.09
 Status: Offline

Nu ikke så sart UB . ked

Har du ikke fået fis.. i dag griner

Knæk & bræk

ølkrus
Heart and soul - Never feel old
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Pigerne i Singapore Alt det andet 3 20-05-2020 11:25
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27
Hvad sagde jeg! Udenfor Thailand 2 07-01-2020 16:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,477,493 Unikke besøg | jQ Blog