Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
byggegrund
IT
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2010 14:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

i dag blev lillemor meget glad hun har igennem næsten 4 år sparer og sparet i dag købte hun en grund på 2,5 rai grunden ligger 4 km uden for byen der er el og vand pris 205.000 baht

så nu har jeg lovet at hjælpe med byggeriet som jo løbet op i små 500.000 baht for et alm hus på 123 kvadratmeter
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2010 03:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

når man kigger rundt på nettet snakker de om meget store penge når der bygges hus

du taler om ca 4000 pr kvartratmeter kunne være sjovt hvis du lagde nogle foto op af det kommede byggeri
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2010 04:06

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det kan man faktisk godt bygge hus for, men man skal selv være der for at styre indkøb af materialer osv.. eller kommer der nem nogle ekstra regninger inden man er færdig.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2010 07:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
Man kan sagtens bygge for 500.000 baht
oppe ved os er der lige en thai familie som har bygget et dejligt træ/sten hus for 350.000 bahyt incl vinduer døre og beton på hele grunden.
Der er værelser oppe på 1 sal og invendigt køkken,og sove værelse i stueetagen også og en pæn stue.
Man behøver ikke bygge de dyre kasser ,som folk gerne vil vise at de har råd til,for at imponere hele byen.griner
Ja jeg var ikke selv for god da vi købte et hus,og udvidede det, nuer jegked af det store hus,
der kan være alt for mange thaier inde idet,griner


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-02-2010 13:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej igen

jeg vil når byggeriet begynder tage foto som jeg vil sende til webmaster så kan han sætte dem på siden jeg kan sku ikke finde ud af det selv

hvad vi bruger af kr. nej baht vil også blive lagt på siden


Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-02-2010 07:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

tak glæder mig til at følge bryggeriet håber også der er mange andre der vil se med ,så de ikke begår den fejl og bygger for dyrt

Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-02-2010 10:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej

i dag fik vi gravet ud til fiskedam 20 gange 25 meter 2,5 meter dyb

jeg måtte betale 11500 baht til gravko, traktor og lastbiler

det skal dertil siges vi solgte noget af de opgravede sand hade vi ikke gjort det var prisen blevet ca 21000 baht



Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-02-2010 17:13

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

salgs pris på fyld jord er fra sælger... 100 thb læs.. / 16 tons

Køber betaler 5 / 600 thb læs / leveret.

Gravemaskine dag. 9.000 thb
16 t lastbil dag. 3.000 thb
1 bil kører ca 25 læs på en dag.

fik udgravet 3 rai ned i til 8 m dybde. Så der kørte 5 - 7 lastbiler og 2 gravemaskiner nogle dage..

Fandt i en vand øje i 2½ m dybde ?
Hvis ikke kan dammen ikke holde vand og kan kun bruges i regntiden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2010 09:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

nej vi fandt ikke vand i 2m dybt e vi skal ned i 4 meter

de er i gang med at grave det giver vi ikke noget for da alt sand bliver solgt

vi får dog kun 75 baht pr læs sand men lidt er også godt nok
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2010 10:32

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Fandt i en vand øje i 2½ m dybde ?
Hvis ikke kan dammen ikke holde vand og kan kun bruges i regntiden.


Hvad menes der med dette........

IT.. prisen med grund og dit lille hus bliver jo så på omkring de 700.000.- baht, hvilket må siges at være en meget fair pris.

Hvis du som jeg bygger i et vådområde, skal du sikre dig, at den pilotering der laves bliver af en sådan dimension at det kan bære huset. Jeg har set mange tilfælde herude, hvor huset knækker på midten. Ja det skete med min pool og med min naboens hus. Jeg en ny pool fik på grund af garantierne en ny pool, men min nabo havde ingen papirer ud over, at han og konen havde betalt for huset, som entreprenør var bare kold over for dem. Du skal vide man har ikke samme garantier som derhjemme med hensyn til sjusk og andet ved et byggeri.

Lad os f.eks. tage mit nye tag.

Ham entreprenør kommer med efter hans formåen, en meget fin tegning over dette 60 Kvm. tag. Jeg kunne se på de jernstolper han havde afsat, at det tryk ville ved en ekstrem vindbelastning få det hele til at vælte, så jeg forklarede ham, at når jeg nu ser på hans tegning så skulle der jo nok være 6.stolper på hver langside og 2. stolper på den korte led.

Det jeg egentlig gerne vil sige er. Du er nødt til at være på forkant med alle problemerne, for de har ikke samme ideer som dig hehe. Tag bare mit det ene toilet uden dør hehe.

Håber du bliver tilfreds med dit nye hus. skulle du få brug for hjælp, så er du velkommen til at skrive, måske kan hjælpe, om ikke andet så med de erfaringer jeg har haft.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2010 11:07

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

manse, det betyder såmænd bare fandt vand.. grundvand..
man kan grave et hul på 200 x 200m. lige dybt over det hele men kun på 1 kvrm kommer vandet op af jorden.
Jeg vil tro det er derfor man kalder det vand øje.

Ok de er måske nok gode til ikke at lave fundamenterne godt nok, så husene revner.
Men det behøver ikke kun være i vådområde, forskellen på jordfylde fra tørke tid til regntid er så stor at sokkel / bund skal kunne bære uden at knække.
Men det er nu nem nok at lave.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-02-2010 11:17

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej l
Jeg prøvede ikke på at være morsom, men jeg forstod bare ikke dette udtryk. Du har forklaret det nu, så nu forstår jeg selv din mening.

Du har ret i dine betragtninger vedrørende våd eller ikke våd. Deres måde at fylde op på. Januar opfyldning---- marts starter byggeri.

Fundament som både du og jeg ved er meget vigtigt for et hus. Det ser man højt og flot på. Min anden nabo ville lave en indkørsel med tag og alt dette.. rigtigt tegltag hehe, men entreprenør sagde, at dette kunne ikke lade sig gøre for fundament og fundering var af en sådan beskaffenhed, at det ikke vil være tilrådeligt.

Hvor er jeg i dag glad for, at jeg har været en gammel, sur og tvær mand, for jeg blev ved, indtil de gjorde som jeg forlangte, for det var sgu da mig der betalte....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-02-2010 06:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

sokkel er thaierne ikke meget for de mener at deres stolper kan bære huset

vi har 70 cm sokkel under vores hus og det holder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2010 08:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej

så blev tegningen færdig huset bliver på 12 X 8 meter

får lige web til at sætte foto på har sendt det til dig

www.thai-dk.dk/foto1/IT hus.jpg


klik på foto for stor størrelse
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2010 05:19

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Ser meget fornuftigt udThumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2010 13:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

jesperfrb skrev:
Ser meget fornuftigt udThumb


syntes jeg også , konen er ikke tilfreds hun syntes det er formeget med to badeværelser lige som hun mener at et køkken er unødvendig hun kan sangtes lave maden udenfor under halvtaget

nå skidt med det jeg vandt kampen ølkrus byggeriet starter sidst i april
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2010 15:18

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

To badeværelser er en god ting, og køkken er et must, hvis du en dag får hjemve til "farangmad"music
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 06:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej

køn er jeg ikke men jeg kan finde vand bruger en moderne pile-kvist to stykker kobbertråd

den lokale brøndborer har brugt mig mange gange til at finde vand og hvergang hvad koster det i dag har mit svar til ham altid været normalprisen i danmark er 1500 kr men det har du ikke råd til så glem det du kan give en øl eller to

i dag kom han min ven igen vil du lige følge med ud på jeres jord konens jord griner eller tak sagde jeg men vi får vand fra kommunen

ingen kære mor jeg blev slæbt af sted vel an kommen her til dig et stk,brønd 52 meter i dybten 10 cm i omkreds

kommunal vand er for dyrt sagde han øøøø nå ja hvad koster brønden så

svaret kommer her normalprisen i thailand er 15.000 men det har du ikke råd til så glem det du kan give en øl eller to
griner


www.thai-dk.dk/foto1/itvand.JPG

ps sender lige et foto til web

link til byggegrund: https://www.thai-...#post_8041

link til vi bygger hus: https://www.thai-...#post_9722

link til panik på byggepladsen: https://www.thai-...post_10663
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2010 07:08

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Rart at hører at det virker begge vejeThumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,129,301 Unikke besøg | jQ Blog